וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לרהיטים ובמארז וויסקי: צרפתי גילה אוצר זהב בבית שירש

יותר מ-5,000 מטבעות זהב ותשעה מטילי זהב – שניים מהם במשקל 12 קילוגרמים – נמצאו על ידי היורש בר המזל בבית בנורמנדי, ונמכרו תמורת 3.5 מיליון אירו. "זה היה מוסתר ממש טוב, בכל מקום בבית"

זהב שנמצא בבית באברו, נורמדי, נובמבר 2016. La Dépêche, צילום מסך
לפחות 45% מס. המטבעות ומטילי הזהב שנמצאו/צילום מסך, La Dépêche

אזרח צרפתי שירש לאחרונה בית בעיר אברה, במחוז נורמנדי ממערב לפריז, נדהם לגלות בו אוצר של ממש, בדמות מטבעות זהב ומטילים בשווי מיליוני אירו. על פי הדיווח הראשוני בעיתון המקומי "La Dépêche", היורש בר המזל גילה קופסת פח מסתורית לאחר שהזיז את אחד הרהיטים בבית, ומשם המשיך לגלות עוד ועוד מקומות מסתור בבית, כולל במארז לבקבוק וויסקי, עד שהגיע לגולת הכותרת – שני מטילי זהב משנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת, ששוקלים 12 קילוגרמים כל אחד.

בסך הכול, נמצאו בבית יותר מ-5,000 מטבעות זהב, שבעה מטילי זהב קטנים יותר – של קילוגרם אחד בלבד – וכמה עשרות מטבעות של פרנק צרפתי, פרנק שוויצרי ודולר אמריקני. ניקולא פירפור, מנהל מכירות פומביות שטיפל באוצר הזה שנמצא בבית, אישר אתמול (שלישי) לסוכנות הידיעות הצרפתית כי המשקל הכולל של הזהב הוא מאה קילוגרמים.

עוד בוואלה! NEWS:
מייקל ג'ורדן ואלן דג'נרס בבית הלבן: "מדליית החירות" האחרונה של אובמה
מלאווי: מאסר עם עבודות פרך לנשא HIV ששכב עם מאה נשים ונערות
אוקראינה: מורה חשודה שניסתה למכור תלמידה בת 13 לסוחרי איברים

זהב שנמצא בבית באברו, נורמדי, נובמבר 2016. La Dépêche, צילום מסך
"התגלו מאה קילוגרמים של זהב". הכותרת בעיתון המקומי/צילום מסך, La Dépêche

לדבריו, הזהב היה "מוסתר ממש טוב. זה היה תחת הריהוט, מתחת לערמות של בדים, במקלחת – בכל מקום". פירפור אף הודה כי בביקורו הראשון בבית, כשהגיע רק להעריך את שווי הריהוט העתיק שנמצא בו, הוא כלל לא שם לב לאוצר המוסלק. רק כשיורש הבית החל להזיז את הרהיטים הוא החל לגלות את הזהב, שנשמר לצד תעודות רשמיות המעידות על מקור הזהב.

האוצר נמכר כולו לרוכשים מלוקסמבורג, פריז ודרום צרפת תמורת סכום כולל של 3.5 מיליון אירו (כ-15 מיליון שקלים), אולם היורש בר המזל – שזהותו לא פורסמה כלל – לא ישמור את הסכום כולו. על פי החוק הצרפתי, ירושה נתונה לשיעור מס של 45%, ויתרה מכך, הוא עשוי לשלם מסים עבור הרכוש בבית, אם יתגלה כי בעליו המנוח לא הצהיר עליו בזמנו לרשויות המס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully