וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבקר המדינה פתח בבדיקת טענות שהועלו בתחקיר "עובדה"

בערוץ 2 דווח כי בעקבות התחקיר ועדותה של ורד סוויד, נפתחה בדיקה בנושא. לשכת נתניהו: "שיטה חדשה: מעלים טענות סרק - ומפעילים לחץ תקשורתי לפתוח ב'בדיקה'"

יוסף שפירא, מבקר המדינה. חתונת יולי אדלשטיין, יוני 2016. ראובן קסטרו
שפירא/ראובן קסטרו

מבקר המדינה יוסף שפירא פתח בבדיקה בעניינה של ורד סוויד, מי ששימשה ראש הרשות לקידום מעמד האישה במשרד ראש הממשלה, בעקבות הטענות שהעלתה בתחקיר "עובדה" בשבוע שעבר. בתחקיר הועלו בין היתר טענות שלפיהן סוויד התבקשה לגייס ארגוני נשים לפעול נגד אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, לאחר שתבע את הזוג נתניהו והוגשה נגדו תלונה על הטרדה מינית.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה, כי "בעקבות השידור בחדשות 2 הערב, הנה התגובה המלאה שהעברנו לחדשות 2 ואשר צונזרה ושודרה רק בחלקה: 'השיטה האבסורדית נמשכת: מעלים בתקשורת טענות סרק על התעמרות – ומיד אחר כך מפעילים לחץ תקשורתי על הרשויות כדי לפתוח ב'בדיקה', והכול כדי לנגח את ראש הממשלה. בניגוד גמור לטענות השקריות של ורד סוויד, היא הרעיפה שבחים על רעיית ראש הממשלה, ויש לכך עדויות רבות. הגברת סוויד גם טרחה לשלוח מכתבים אישיים מרגשים בכתב ידה לגברת נתניהו. 'לגברת נתניהו היקרה', כתבה באחד מהם. 'יום האישה שמח. אני רוצה להודות לך מעומק הלב על תמיכתך וסיועך הרב'.

"במכתב אחר הוסיפה: 'לגברת נתניהו היקרה ברכות ליום הולדתך. מודה לך על סיועך לאורך כל ימות השנה לנשות וילדי ישראל. דלתך וליבך תמיד פתוחים לסייע, לעזור ולקדם. בהערכה רבה ורד סוויד'. עובדים ועובדים לשעבר במשרד ראש הממשלה מעידים כי שמעו את סוויד מרעיפה שבחים על רעיית ראש הממשלה בעשרות הזדמנויות – בניגוד גמור לכזבים שהיא מפזרת כעת. אחת מהן העידה השבוע: 'כמי שליוותה כמה שנים את הסיורים של רעיית ראש הממשלה עם ורד סווויד בפעילויות למען ניצולי שואה, ילדים חולי סרטן, מקלטים לנשים מוכות ועוד שמעתי את סוויד תמיד מפליגה בשבחים ומספרת לכל סובביה כיצד שרה מצליחה לשלב את היותה רעיית ראש הממשלה, עם עבודתה כפסיכולוגית ילדים בשירות הציבורי וגם נרתמת בכל הזדמנות לפעילות למען החלשים בחברה'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ורד סוויד לא פוטרה, היא סיימה את תפקידה בחודש ינואר 2016 בתום שש שנים בתפקיד. כל סיפור ההתעמרות מצוץ מן האצבע ונועד לנגח את ראש הממשלה ורעייתו. נראה שכל האמצעים כשרים להשמצת הגברת נתניהו במטרה לפגוע בראש הממשלה".

עובדת לשעבר לצדה של סויד העידה על היחסים בין סויד לרעיית ראש הממשלה, כפי שנחשפה אליהם: "לכל מאן דבעי, אני, החתומה מטה, עבדתי עם רעיית ראש הממשלה, הגברת שרה נתניהו. במסגרת עבודתי הכרתי מקרוב את הגברת סוויד ופגשתי אותה מעת לעת באירועים ובסביבת העבודה. בעשרות הזדמנויות שונות שמעתי את הגברת סוויד מרעיפה שבחים על הגברת נתניהו: על פעילותה הציבורית, על כך שבמקביל לתפקידה כרעיית רה"מ היא ממשיכה לעבוד כפסיכולוגית ילדים בשירות העירוני בירושלים, על תרומתה לניצולי שואה, לנזקקים, לחיילי צה"ל ולנפגעי פעולות איבה. לא שמעתי ממנה דברי ביקורת ובשום הזדמנות לא קיבלתי ממנה התרשמות שלילית מהגברת נתניהו, ההפך הוא הנכון. לאור המתקפה התקשורתית נגד הגברת נתניהו בעניין זה, מצאתי להצהיר על הדברים במכתבי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עובדת נוספת שעבדה לצד סויד באותה תקופה, העידה גם היא: "כמי שעבדה מספר שנים בלשכת ראש הממשלה עבדתי בהזדמנויות שונות עם ורד סוויד בהיותה יועצת ראש הממשלה לענייני רווחה. במסגרת עבודתי ליוויתי גם את רעיתו של ראש הממשלה גברת נתניהו בפעילותה למען משפחות שכולות, ניצולי שואה, ילדים חולי סרטן ונשים מוכות. בכל הפעמים הללו ורד סוויד דאגה להכין את הביקור מבעוד מועד וליוותה אותו במהלכו. במהלך כל הפעמים בהן השתתפתי תמיד נוכחתי לשמוע את ורד משבחת את גברת נתניהו ומספרת לכל סובביה איזו דמות למופת היא. כיצד היא מצליחה לשלב גם את היותה רעיית ראש הממשלה, גם את עבודתה כפסיכולוגית ילדים בשירות הציבורי וגם נרתמת בכל הזדמנות לפעילות למען החברה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully