וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העירייה לא הודיעה היכן מתגורר נשא זיקה - והתושבים מפחדים להידבק

14.11.2016 / 23:29

בהודעה לתושבי ראשון לציון נמסר כי בוצע ריסוס באזור שבו מתגורר הנשא, אך לדברי גורם בעירייה הוא מסרב לקבל טיפול וממשיך להתנהל כרגיל. "בעירייה לא עדכנו את השכנים שמתגורר כאן נשא של הנגיף המסוכן"

צילום: טל כהן, עריכה: טל רזניק

(וואלה, הבנתי: הדברים שאתם לא יודעים על הנגיף שמסכן עוברים)

הרוחות בראשון לציון סוערות מאז סוף השבוע האחרון, אז הודיע משרד הבריאות כי תושב העיר נדבק בנגיף זיקה בעת ששהה בחו"ל. העירייה הוציאה הודעה לתושבים על המקרה, אך לא ציינה היכן בדיוק מתגורר התושב. גורם בעירייה אמר כי הוא מסרב לקבל טיפול רפואי וממשיך להתנהל כרגיל, והתושבים חוששים מהידבקות. "אני פוחדת להביא לעסק את הילדה שלי", אמרה אנה מוזגייב, בעלת חנות ומעבדת מחשבים ברחוב הסמוך לזה שבו מתגורר התושב.

"איפה העירייה שלנו? למה לא תלו שלטים באזור או לפחות שלחו מיילים לשכנים ובעלי העסקים באזור? מאות אנשים עוברים פה ברחוב מדי יום וכשמסתובבת פה כזאת מחלה זה מדאיג ומפחיד", הוסיפה מוזגייב. "לעירייה לא אכפת מעשרות הילדים שהולכים פה באזור לגני ילדים ובתי ספר". לדבריה, "מאז סוף השבוע גם תנועת הלקוחות לחנות ירדה, ואם המצב לא ישתנה נשקול בקרוב לעזוב את האזור. לא יכולים לסכן את עצמנו ואת הלקוחות שלנו. אנחנו פוחדים להידבק בזיקה".

לקריאה נוספת:
זיקה בישראל: האם הנגיף צריך להדאיג אתכם?
תושב הדרום נדבק בזיקה בשהותו בחו"ל: "רמת סיכון נמוכה להדבקה"
משרד הבריאות לנשים ששבו ממדינות עם זיקה: לא להרות חודש אחרי הביקור

הרחובות סביב ביתו של תושב ראשון לציון שנמצא חולה בזיקה, 14 בנובמבר 2016. טל אנגלנדר
"למה לא תלו שלטים באזור?". אזור מגוריו של הנשא/טל אנגלנדר

בהודעה משותפת של משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה נמסר ביום שישי כי תושב ראשון לציון ותושב חולון אובחנו כנשאי זיקה לאחר ששבו מביקור בחו"ל. עוד נמסר כי השניים קיבלו הנחיות ספציפיות להתנהלות בנוגע לנגיף. בעקבות זאת, הדבירה עיריית ראשון לציון שטח המקיף את ביתו של תושב העיר. "בהנחיית המשרד להגנת הסביבה, בוצעה הדברה נגד יתושים באזורים רלוונטיים כבר ביום שישי האחרון", כתבה העירייה בהודעה לתושבים בדף הפייסבוק שלה, מבלי לציין היכן מתגורר הנשא ומה האזורים שהודברו.

שכניו של נשא הזיקה ובעלי עסקים באזור סיפרו היום לוואלה! NEWS כי כלל לא עודכנו בפרטי המקרה. "מדוע גורמים בעירייה לא עדכנו את השכנים שמתגורר כאן נשא של הנגיף המסוכן? הילדים שלנו משחקנים כאן בשעות אחר הצהריים אחרי הגן ובית הספר, הם לא צריכים להידבק", אמרה אחת השכנות ברחוב. "למה לא נתלו שלטים שהתקיים כאן באזור ריסוס? אנחנו צריכים לגלות לבד?".

אנה מוזגייב תושבת ראשון לציון שעובדת בקרבת ביתו של נשא הזיקה מהעיר, 14 בנובמבר 2016. טל אנגלנדר
"פוחדת להביא את הילדה". אנה מוזגייב/טל אנגלנדר

אחד העובדים בסניף בנק סמוך הופתע לגלות שהנגיף עשה את דרכו מדרום אמריקה לישראל. "מה זיקה? זה לא רלוונטי רק לאזור של אולימפיאדה בברזיל? עוד מעט נתחסן פה כמו לפני שנוסעים לטיול בדרום אמריקה. חס ושלום מדובר כאן בשלום הציבור", אמר.

גם ברשתות החברתיות הסיפור עורר רעש. אחת הגולשות, מירי חביב, כתבה כי מדובר ב"חוסר אחריות שהוא (נשא הנגיף – א"ר) לא בבידוד, למה לא כופים זאת עליו?". גילה אברהם גריידי הוסיפה: "לכן ריססו את האזור שהוא גר בו בצורה מסיבית, כדי שלא יהיו יתושים. הבעיה היא הפרזיט הזה בעצמו שבמקום שיישאר בהסגר ברדיוס הריסוס הוא הולך לעבודה כאילו כלום ושם יכולה להיות מסת הדבקה, כי האזור ההוא לא מרוסס. איש חצוף ברמות".

עיריית ראשל"צ: "פועלים לפי ההנחיות"

יו"ר האופוזיציה ויו"ר ועדת הביקורת בעיריית ראשון לציון, אסף דעבול, אמר כי בעיר "דורשים מראש העיר לעדכן בדחיפות את כלל התושבים, את הנשים ההרות שנמצאות באוכלוסיית סיכון. חשוב שהמסר יעבור גם דרך טיפת חלב העירונית וקופות החולים. את זה היו צריכים לעשות באופן מידי וכל רגע שעובר ולא עושים זאת זה חמור מאוד". הוא הוסיף: "איפה היה ראש העיר? כנראה ששוב נרדם בשמירה".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "אנחנו פועלים על פי הנחיות משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה. ככל שהנחיות אלו ישתנו, נפעל בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully