וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ראשי מערכת הביטחון האמריקנית המליצו לאובמה להדיח את ראש ה-NSA"

20.11.2016 / 5:29

ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי שר ההגנה האמריקני וראש קהילת המודיעין קראו לאובמה לפטר את מייקל רוג'רס, על רקע כמה כשלי אבטחה שאירעו במהלך כהונתו. בימים אלה שוקל טראמפ למנות את רוג'רס לתפקיד בכיר בממשלו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: התפטרותו של ראש קהילת המודיעין של ארה"ב מתפקידו, חמישי האחרון)

שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר וראש קהילת המודיעין ג'יימס קלאפר המליצו לנשיא ארצות הברית ברק אובמה להדיח את ראש הסוכנות לביטחון לאומי (NSA) מייקל רוג'רס – כך אמרו גורמים המעורים בפרטים ל"וושינגטון פוסט". לפי הדיווח, ההמלצה נמסרה לבית הלבן בחודש שעבר.

אובמה מינה את רוג'רס לתפקיד הבכיר ב-2014, והטיל עליו לתקן את הנזק שנוצר בעקבות ההדלפות של עובד הסוכנות לשעבר, אדוארד סנואודן. עם זאת, לפי הגורמים, במהלך כהונתו של רוג'רס אירעו כמה כשלי אבטחה. אחד הכשלים, לדבריהם, היה הדלפת קודים שפותחו על ידי המודיעין האמריקני על מנת לפרוץ לרשתות מחשבים של ממשלות זרות – דבר שהוביל למעצרו של עובד הסוכנות הרולד מרטין בחודש שעבר.

גורם נוסף אמר כי שר ההגנה קרטר היה מאוכזב מהתנהלות מפקדת הסייבר של ארצות הברית, שנמצאת תחת אחריותו של רוג'רס, בכל הנוגע למאבק בדאעש.

מייקל רוג'רס, ראש הסוכנות לביטחון לאומי החדש של ארה"ב. ינואר 2014. רויטרס
"קרטר היה מאוכז מהתנהלות מפקדת הסייבר הנמצאת באחריותו". רוג'רס/רויטרס

הדיווח מגיע על רקע המינויים החדשים שאותם שוקל הנשיא הנבחר דונלד טראמפ. שמו של רוג'רס עלה כמועמד לתפקיד ראש קהילת המודיעין הבא, במקום קלאפר. ה"וושינגטון פוסט" דיווח כי ההחלטה של רוג'רס לנסוע בחמישי האחרון לניו יורק ולהיפגש עם טראמפ כדי לדון עמו בנושא, מבלי לדווח על כך לממונים עליו, הטריד מאוד את בכירי הממשל. עם זאת, הודגש כי ההמלצה להדחתו לכאורה קדמה לפגישה בין השניים. בבית הלבן, בפנטגון, ב-NSA, ובמשרד ראש קהילת המודיעין סירבו להתייחס לדיווח.

בחמישי האחרון הודיע ג'יימס קלאפר כי התפטר מתפקידו, כ-60 ימים לפני שהיה אמור לסיים את התפקיד עם כניסת הממשל החדש. קלאפר, שהגיש את מכתב התפטרותו לוועידת המודיעין של בית הנבחרים, אמר כי "הוא מרגיש טוב" לגבי ההחלטה. הוא יישאר בתפקיד עד לסוף כהונת ברק אובמה. "נותרו לי 64 ימים בתפקיד ותהיה לי תקופה קשה עם אשתי לאחר מכן", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully