וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נעצרנו כי אנחנו פלסטינים": שוחררו הארבעה שנעצרו ליד נטף

ארבעת עובדי הקבלן שנעצרו אתמול בחשד להצתת השריפה ליד ירושלים שוחררו בערבות. לטענתם, נעצרו כי היו הערבים היחידים מבין עשרות העובדים. "אנחנו הודענו למשטרה. אם היינו מציתים, היינו בורחים"

צילום: שי מכלוף, יותם רונן, מאצ'י הוף ושלומי גבאי

הבוקר (חמישי) שוחררו ארבעת עובדי הקבלן שנעצרו בחשד להצתה של השריפה שהתחוללה אתמול ביישוב נטף שבאזור ירושלים, לאחר שעסקו בסלילת כביש סמוך. "עצרו אותנו בגלל שאנחנו פלסטינים", טען דארי תמימי, שנעצר יחד עם שלושה עובדים נוספים, כולם מועסקים על ידי חברת נתיבי ישראל. לטענתו, הוא וחבריו נעצרו כי היו העובדים הלא יהודים היחידים במקום, ולמרות שהם היו אלה שהזעיקו את המשטרה.

"אני עובד באספלט. ישנו בשטח בנטף, אני ועוד 30 איש, צוותי קרצוף, פקחים ואספלט. התעוררנו בבוקר וראינו שיש שריפה ליד המשאית שלנו. הזזנו את המשאית אבל לא יכולנו להתקשר למכבי אש כי אין קליטה בנטף", סיפר תמימי, תושב אבו טור בן 29.

היום השלישי לגל השריפות - כל הכתבות:
עיר בלהבות: תיעוד מאמצי כיבוי האש מהמטוסים בשמי חיפה
מזג האוויר לא מבשר טובות: הרוחות יימשכו, לא צפוי גשם
המשטרה: חושדים שחמש שריפות ליד תחנות דלק נגרמו מהצתה

החשודים בהצתת השריפה בנטף בהארכת המעצר לפני ששוחררו בערבות, 24 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
החשודים ששוחררו הבוקר בבית משפט השלום בירושלים/נועם מושקוביץ
שריפה ביער נטף, ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
השריפה ביישוב נטף, אתמול/נועם מושקוביץ

לדבריו, בשלב זה הבחינו הוא וחבריו ברכב הנושא לוחית זיהוי של המשטרה, עצרו אותו, והודיעו לשוטרים כי באזור פרצה שריפה. למקום הגיעו כוחות גדולים של המשטרה ושל כוחות כיבוי אש שהורו לעובדים, שעסקו בשדרוג כביש הגישה ליישוב, לעזוב את המקום.

"התחלנו להתקפל. הייתה ניידת באמצע הכביש שאמרה לנו לעצור בצד", שחזר תמימי, "מתוך כל מי שהיה שם רק אנחנו היינו ערבים וכל השאר שם יהודים. בגלל שאנחנו פלסטינים עם תעודות זהות כחולות, לקחו את ארבעתנו". לדבריו, "אמרתי לשוטר: 'לא עשינו כלום, אנחנו אלו שהודענו למשטרה. אם היינו מציתים היינו בורחים ולא מודיעים למשטרה על השריפה. אמרתי להם שזה לא הגיוני שנהיה חשודים בגלל שאנחנו פלסטינים".

בדיון הבוקר ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם של ארבעת החשודים בארבעה ימים. בפתח הדיון אמר נציג המשטרה, רס"מ אבי שבתאי, כי החשודים הבעירו אש כדי לחמם פינג'ן קפה, וכתוצאה ממעשיהם התפשטה האש לאזור המיוער וגרמה שריפה במקום. מדבריו עלה כי מי שאיתר את החשודים הוא עובד קק"ל שאיתר מדורה ליד אנדרטה הסמוכה לאתר העבודה שלהם וזיהה את החשודים. אלא ששופט בית משפט השלום, דוד שאול גבאי ריכטר, דחה את טענות המשטרה ומתח ביקורת על התנהלות החקירה. "היה איזה פקח בקק"ל עם סרטון איפה התחילה האש ולא מי שעשה אותה. ישנתי במשאית ליד השריפה, אני לא משוגע, אני לא אשן סתם ליד איפה שישנתי", אמר תמימי.

עו"ד וסים דראושה, המייצג את ארבעת החשודים, מסר בתגובה: "כפי שעלה היום בדיון שהתקיים בבית משפט השלום בירושלים, ארבעת העצורים נעצרו בעקבות הודעה שמסר עובד קק"ל, וזוהי הראיה היחידה שהונחה היום בפני בית המשפט. הארבעה נחקרו באזהרה ונתנו הסבר מניח את הדעת להימצאותם במקום". עוד הוסיף דראושה כי הארבעה "מסרו מידע בעל חשיבות רבה שלא נבחן על ידי המשטרה".

שריפה ביער נטף, ירושלים. נובמבר 2016. משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, משה שטיינמץ
תושבי נטף מטפלים בנזקי השריפה בגינתם/משה שטיינמץ , משה שטיינמץ, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei
שריפה ביער נטף, ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
השריפה בנטף, אתמול/נועם מושקוביץ
שריפה בשער הגיא, ירושלים. נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
שריפה בשער הגיא, היום/נועם מושקוביץ
מטוס כיבוי בשריפה בחיפה. נובמבר 2016. ספק 500
מטוסי כיבוי בחיפה, היום/ספק 500
בניין בוער בשריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. דרור עינב
בניין בוער בחיפה, הבוקר/דרור עינב
מטוסי כיבוי מעל השריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
מטוס כיבוי בשמי חיפה/ערן גילווארג
זירת שריפה בחיפה, 24 בנובמבר 2016. ערן גילווארג
חיפה, הבוקר/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully