וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ על עמונה: נוצר מחזה קפקאי, הסדרה חוקית היא הדבר הנכון

18.11.2016 / 12:45

שר האנרגיה אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי גם ראש הממשלה נתניהו תומך בחוק ההסדרה ומעוניין למנוע "טרגדיה מיותרת" כמו פינוי עמונה בשנת 2006. לדבריו, יש לכונן מנגנון לפיצוי תושבים שפונו מאדמתם

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

שר האנרגיה, יובל שטייניץ, אמר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא מתנגד להסדרה של ההתיישבות ביהודה ושומרון. לדבריו, הוא בעד מניעת "טרגדיה מיותרת" כמו זו של פינוי הבתים במאחז עמונה בשנת 2006.

"תמכתי בחוק כי אני חושב שהסדרה חוקית היא הדבר הנכון כאן", אמר שטייניץ. "נוצר מחזה קפקאי, אבסורדי, שמדינה מעלה אנשים להתיישבות, הם קונים את הקרקע מהמדינה ואחרי עשור או שניים אומרים: 'אופס, יכול להיות שהייתה טעות'", הוסיף. "אבל, במקום לשלם פיצויים בעבור אותה טעות, הורסים את בתיהם. זה לא היה קורה בתל אביב או בכפר סבא וזה לא אמור לקרות בעפרה או בעמונה".

עוד אמר שטייניץ כי הוא מכבד את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, אך עמדתו בעניין חוק ההסדרה היא המלצה ואינה מחייבת. לדבריו, הוא פועל יחד עם ח"כ אבי דיכטר ממפלגתו לגיבוש הצעת חוק נוספת בנושא הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון. "למרות זאת אני תומך בחוק הזה, כי הוא הגיע להצבעה בימים אלה. זה יותר טוב מכלום. אני מקווה שבעוד כמה ימים תהיה הצעת חוק במתווה טוב יותר שיהיה לה סיכוי גדול לעבור את בג"ץ", הוסיף.

על האזהרות שהשמיע מנדלבליט בעניין קידום החוק אמר שטייניץ כי פסיקת בג"ץ ולפיה פינוי עמונה לא יידחה מצריכה תיקון המצב. "אני אומר חד משמעית היועץ המשפטי אינו מחוקק. הוא יכול להזהיר ולהסתייג אך האחריות היא על כתפינו", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
בנט מגן על רה"מ: "נתניהו לא ימכור את ביטחון ישראל עבור כסף"
תיעוד קשה: בעל חנות חובט בחוזקה בקשיש ומפיל אותו לרצפה
אונס, התעללות מינית ואיומים של מתנדב במשטרה: "את הולכת למות"

השר יובל שטייניץ, פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"היועמ"ש יכול להסתייג, אבל האחריות היא על כתפינו". שטייניץ/נועם מושקוביץ

לדבריו, בעולם נתפסת בנייה ההתנחלויות כבלתי חוקית גם בשכונות בירושלים כמו גילה, רמות וארמון הנציב. "אנחנו כמדינה קיבלנו החלטות מוצדקות ובנינו באריאל, במודיעין ובעפרה ובכל חלקיה של ירושלים. אני מניח שיש חובה לדאוג למתיישבים היהודים וגם לבעלי הקרקע הפלסטיניים במידה ואכן הייתה שגיאה וישנם בעלים לקרקע", הוסיף. "יש הבדל גדול בין בנייה שעוצרים אותה בגלל בנייה על קרקע פרטית או לא חוקית לבין לבוא אחרי ולומר שהייתה שגיאה בעבר. הפתרון ההגיוני הנכון אינו הרס אלא פתרון אחר".

שטייניץ הזהיר כי בפינוי מאחז עמונה יהיו נפגעים ישראלים ופלסטינים. "גם לפלסטינים משכונת האולפנה במגרון היה עדיף לקבל פיצויים כי הם לא יכולים לגשת להריסות. כל אדם סביר יעדיף זאת, אך הרשות הפלסטינית מאיימת עליהם לדרוש אחרת", אמר. לדבריו יש צורך בגיבוש מנגנון שיחייב במקרים של התיישבות ארוכת שנים תשלום פיצויים שיהלמו את האינטרסים של אזרחים בשני הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully