וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הירידה בתמיכה: מרקל הכריזה על ריצה לכהונה רביעית

במסיבת עיתונאים במטה מפלגת השלטון, הכריזה קנצלרית גרמניה: "כן, אעשה זאת". לדבריה, היא "נחושה לקדם את ערכי הדמוקרטיה והחירות". חרף הפגיעה בתמיכה בה לנוכח משבר המהגרים, היא צפויה לנצח בבחירות בשנה הבאה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הכריזה אמש (ראשון) במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינסה במטה מפלגת השלטון במינכן כי תתמודד על כהונה רביעית בבחירות שיתקיימו בשנה הבאה. "כן, אני אעשה זאת", קראה, "חשבתי על זה במשך תקופה ארוכה מאוד. ההחלטה על כהונה רביעית - לאחר 11 שנים בתפקיד - היא לא טריוויאלית כלל". היא הוסיפה כי היא "נחושה לקדם ערכים של דמוקרטיה, חירות וכבוד האדם, לא הבדל גזע או מין", ואמרה כי מטרתה היא "לפעול לאיחוד החברה. עלינו להימנע מלזרוע שנאה".

מוקדם יותר היום, גורמים במפלגתה מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי מרקל הכריזה על כך בפגישה סגורה עם בכירי מפלגתה, "הנוצרים הדמוקרטים" (CDU) במינכן. ללא תחרות של ממש במפלגתה, מרקל תיבחר למועמדות באופן רשמי בוועידת המפלגה בחודש הבא.

לקריאה נוספת בנושא
במסעו האחרון בגרמניה, אובמה מנסה להציל את מרקל ואת אירופה
אחרי ניצחון טראמפ: אובמה יצא לבליץ פגישות עם מנהיגי המעצמות

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בהכרזה על מועמדותה לכהונה רביעית בנשיאות, מינכן, 20 בנובמבר 2016. רויטרס
צפויה לנצח בבחירות. מרקל, הערב/רויטרס

על פי הסקרים האחרונים, מרקל צפויה לנצח בבחירות הכלליות, חרף הירידה בשיעור התמיכה בה נוכח משבר המהגרים במדינה, שהביאה גם לחילוקי דעות בין מפלגת השלטון לשותפתה לקואליציה CSU. מי שניצלה את המצב היא מפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה", שכרסמה במושבי המפלגה של מרקל בפרלמנטים במדינות המחוז.

מרקל מכהנת בתפקיד מאז 2005 והיא נחשבת למנהיגה החזקה ביותר ביבשת. בעקבות הברקזיט וניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות בארצות הברית, היא נתפסת כמי שיכולה לעצור את גל הלאומנות האנטי-ממסדי ששוטף את אירופה. נשיא ארצות הברית היוצא ברק אובמה הגיע לביקור בברלין בשבוע שעבר, על מנת לחזק את מרקל ואת היחסים בין וושינגטון לברלין.

(עדכון ראשון: 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully