וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין יצא לביקור ממלכתי בהודו: "עדות ליחסים האיתנים"

14.11.2016 / 0:45

הנשיא ורעייתו ייפגשו בפתח ביקורם עם הנשיא ההודי פרנב מוקהרג'י, ויישארו במדינה כשבוע. בין היתר, יבקר הנשיא באנדרטה לזכר גנדי ויפתח כנס חקלאי. נשיא התאחדות התעשיינים, שיצטרף לביקור: "הזדמנות לחזק את שיתופי הפעולה"

צילום: לע"מ, עריכה: אוהד פיטר

הנשיא ראובן ריבלין ורעייתו נחמה יצאו אמש (ראשון) לביקור ממלכתי בהודו שיימשך שבוע, בהזמנתו של הנשיא פרנב מוקהרג'י, במהלכו יעסוק בשיתוף הפעולה בכלכלה, בביטחון ובתרבות בין שתי המדינות. בטרם המראתו לניו דלהי, אמר הנשיא כי "הודו היא בת ברית חשובה וידידה קרובה של ישראל". לדבריו, "ביקור זה הוא עדות ליחסים האיתנים, ואני מקווה שהוא יוסיף ויחזק את הקרבה אף יותר".

"יש לנו הרבה מן המשותף", הוסיף ריבלין. "ישראל והודו הן מדינות של חדשנות והשראה, מדינות עם שורשים ומסורות אשר הקימו כלכלות היי-טק משגשגות, וכעת חוגגות 25 שנות יחסים דיפלומטיים". הנשיא עוד מסר כי לביקור הצטרפו גם משלחות מהתעשייה ומהאקדמיה. "יחד נקדם את שיתופי הפעולה בין המדינות", הבהיר.

הנשיא ינחת בבירה ניו דלהי היום בשעות הצהריים, לאחר עצירה קצרה במומביי. חלקו הרשמי של הביקור ייפתח בטקס קבלת פנים ממלכתי ביום שלישי בבוקר, בהשתתפות נשיא הודו ובנוכחות משמר כבוד. לאחר מכן, ימשיך הנשיא לטקס הנחת זר באנדרטה לזכר מהטמה גנדי, ויערוך פגישת עבודה עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, כמו גם פגישות מדיניות עם שרת החוץ סושמה סווארג' ועם גורמים נוספים.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי דיון סוער: חוק ההסדרה אושר פה אחד בוועדת השרים לחקיקה
ניסנקורן על משבר הביטוח הסיעודי: "רק כחלון יכול למנוע שביתה כללית"
מפל מטאורים וירח קרוב במיוחד: מה צפוי מחר ב"סופר מון"?

נשיא המדינה ראובן ריבלין בביקור של הוועד האולימפי. יוסי ציפקיס
"בת ברית חשובה. הנשיא ריבלין/יוסי ציפקיס

במהלך ביקורו, יפתח ריבלין לצד הנשיא מוקהרג'י את הכנס החקלאי Agro Tech בעיר צ'אנדיר, בנוכחות משלחת אנשי עסקים ישראליים בכירים. כמו כן, תלווה את הנשיא בביקורו משלחת של ראשי התעשיות הביטחוניות הישראליות, ומשלחת ראשי אוניברסיטאות ובכירים באקדמיה.

הנשיא ייפגש גם עם נציגי הקהילות היהודיות במדינה, ויניח זר בבית חב"ד במומביי, לזכר הרוגי פיגוע הטרור במקום בשנת 2008. יו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה, פרופ' יפה זילברשץ, מסרה כי "נושא הבינלאומיות בהשכלה גבוהה והרחבת הקשרים האקדמיים בין ישראל לעולם ולהודו בפרט הם אחד מיעדיה המרכזיים של התכנית הרב-שנתית החדשה למערכת ההשכלה הגבוהה". זילברשץ הוסיפה כי חברי המשלחת צפויים לחתום על 15 הסכמים בין מוסדות ישראליים להודיים.

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, שיצטרף אף הוא לביקור, הוסיף: "הודו מהווה אתגר גדול לתעשיינים הישראלים, ומשלחת זו תהיה להם הזדמנות לחזק את שיתופי הפעולה שלהם עם עמיתיהם בהודו. אין לי ספק כי ביקור זה יישא פירות ויצור קשרים כלכליים ארוכי טווח, אשר יגדילו ויעמיקו את קשרי הסחר בין המדינות".

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully