וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר להב"ה באזכרה לכהנא: "לוסי אהריש סמרטוט, בנט דואג לפלסטינים"

18.11.2016 / 8:30

איש הימין הקיצוני בנצי גופשטיין היה בין הדוברים המרכזיים באירוע אמש בירושלים לזכרו של הח"כ, שמשך מאות נערי גבעות, חרדים וחילונים. לצד חולצות הקוראות להרס אל-אקצא והבטחה "לשים סוף לבית המשפט", עיקר תשומת הלב הופנתה לאלאור אזריה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק

כשעלו במדרגות הכניסה לאולמי "היכל דוד" בירושלים, חלפו מאות המשתתפים באזכרה השנתית של חבר הכנסת לשעבר הרב מאיר כהנא על פני דוכני חולצות וספרים הנושאים את דמותו ואת הסמלים המזוהים עמו. שורת דוברים מהימין הקיצוני עוררו תגובות נלהבות בקהל המגוון, שנדמה היה שהריע חזק יותר ככל שהאמירה שהושמעה בפניו הייתה קיצונית יותר. מלבד נערי גבעות ופעילים מוכרים בתנועת כהנא, לאירוע הגיעו גם חרדים וחילונים רבים.

בעוד פעילי כהנא העניקו לכל משתתף סטיקר עם הסיסמה "כהנא צדק", נראה היה שהשנה בלט במיוחד נושא בית המקדש בפריטים השונים שחולקו באירוע. על אחת החולצות, לדוגמה, הופיעה תמונה של מסגד אל-אקצא מורם בידי מנוף – כשתחת האיור מודפס הכיתוב "פינוי פסולת".

תכנית הערב כללה הצגת סרטונים שבהם נראית פעילות ארגוני הימין השונים, ובעיקר "סיפורי ההצלחה" של פעיליהם מול המשטרה ובית המשפט במקרים שבהם זוכו או פוצו כספית. באחד הקטעים שסחף את הקהל במחיאות כפיים סוערות, נראה רפאל מוריס, יו"ר תנועת "חוזרים להר", משחק כדורגל בבית המשפט העליון כהקבלה למשחקי הכדורגל הנערכים בהר הבית.

עוד בוואלה! NEWS:
רצח בפתח תקווה: צעיר בן 27 נדקר למוות במהלך קטטה בפאב
מקורב לנתניהו על דוח המבקר: "איום המנהרות הוצג בקבינט"
יעלון מגיב לראשונה: "התנגדתי לצוללות, לא היה לצה"ל צורך בהן"

בנצי גופשטיין בעצרת לזכר הרב מאיר כהנא בירושלים, 17 בנובמבר 2016. ערוץ 7 , אלירן אהרון, מערכת וואלה! NEWS
"בסוף תעשו ספונג'ה". גופשטיין עם הסחבה שעליה תמונתה של לוסי אהריש/מערכת וואלה! NEWS, ערוץ 7 , אלירן אהרון

במהלך האירוע הוזכר פעמים רבות סמל אלאור אזריה, החייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל לאחר פיגוע ירי בחברון. אזריה עצמו לא נכח באזכרה, אך המשפט המתנהל בעניינו הורגש בה. קריאות תמיכה רבות בחייל נשמעו לאורך הערב, ובכל פעם שהוזכר שמו הריע הקהל ומחא כפיים.

בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה, היה אחד הדוברים הבולטים באירוע, ובמהלכו אמר כי בניגוד לאמרת חז"ל לפיה "צדיקים במיתתם נקראים חיים, רשעים גם בחייהם מתים". "כמה מתים יש פה, כמו שופטי בית המשפט, כמה רשע", אמר גופשטיין. "השופטים הם שהורסים את המדינה שלנו, לוקחים את אדמות המדינה היהודית ונותנים לערבים. כש'עוצמה יהודית' תגיע לשלטון, היא תשים סוף לבית המשפט".

על אף שמדובר היה באזכרה, התחושה שעלתה היא כי ניתן היה להחשיב את האירוע גם כעצרת בחירות לתנועת "עוצמה יהודית", שמנסה זה שנים להיכנס לכנסת ללא הצלחה. חלק מהדוברים הדגישו את החשיבות שבהתפקדות לתנועה ובהצבעה עבורה, כדי שבבחירות הבאות תצליח לעבור את אחוז החסימה ולהגיע לכנסת עם לפחות ארבעה נציגים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
עורך הדין איתמר בן גביר בעצרת לזכר הרב מאיר כהנא בירושלים, 17 בנובמבר 2016. ערוץ 7
אלירן אהרון, ספק 500
השווה בין ליברמן לכהנא. בן גביר באזכרה/ספק 500, ערוץ 7 אלירן אהרון

"נמאס לנו מהימין המזויף, ימין אמיתי זה רק עוצמה יהודית", אמר גופשטיין. "ככל שזנדברג, גילאון וגלאון, יימח שמם, יפעלו נגדנו – אנחנו לא נישבר ורק נתחזק. לכל הסמרטוטים בתקשורת שנלחמים בנו, כולל לוסי אהריש, בסוף אתם תעשו ספונג'ה", הוסיף, תוך שהוא מניף סחבה עם תמונתה של העיתונאית. אחד מפעילי הימין שהגיע לאזכרה אף אמר כי מפלגת הבית היהודי "דואגת לאינטרס הפלסטיני במקום ליהודי", ואף הדביק לה את הכינוי "מפלגת הבית הפלסטיני".

דובר נוסף באזכרה היה עו"ד איתמר בן גביר, שאמר כי בניגוד לשר הביטחון אביגדור ליברמן, הרב כהנא היה "איש אמת". "איווט שלפני הבחירות הבטיח לכולם שאם אין נאמנות אין אזרחות, הבטיח עונש מוות למחבלים והבטיח לחסל את הניה", אמר בן גביר. "הוא הפך לשר ביטחון ועשה מעשה בגידה בארץ ישראל. ליברמן תוקע סכין בגב האומה. הוא דואג לשכנע את האמריקנים שאין לנו זכות על ארץ ישראל ולא כדאי שנבנה יישובים. זה הפרצוף של הפוליטיקה היום".

עצרת לזכר הרב מאיר כהנא בירושלים, 17 בנובמבר 2016. ערוץ 7
אלירן אהרון, ספק 500
"אנחנו ימין שמתייצב ללא תזוזה במלחמה על המדינה היהודית". בן ארי/ספק 500, ערוץ 7 אלירן אהרון

גם חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי הגיע לאירוע ונשא דברים. "המאבק על המדינה היהודית מתמודד מול שלוש חזיתות - האויב הערבי, השמאל הבוגדני והמסוכן שבכולם, והימין המזויף, דוגמת ליברמן שאומר ימין ועושה שמאל", אמר בן ארי. "את האסונות הכבדים הביאו עלינו דווקא אנשי ימין כמו בגין ושרון. ימין פרגמטי הוא פלסטלינה גמישה. אנחנו נקראים ימין קיצוני, ימין שיציב ללא תזוזה להילחם על הערכים של המדינה היהודית ללא פשרות".

בין באי האזכרה ניתן היה לזהות את חגי בן ארצי, גיסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שטען כי הגיע למקום מתוך כבוד לדמותו וזכרו של כהנא – ולא מתוך הזדהות עם הרעיונות שהוצגו באירוע. אורח נוסף היה עופר גולן, שתועד משתלח בעיתונאי חדשות 2 אמנון אברמוביץ', והתקבל בתשואות בקרב פעילי הימין.

עצרת לזכר הרב מאיר כהנא בירושלים, 17 בנובמבר 2016. ערוץ 7 , אלירן אהרון, מערכת וואלה! NEWS
האזכרה בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, ערוץ 7 , אלירן אהרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully