וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אכזרי": מאסר עולם לרוצח המחוקקת הבריטית שהתנגדה לברקזיט

בית המשפט בלונדון הרשיע את תומס מייר בירי בג'ו קוקס ובדקירתה למוות, בחודש יוני האחרון, בעת שצעק: "זה למען בריטניה". במהלך המשפט, שנמשך שבעה ימים, מייר לא הודה במעשה, אך נמנע מלהציג טיעוני הגנה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בית המשפט בלונדון הרשיע היום (רביעי) את תומס מייר ברצח חברת הפרלמנט הבריטית ג'ו קוקס, במה שהוגדר "מתקפה אכזרית ופחדנית". מייר דקר את קוקס, בת 41, וירה בה בחודש יוני האחרון בבירסטול, זמן קצר לפני ההצבעה במשאל העם בנוגע ליציאת בריטניה מהאיחוד האירופי, בעת שקרא "זה למען בריטניה", "לשמור על בריטניה עצמאית" ו"בריטניה תחילה". בית המשפט גזר עליו עונש מאסר עולם.

מייר ירה בקוקס פעמיים בראשה ופעם נוספת בחזה עם רובה ציד, ולאחר מכן דקר אותה 15 פעמים. מותה של חברת הפרלמנט, שתמכה בהישארות בריטניה באיחוד, נקבע זמן קצר לאחר מכן במהלך ניסיונות החייאה באמבולנס. מייר נעצר במקום, ותוך זמן קצר נאספו די ראיות שיבטיחו את הרשעתו, כולל ספרים והיסטוריית גלישה באינטרנט שמעידים על אהדתו לנאציזם, לשלטון האפרטהייד ולאידאולוגיות נוספות המקדשות את עליונות הגזע הלבן.

עוד בוואלה! NEWS:
הנאשם ברצח חברת הלייבור: "מוות לבוגדים, חופש לבריטניה"
לפני ההתנקשות: חברת הלייבור הבריטית קיבלה איומים על חייה
על רקע משאל העם בבריטניה: חברת הלייבור מתה לאחר שנורתה ונדקרה

חברת הפרלמנט הבריטית מטעם הלייבור ג'ו קוקס שנרצחה ב-16 ביוני. רויטרס, רויטרס
"היו לה דעות נחרצות מאוד". קוקס/רויטרס, רויטרס

התביעה ציינה כי המניע למתקפה היה פוליטי או אידאולוגי. בשימוע הראשוני הרצח תואר גם כמעשה טרור, אולם אישום זה לא הוצג לבסוף בפני חבר המושבים. מייר, גנן מובטל בן 53, לא הכחיש את האישומים ונמנע מלהציג טיעוני הגנה במהלך המשפט, שארך שבעה ימים. כמו כן, הוא נראה רגוע ונמנע מלהגיב למתרחש בבית המשפט. מייר הורשע גם בדקירתו של אדם נוסף שחש לסייע לקוקס, בהחזקת נשק בכוונה לבצע פשע ובהחזקת פיגיון.

ברנדון קוקס, אלמנה של חברת הפרלמנט שנרצחה, טען לאחר המקרה כי היא מתה בגלל עמדותיה הפוליטיות. "היו לה דעות נחרצות מאוד", אמר, "אני מאמין שהיא נהרגה בגלל הדעות האלה". לדבריו, "היא הייתה מודאגת מאוד מהכיוון שאליו הולכת בריטניה והעולם כולו". בבית המשפט היום, טען קוקס כי "אין לו דבר מלבד רחמים" כלפי הרוצח, והבהיר כי הוא "לא כאן בשביל נקמה".

מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין אמר אז כי חברת מפלגתו נרצחה ב"מעשה של שנאה", וראש הממשלה דאז דייוויד קמרון קרא לארצו לדבוק בערכים של סובלנות. נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח לאחר המקרה עם ברנדון קוקס, והביע תנחומיו על הרצח. לדבריו, "העולם הוא מקום טוב יותר בגלל אנשים חסרי אנוכיות המשרתים אחרים, ולא יכולה להיות הצדקה לפשע נתעב שכזה, שגזל ממשפחה, מקהילה ומאומה שלמה אישה, אם ודמות ציבורית מסורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully