וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עונשי מאסר כבדים לחברי "התא הסומלי" של דאעש

בית משפט במינסוטה גזר 35 שנה על מנהיג החבורה ועוד 30 שנה על שני חברים אחרים, שהורשעו בתכנון להצטרף לדאעש. ראש התא הביע חרטה, אך השופט לא האמין ל"דמעות התנין" שלו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט במדינת מינסוטה שבארצות הברית גזר אתמול (רביעי) עונשי מאסר כבדים על שלושה אזרחים ממוצא סומלי שתכננו לטוס לסוריה ולהילחם בשורות דאעש. 35 שנה נגזרו על מי שתואר כמנהיג התא, גולד עומר, בן 22, ועוד 30 שנה על שני המורשעים הנוספים, עבד רחמן דאוד ומוחמד פראח, גם הם בני 22.

השלושה הם חלק מקבוצה של תשעה אמריקנים ממוצא סומלים, ששישה מהם כבר נשלחו ל-15 שנות מאסר. הם הורשעו על ידי חבר מושבעים בחודש יוני בתכנון לסייע לארגון טרור ולבצע רצח מחוץ לאדמת ארצות הברית.

לקריאה נוספת בנושא
בצפון הקפוא של ארה"ב, דאעש מוצא קרקע נוחה לגיוס תומכיו
דאעש: "מבצע פיגוע הדקירה במינסוטה הוא חייל של הארגון"
"שאל מי מוסלמי": שמונה נפצעו באירוע דקירה בקניון בארה"ב

גולד עומר (משמאל), עבד רחמן דאוד ומוחמד פראח, שלושה אמריקנים ממוצא סומלי שהורשעו בניסיון להצטרפות לדאעש. AP
מנהיג התא גולד עומר/AP

בזמן שהמתין לגזר דינו, עומר אמר לשופט כי הוא מבין את חומרת המעשים שלו. "תמיד רדפתי אחרי הצדק בתור נער צעיר, אך איבדתי את דרכי", אמר מנהיג התא במהלך משפטו. עם זאת, השופט דחה את דבריו ואמר כי הוא לא מאמין לו. התובע אנדרו ווינטר כינה את הבכי של מנהיג התא "דמעות תנין". לדבריו, "רק לאחר שהוא נדחק אל הפינה, הוא הביע חרטה מלאה".

במינסוטה מתגוררת האוכלוסייה ממוצא סומלי הגדולה ביותר בארצות הברית. מאז 2007, לפחות 22 איש יצאו מחוץ לארצות הברית והצטרפו לדאעש או לא-שבאב, ארגון המסונף לאל-קאעדה ופועל בסומליה.

בספטמבר נפצעו שמונה בני אדם נפצעו בפיגוע דקירה במרכז קניות בסנט קלאוד, -110 קילומטרים מצפון-מערב למיניאפוליס. דאהיר אחמד אדאן בן ה-22, אמריקני ממוצא סומלי, נורה למוות בידי שוטר שהיה במקום. דאעש קיבל אחריות על האירוע וטען כי הוא היה חייל של הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully