וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סוף המשבר? אלו ההסכמות המסתמנות עם טייסי אל על

22.11.2016 / 22:01

מנכ"ל החברה דוד מימון שוקל אם לאשר את הסיכומים שאליהם הגיע עם ההסתדרות, שלפיהם יקבלו הטייסים תוספת שכר של 7% ותוספת אישית. זאת, בתמורה לקיצור הטיסה לניו יורק והטסת הטיסות הלוך ושוב

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

אחרי ימים שבהם חלו ביטולים ושיבושים חמורים בטיסות אל על, בוועד הטייסים ובהסתדרות ממתינים לתשובתו של מנכ"ל החברה, דוד מימון, בנוגע לאישור הסיכומים שהושגו במהלך הלילה, שיביאו לסיום המשבר. על פי הסיכומים, שהושגו בדיונים שנמשכו 11 שעות בין המנכ"ל ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ונציג הטייסים ניר צוק, יקבלו הטייסים תוספת של 7% לשכרם, וכן תוספת אישית. "הגענו עם המנכ"ל לסיכומים ולהבנות והוא ביקש לחזור אלינו כדי לגמור את העניין. אנחנו ממתינים לתשובה סופית מההנהלה", אמר גורם בוועד העובדים.

התוספת האישית תהיה שווה לתשלום על שבע שעות טיסה, ובתמורה לכך יתחייבו הטייסים לקצר את הטיסה לניו יורק, שהוארכה ל-12 שעות במקום 11 כדי שהטייסים יזכו לקבל את הבונוס המגיע להם בגין טיסה הנמשכת יותר מחצי יממה. בנוסף הסכימו הטייסים להטיס את המטוס הלוך ושוב, ולא לחזור ארצה במחלקת העסקים. מנגד התחייבה ההנהלה להפסיק את החכרת המטוסים הזרים.

עוד כתבות בנושא:
הסתיימו דיוני הנהלת אל על והעובדים: "חלה התקדמות רבה"
"לא נחתי מספיק": האזינו לטייסי אל על מסרבים להטיס
המשבר באל על: טיסה נוספת בוטלה, הצדדים ידונו מחר עם ניסנקורן

דלפקים ריקים באולם הטיסות היוצאות בנמל התעופה בן גוריון. 21 בנובמבר 2016. מגד גוזני
המשבר הוביל לביטול טיסות. אולם ההמראות בנתב"ג/מגד גוזני

גורמים שהיו מעורבים במשא ומתן אמרו כי נשארו עוד מספר נושאים שטרם נפתרו, אך הם נחשבים לשוליים במחלוקת בין הצדדים. בתום השיחות הלילה נמסר מההסתדרות כי חלה התקדמות רבה במשא ומתן.

מאז תחילת השבוע בוטלו טיסות ספורות, וכמה עוכבו או יצאו לדרך עם מטוס חכור. עיצומי הטייסים החלו בשבוע שעבר כשההנהלה הורתה לטייסים שלא יוכלו יותר לבצע טיסות לכיוון אחד בלבד ליעדים מרוחקים ושיהיה עליהם לטוס הלוך ושוב. הטייסים פתחו במחאה בעיצומים והחלו להודיע על מחלות ונמנעו מלהשיב לפניות טלפוניות לשוב לעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully