וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות מאמצי הבידוד: שני פגים נוספים נדבקו בחיידק אלים באיכילוב

14.11.2016 / 23:13

כחודש לאחר שנחשף בוואלה! NEWS כי ארבעה פגים בבית החולים בתל אביב נדבקו בחיידק המעיים CRE, שפיתח עמידות לאנטיביוטיקה, נמסר על שניים שנדבקו מהם. "החיידק יכול לעבור דרך אנשי צוות או הורים", הסביר מנהל המחלקה

צילום: יותם רונן

שני פגים שאושפזו בפגייה של בית החולים איכילוב בתל אביב נדבקו בחיידק המעיים האלים CRE – כך מסר היום (שני) פרופ' דרור מנדל, מנהל המחלקה לטיפול נמרץ ליילוד בבית החולים. כפי שהתגלה לפני יומיים, השניים נדבקו מארבעת הפגים שנדבקו בנגיף כבר לפני כחודש, כפי שנחשף בוואלה! NEWS, ועל אף שהארבעה היו בבידוד לכל אורך תקופת אשפוזם. שני המקרים הללו דווחו למשרד הבריאות.

פרופ' מנדל הסביר כי "זה התחיל מהיולדת מלפני חודש, ומאז אנחנו בפעילות אפידמיולוגית מאומצת כדי למנוע את ההדבקה של החיידק, שיילודים אחרים לא יידבקו". לדבריו, צוות בית החולים בודק את היילודים שלוש פעמים בשבוע. "לפני יומיים, גילינו שניים נוספים", הבהיר, "היום עשיתי שיחה נוספת לכל ההורים, הסברנו להם ותדרכנו אותם, אין שום דבר להסתיר מהם".

עוד בוואלה! NEWS:
הורים לתינוקות באיכילוב חוששים מגילוי החיידק: "נעבירם בית חולים"
ארבעה פגים נדבקו בחיידק אלים בבית החולים איכילוב - והועברו לבידוד

מגדל אשפוז ע"ש תד אריסון, מרכז רפואי סוראסקי, בי"ח איכילוב, תל אביב. ראובן קסטרו
"אם לא בודקים, לא רואים את החיידק". בית החולים איכילוב/ראובן קסטרו

"זה אותו החיידק, אם לא בודקים לא רואים אותו. אין תסמינים לנשאות", הוסיף. "חשוב להסביר שאין לנו חולים, אלא רק נשאים. ברוב המקרים הנשאות מתפרצת למחלה אצל קשישים וחולים כרוניים, וכמעט ואין מקרים של פגים". פרופ' מנדל ציין כי "ארבעת הפגים המבודדים עדיין מאושפזים אצלנו בבית החולים, אבל עדיין החיידק יכול לעבור דרך אנשי צוות, הורים או כל מי שנכנס לפגייה. אי אפשר לשים את האצבע בדיוק איך הם הדביקו את השניים".

בית החולים איכילוב הוא השלישי בגודלו במדינה מבחינת כמות הלידות בשנה, וכך גם הפגייה, שמחזיקה בכל זמן נתון יותר מ-40 פגים. "עם מצוקת כוח האדם שיש בפגיות, שאחות מטפלת בשמונה פגים, ולא באחד-שניים כפי שהיא אמורה, אז חיידק כזה יכול לעבור למרות הבידוד", טען פרופ' מנדל. לדברי פרופ' מנדל, גם לאחר שבדיקות מעלות נשאות, אין כל תרופה או אנטיביוטיקה שנותנים לאותם פגים כי החיידק פיתח עמידות לאנטיביוטיקה. הטיפול, לפיכך, הוא בידוד בלבד, וזאת במטרה למנוע הדבקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חיידק CRE. AP
"אין לנו חולים, אלא רק נשאים". החיידק CRE/AP
"עם מצוקת כוח האדם שיש בפגיות, שאחות מטפלת בשמונה פגים, חיידק כזה יכול לעבור למרות הבידוד"

חיידק CRE שכיח בבתי חולים, ולאורך השנים נעשה מאמץ לבלום את התפשטותו. הוא עלול לגרום לזיהומים במערכת הנשימה ובדרכי השתן, וכן לזיהומים בפצעים פתוחים. החיידק נחשב לקטלני יותר, מכיוון שהוא עמיד למרבית סוגי האנטיביוטיקה הקיימים בשוק. בשנת 2014 התגלה החיידק אצל שמונה פגים בבית החולים שיבא בתל השומר, אולם אצל אף אחד מהם לא התפרצו התסמינים.

אנשים בריאים לרוב לא נדבקים בחיידק זה, והוא נחלתם הכמעט בלעדית של אנשים המאושפזים בבתי חולים או מוסדות רפואיים אחרים, חולים מונשמים או שנושאים צנתרים למיניהם, כמו קטטר שתן קבוע או צנתר לצורך קבלת טיפולים תוך ורידיים, ובעיקר מטופלים אשר מקבלים טיפולים אנטיביוטיים ממושכים.

החיידק העמיד מביא למותם של כמחצית מהנדבקים בו. בארבע השנים האחרונות נרשמו שישה מקרים של התפרצות החיידק בלפחות ארבע מדינות שונות בארצות הברית. לפני כשנתיים התגלו סימנים של החיידק בבית חולים בני ציון שבחיפה, ואז טענו בבית החולים כי הדבר נגרם כתוצאה מעומס ומחסור כבד בכוח אדם שפוגעים ביכולת בית החולים לשמור על היגיינה נאותה.

"הפעולות מדווחות באופן שוטף להורים"

מבית החולים איכילוב נמסר כי "פגיית בית חולים איכילוב היא עם שיעור הזיהומים הנמוך בישראל וזאת בזכות הטיפול המקצועי והמסור שמעניק הצוות הרפואי. חשוב להדגיש כי אין מדובר בפגים שחולים, אלא בנשאות בלבד של החיידק במערכת העיכול. בית החולים עושה את מירב המאמצים למנוע הדבקות נוספות. כל הפעולות מתאומות עם משרד הבריאות ומדווחות באופן שוטף ושקוף להורי הפגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully