וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תיק הפרארי" עדיין פתוח: מדוע לא ניתנת הכרעת דין לאנשי מולנר?

17.11.2016 / 22:33

חמישה ממקורביו של העבריין הואשמו בתקיפה ואיומים לפני כארבע שנים במשפט שבמהלכו התפוצצה מכוניתו של אחד הפרקליטים. הכרעת הדין הייתה אמורה להינתן לפני כשנה - אך לא ניתנה עד היום. הנהלת בתי המשפט: "הצדדים יזומנו להכרעה בדצמבר"

עמיר מולנר באולם בית המשפט המחוזי בת"א - אוקטובר 2009. אורי לנץ
מולנר בבית המשפט/אורי לנץ

חמישה ממקורביו של העבריין הבכיר עמיר מולנר הואשמו בתקיפה ובאיומים כלפי אזרחים עוברי אורח במקרה שאירע לפני כארבע שנים, אך למרות שהכרעת הדין בתיק, המכונה "תיק הפרארי", אמורה היתה להימסר בחודש דצמבר 2015, היא לא ניתנה עד היום. התיק מתנהל בבית משפט השלום אצל השופט שמאי בקר, שבאופן חריג ולמרות התנגדות המדינה שלח את הצדדים להליך גישור לא פחות משלוש פעמים - אחת מהן לאחר הסיכומים בתיק ולאחר שנקבע מועד להכרעת דין.

התיק עוסק במקרה שאירע בחודש נובמבר 2012 כשאלכס קאהן, חברו של העבריין הבכיר עמיר מולנר, נהג במכונית פרארי שבה ישב חבר נוסף של השניים, יואן אבוג'דיד, ברחוב דיזנגוף בתל אביב. כשפנה פניית פרסה לא חוקית, פגע קאהן במכונית אחרת וגרם לה נזק קל. הנהג ביקש להחליף פרטים, אך קאהן סירב לעשות זאת והזמין למקום שלושה מחבריו, המזוהים עם ארגון הפשע של מולנר - גיא שחר, אייל לוי ואבי רחמים. החמישה הואשמו בכך שאיימו על עוברי אורח שתיעדו את האירוע בטלפונים שלהם ודרשו שימחקו את התמונות המפלילות. העבירות המיוחסות להם הן קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה בנסיבות מחמירות, סחיטה באיומים, איומים ושיבוש מהלכי משפט.

עוד בוואלה! NEWS:
השופט נגד התנהלות המשטרה במשפט מצית הדו-לשוני: "ראויה לכל גינוי"
עליה דרמטית במספר התלונות על הטרדה מינית במשרד החינוך
בן 59 מחולון חשוד כי ניסה להרעיב למוות את רעייתו חולת הסרטן

מדובר בתיק שידע לא מעט דרמות, כשהגדולה שבהן היא הפיצוץ שאירע במכוניתו של הפרקליט שטיפל בתיק, בחודש נובמבר לפני שלוש שנים ברחוב דפנה בתל אביב. הרכב חנה בסמוך לבית המשפט והיה ריק מאדם ולכן לא היו נפגעים באירוע. דרמה נוספת בתיק הייתה הערתו של השופט בקר, כי "הקונספציה הראייתית של הפרקליטות בתיק קרסה הלכה למעשה". בצעד חריג ביקשה הפרקליטות מהשופט לפסול את עצמו בעקבות ההתבטאות, אך הוא לא נענה לבקשה. גם נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, דחה אותה.

הנהלת בתי המשפט מסרה בתגובה: "מדובר בתיק רחב היקף המונה עשרות עדים, שחלקם הגדול העיד בבית המשפט. אף הנאשמים, מצדם, העידו. לצד העדויות הוגשו מוצגים רבים. הוכחות בתיק החלו נשמעות בחודש מרץ 2013 והסתיימו באפריל 2015, וסיכומי הצדדים הוגשו בחודש ספטמבר 2015. לנוכח היקף התיק, נעשה ניסיון גישור בין הצדדים, בהסכמה, גם לאחר הגשת הסיכומים, על פי הצעת בית המשפט. ביום 27.7.16 הודיעה המדינה כי הגישור לא צלח, וכי מתבקשת הכרעה שיפוטית. הצדדים יזומנו לשמיעת הכרעת הדין בהקדם, במהלך חודש דצמבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully