וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: ישראל משתלטת על אל-אקצא, חמאס לא ארגון טרור

נשיא טורקיה אמר לאילנה דיין כי ירושלים "קדושה לשלוש הדתות ועל כולם לכבד זאת". לדבריו, "חייבים להשיג שלווה באזור". הריאיון המלא ישודר הערב בתכנית "עובדה"

נשיא טורקיה ארדואן בעצרת באיסטנבול, אוגוסט 2016. AP
תוקף את ישראל. נשיא טורקיה ארדואן/AP

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן טוען כי ישראל "מנסה להשתלט על מסגד אל-אקצא" וכי חמאס אינו ארגון טרור. בריאיון שהעניק לאילנה דיין וישודר הערב (שני) בתכנית עובדה, נשאל ארדואן אם הוא מתחרט כי שאמר כי פעולות ישראל במבצע "צוק איתן" היו יותר ברבריות ממעשיו של אדולף היטלר. "זה משתנה בהתאם לתקופה", השיב.

"ישראל עושה מאמץ להשתלט על מסגד אל-אקצא, (וזה) לא ייתכן", אמר ארדואן. "קודם כול חייבים לעמוד על המשמר, שישראל לא תוכל להשתלט על המקום באמצעות קידוחים וחפירות ארכיאולוגיות. ירושלים קדושה לשלוש הדתות, וכולם חייבים לכבד את זה". עם זאת, הוסיף נשיא טורקיה כי "אנחנו חווים עכשיו תהליך של נרמול היחסים. אני כבר לא רוצה לדון בנושאים האלה. אם לא נוכל לגמור עם הדברים האלה, זה יהיה חבל".

ארדואן אמר עוד כי "חמאס הוא תנועה פוליטית שנולדה מתוך תחייה. עד היום ישבתם עם אבו מאזן ועם פתח, האם השגתם תוצאות? לא, לא השגתם. אז אם לא יהיו בחירות, גם פתח וגם חמאס צריכים לשבת סביב השולחן. ולא, אי אפשר יהיה להגיע לפתרון". לדבריו, "אני נפגש עם חמאס כל הזמן. אני מאוד פתוח, אין לי אג'נדה סמויה. חייבים להשיג שלווה באזור הזה. אם לא תהיה שלווה באזור, זה יהיה חבל".

על "צוק איתן" אמר: "היו תקופות שעזה הופגזה. את הרגעים שבהם אלפי אנשים נהרגו בהפגזות האלה אני לא יכול לשכוח. אני לא מסכים עם מה שהיטלר עשה, ואני גם לא מסכים עם מה שישראל עשתה בעזה. לכן, אין מקום לעשות השוואה כדי להגיד מי היה יותר ברברי. הרגתם אלפי אנשים בעזה ובפלסטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully