וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המחלוקת בקואליציה: הכנסת תצביע על ביטול חזקת הגיל הרך

21.11.2016 / 21:07

ההצעה לביטול הסעיף הקובע כי ילדים עד גיל שש יישארו במשמורת האם במקרה של גירושים צפויה לעלות מחרתיים לקריאה טרומית. יוזם ההצעה, ח"כ יואב קיש, נחוש להעבירה: "חזקת הגיל הרך תבוטל". ההצעה אושרה ביוני האחרון בוועדת השרים לחקיקה, אך לא קודמה מאז

עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן, צילום: יותם רונן ורוני כנפו

(דיון באולפן וואלה! NEWS על החוק לביטול חזקת הגיל הרך, בחודש יוני)

הצעת החוק לביטול חזקת גיל הרך צפויה לעלות להצבעה ביום רביעי בקריאה טרומית במליאת הכנסת. ההצעה, אותה הגיש ח"כ יואב קיש (ליכוד), מבטלת את הסעיף המכונן את חזקת הגיל הרך לפיו ילדים עד גיל שש נשארים אוטומטית במקרה של גירושים במשמורת האם. פירוש הדבר הוא שכל מקרה יישפט לגופו. עוד קובעת ההצעה כי בית המשפט יצטרך להתחשב בשני שיקולים בקביעת משמורת: טובת הילד ומימוש מקסימלי של הורות משותפת, ללא העדפה מוקדמת של אחד ההורים.

הצעתו של קיש מעוררת התנגדות נחרצת בקרב ארגוני נשים ובקרב ח"כיות מהאופוזיציה ומהקואליציה כאחד אך זוכה לתמיכתה של חברת מפלגתו והשרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, שמקדמת חקיקה בנושא בשנים האחרונות. "חזקת הגיל הרך תבוטל. ילדים יזכו לשני הורים", מסר קיש.

עוד בנושא:
ח"כ ביטן ריכך את נוסח הצעת חוק חזקת הגיל הרך: ח"כ קיש משך אותה
משבר בקואליציה סביב ביטול חזקת הגיל הרך: מה יעלה בגורל החוק?
ילדים לא יועברו אוטומטית לאם: ועדת השרים ביטלה את חזקת הגיל הרך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ילדים יזכו לשני הורים". קיש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש יוני האחרון אושרה ההצעה בוועדת השרים לענייני חקיקה, אך בשל מחלוקת בין קיש לבין יו"ר הקואליציה, דוד ביטן, הוא הסיר אותה מסדר היום בטרם עלתה לקריאה טרומית. עם אישור ההצעה בוועדת השרים הודיעה שרת המשפטים, איילת שקד, כי תקים ועדה במשרדה שתגבש המלצות מקיפות בנושא בין כלל משרדי הממשלה. אולם, בחודשים שחלפו מאז לא התכנסה הוועדה וביטן הודיע כי בכוונתו להעלותה השבוע.

יחד עם זאת אמר ביטן כי טרם הצליח להגיע להסכמות עם כל סיעות הבית, ובראשן מפלגת כולנו. כמו כן בבית היהודי אומרים כי ישנם פערים בנושא ההצעה. בין האפשרויות המתגבשות לקראת ההצבעה ביום רביעי נבחנת האפשרות כי ההצעה תועבר לאחר אישורה לדיון בוועדת החוקה, במטרה להגיע להסכמה על רף הגיל להשארת ילדים בחזקת אימם. בנוסף הועלתה האפשרות כי ההצעה תועבר תחילה כהוראת שעה, אך ישנה מחלוקת על משכה. הוראת שעה נותרת בתוקף לפרק זמן קצוב ובסופה אם לא יאושר חוק אחר יחזור המצב לקדמותו.

את ההתנגדות להצעה מובילות בין היתר חברות הכנסת שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) ורחל עזריה (כולנו), מחשש שתגרור ילדים לסכסוכים משפטיים קשים בין הוריהם ותעודד סחטנות בין הצדדים בתיקי גירושים. בקואליציה ניסו בעבר להציג פשרה לפיה חזקת גיל הרך תבוטל רק מגיל שנתיים וחצי, אך קיש נחוש להעביר את החוק במתכונתו המקורית, המבטלת כליל את הסעיף. הצעת חוק דומה המבטלת את חזקת הגיל הרך כבר קיבלה את תמיכת ועדת השרים לענייני חקיקה בעבר, אך נפלה בהצבעה במליאה בקריאה טרומית במהלך משותף של חברות כנסת משני צדי המתרס, במה שנחשב לאחד ההפסדים הצורבים של הקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully