וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה לסדר של ח"כ בוקר שהוסרה מחשש לתקרית עם רוסיה

16.11.2016 / 23:06

חברת הכנסת מהליכוד נענתה לבקשת גורמים בלשכת ראש הממשלה להסיר הצעה לסדר על ההרעבה ההמונית באוקראינה בשנות ה-30 כרצח עם. לא ברור מה גרם לח"כ בוקר להעלות את ההצעה, אך זו לא הפעם הראשונה שהיא עולה - ולא עוברת

עריכה: ניב מעוז

(בווידיאו: ביקור ראש ממשלת רוסיה בישראל בשבוע שעבר)

ח"כ נאוה בוקר (הליכוד) נדרשה היום (רביעי) על ידי גורמים בלשכת ראש הממשלה להסיר הצעה מסדר היום שהייתה אמורה לעלות לדיון במליאת הכנסת, בשל חשש שתגרום ל"תקרית דיפלומטית" עם רוסיה - כך נודע לוואלה! NEWS. ההצעה של ח"כ בוקר שהוסרה מבקשת שהכנסת תכיר "בהרעבה ההמונית באוקראינה בשנים 1933-1932 על ידי המשטר הסובייטי כפשע נגד האנושות והעם האוקראיני וכמעשה של רצח עם".

בין השנים האלו מתו מיליוני אוקראינים מרעב המוני, שנגרם עקב מדיניות מכוונת של המשטר הסובייטי להחלשת אוקראינה. היסטוריונים חלוקים באשר להגדרת הרעב כ"רצח עם", אך שורה של מדינות, בהן ארצות הברית, כבר הכירו לפני שנים בכך שמדובר היה ברצח עם מכוון. עם זאת, ממשלת רוסיה מתנגדת נחרצות להגדרה זו. על ההצעה היה אמור להשיב אחד משרי הממשלה בשמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו המכהן גם כשר חוץ, אך בשעות הצהריים המוקדמות פנה גורם בכיר לח"כ בוקר בדרישה להסיר את ההצעה מסדר היום וזו נענתה לדרישה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
עתידו "לא מזהיר": כך התנהל המרדף להשגת הרוב לחוק ההסדרה
מכה נוספת: רוסיה הודיעה על פרישה מבית הדין הבינלאומי
טראמפ הציע לנתניהו להיפגש עוד לפני השבעתו אך נדחה באלגנטיות

ח"כ נאוה בוקר, הליכוד. 13 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
לא ברור מה המניע להעלות את ההצעה. ח"כ בוקר/נועם מושקוביץ

לא ברור מה היה המניע של ח"כ בוקר להעלות את ההצעה והיא סירבה להגיב על כך, אך זו אינה הפעם הראשונה שבה ההצעה הזו עולה לסדר היום בישראל. בעת הביקור בישראל של נשיא אוקראינה לשעבר ויקטור יושצ'נקו לפני כמעט עשור, עלתה הדרישה דומה מצדה של אוקראינה, אך זו לא זכתה להיענות. הסיבה לכך הייתה שישראל לא רצתה לפגוע ביחסים עם ממשלת פוטין באותה תקופה מדינית רגישה. ח"כ בוקר ולשכת ראש הממשלה לא הגיבו לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully