וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהיר יותר, גבוה יותר: גרסה משודרגת של הסופרטנקר מגיעה לישראל

25.11.2016 / 7:08

עם התעצמות גל השריפות ברחבי המדינה, מטוס הסופרטנקר ינחת הערב בנתב"ג היישר מארה"ב בדגם מחודש, לראשונה מאז אסון הכרמל. עם היכולת להגיע לכל נקודה בעולם בתוך 20 שעות, הסופרטנקר בעל יכולות כיבוי מדויקות גם במהירות טיסה נמוכה

צילום: יח"צ, עריכה: ניב מעוז

הודעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על הבאתו של ה"סופרטנקר" היא ללא ספק בשורה מעודדת ביממות הסוערות האחרונות. מדובר בכלי טיס יחיד במינו, שסייע בכיבויה של שריפת הענק הקטלנית על הר הכרמל בשנת 2010 וחוזר לישראל במהדורה משודרגת, לאחר שהבעלות עליו עברה לחברה חדשה שמפעילה אותו מבסיסה שבקולורדו ספרינג, ארצות הברית. המטוס צפוי לנחות בשדה התעופה בן גוריון לקראת השעה 19:00.

הסופרטנקר, או בשמו המלא: B747-400 SuperTanker, הוא כלי הטיס מכבה האש הגדול בעולם, ובגרסתו הנוכחית הוא נחנך במהלך שנת 2016. יתרונו של הסופרטנקר הוא לא רק בנפח העצום שלו - אלא גם במהירותו. מבסיסו שבקולרדו ספרינגס הוא יכול להגיע לכל נקודה בארצות הברית בתוך שעתיים וחצי, ולכל נקודה בצפון אמריקה בתוך ארבע שעות וחצי, כשהוא נושא בבטנו כ-75 אלף ליטרים של חומר מעכב בעירה.

גל השריפות - כל הכותרות
60 אלף איש פונו מהאש בחיפה; הושגה רגיעה במרבית השריפות בארץ
מרכזי הפינוי ובתי הספר שיושבתו: השריפה בחיפה - כל מה שצריך לדעת
מזג האוויר לא מבשר טובות: הרוחות יימשכו, לא צפוי גשם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהירותו רלוונטית גם ליעדים נוספים, ולפי המידע שבאתר החברה הוא יכול להגיע כמעט לכל נקודה בכדור הארץ תוך 20 שעות. הוא כולל בתוכו 14 מושבים ברמה של מחלקה ראשונה ושני דרגשים נוספים. לכלי הטיס יש יכולת תמרון גבוהה, שנשמרת גם במהירות טיסה נמוכה הדרושה לכיבוי שריפות.

אחזקתו ותפעולו של הסופרטנקר הן משימה כלכלית לא פשוטה. חברת "אוורגרין", שהייתה זו שסיפקה את המטוס שסייע לישראל באסון הכרמל, פשטה מאז את הרגל. הטכנולוגיה ומערכות ההפעלה שלו נרכשו על ידי "גלובל סופרטנקר". לאחרונה קיימה החברה מקצה אימונים שכלל גם תוואי שטח של מורדות הרים, בסמוך לאגם מוזס במדינת וושינגטון, ולפני חודשים אחדים קיבל כלי הטיס אישור רשמי מרשות התעופה הפדרלית בארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שריפה בחיפה. נובמבר 2016. רויטרס
הלהבות בחיפה/רויטרס

ההחלטה להביא את הדגם הקודם של הסופרטנקר לישראל בשנת 2010 התקבלה לאחר שהתברר כי רשויות הכיבוי בישראל לא יכולות להתמודד עם האש המשתוללת. עלות הפעלתו אז הסתמכה בכשלושה מיליון דולרים. שלשום, בישיבת החפ"ק שקיים נתניהו בזכרון יעקב, ביקש להיערך לקבלת סיוע אווירי מכל העולם, אף שהגורמים המקצועיים שהשתתפו בדיון טענו שאין בכך צורך. בעקבות שיחות שערך נתניהו, נחתו אתמול מטוסים מיוון, קפריסין, טורקיה, קרואטיה, איטליה ורוסיה. גם צרפת ואוקראינה הציעו לשגר שני מטוסים במידת הצורך.

(עדכון ראשון: 21:16)

שריפה בחיפה. נובמבר 2016. רויטרס
כוחות ההצלה מנסים להשתלט על הלהבות בחיפה/רויטרס
שריפה בחיפה. נובמבר 2016. רויטרס
שריפה בחיפה. נובמבר 2016/רויטרס
שריפה בחיפה. נובמבר 2016. AP
שריפה בחיפה. נובמבר 2016/AP
שריפה בחיפה. נובמבר 2016. דרור עינב
שריפה בחיפה. נובמבר 2016/דרור עינב
מטוסי כיבוי מעל השריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
פעולות מטוס הכיבוי בישראל, אתמול/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully