וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעולם חוששים מטראמפ: "על ארה"ב לקיים את הסכם האקלים"

15.11.2016 / 21:26

נשיא צרפת קרא בוועידת האקלים המתכנסת במרוקו לנשיא הנבחר שלא לפרוש ממהסכם, שאותו כינה "הונאה סינית". לדבריו, זהו אינטרס של וושינגטון. "חוסר מעש יגרום לאסון עבור הדורות הבאים"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

נשיא צרפת פרנסואה הולנד אמר היום (שלישי) כי על ארצות הברית לכבד את הסכם האקלים, שאותו לדבריו לא ניתן להפר. זאת בעקבות ניצחונו של דונלד טראמפ, שכינה את ההסכם "הונאה סינית", בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

הולנד אמר בוועידה של האו"ם במרקש, מרוקו, שעוסקת בשינויי האקלים, כי ההסכם שנחתם בשנה שעברה להגבלת פליטות גזי חממה "הוא בלתי הפיך בחוק ובשטח. בנוסף לכך, זה בלתי הפיך גם במחשבותינו". לדברי נשיא צרפת, "על ארצות הברית, הכוח הכלכלי הגדול ביותר בעולם, שנמצאת במקום השני בעולם מבחינת פליטת גזי חממה, חייבת לקיים את ההתחייבויות שלה".

לקריאה נוספת בנושא
375 מדענים נגד טראמפ: מודאגים מעמדותיו לגבי שינויי האקלים
"יום היסטורי לכדור הארץ": הסכם האקלים נכנס לתוקף

מנהיגי העולם בתמונה קבוצתית בוועידת האקלים במרקש, מרוקו, 15 בנובמבר 2016. רויטרס
מנהיגי העולם בצילום קבוצתי בוועידת האקלים, היום/רויטרס

במהלך הקמפיין, אמר טראמפ כי הוא רוצה לפרוש מההסכם שנועד למגר בהדרגתיות את פליטת גזי החממה בין 2050 ל-2100. הולנד, מאדריכלי ההסכם, אמר כי הוא רוצה לעבוד בשיתוף פעולה עם הנשיא האמריקני הנבחר. נשיא צרפת טוען כי ההסכם משרת את האינטרסים של אזרחי ארצות הברית, כמו גם של חברות אמריקניות ושל ערים אמריקניות שנלחמות בשינויי האקלים.

"חוסר מעש יהיה אסון לעולם", אמר הולנד. "זה יהיה אסון לדורות הבאים ואסון לשלום". הנשיא הצרפתי הזכיר את הסכנה שיותר אנשים מאי פעם עלולים להיעקר מבתיהם בעקבות רעב או בצורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully