וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירח מלא קרוב במיוחד: מה צפוי היום ב"סופר מון"?

14.11.2016 / 0:41

הירח המלאה היום ישתלב עם מיקום הירח בנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ, לראשונה זה 68 שנה. מתי ואיך כדאי לצפות בתופעה המרהיבה? ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

ירח מלא הוא אמנם מחזה שכיח, אולם היום (שני) הוא ישתלב עם מיקום הירח בנקודה הקרובה ביותר לכדור הארץ, ונוכל לחזות במה שזכה לכינוי "סופר-מון". הירח ייראה הגדול ביותר, הבוהק ביותר והקרוב ביותר לכדור הארץ זה 68 שנים.

עידו ברקת ממצפה הכוכבים "ברקת" שביישוב מכבים-רעות הסביר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי התופעה הייחודית "מורכבת משילוב של שני תנאים: ירח במופע מלא, בנוסף לירח, שמסלולו האליפטי, מוצב בנקודה הקרובה ביותר ביחס אלינו, שנקראת הפריגאה".

עוד בוואלה! NEWS:
חובת צפייה: המרדף הדרמטי שהוגדר כקטע הדוקומנטרי הטוב בהיסטוריה
צפו: גורת הפנדה "בוטן" עושה את צעדיה הראשונים בעולם
הם מתרבים: עוד ועוד כרישים עם שני ראשים נצפים ברחבי העולם

סופרמון במסצ'וסטס, ארצות הברית, 2015. GettyImages
גדול, בוהק וקרוב יותר. "סופר-מון" במסצ'וסטס, ארה"ב, בשנה שעבר/GettyImages

"לא נרגיש בהבדל אם נביט עליו ללא עזרים מיוחדים, אולי בבוהק גדול יותר מבערב ממוצע", הבהיר ברקת והמליץ לצפות בירח החל מהשעה 17:00, עם זריחתו. "אבל הדבר החשוב ביותר זה שהתופעה תאפשר לנו להעריך יותר את גרמי השמיים. הירח יהיה רחוק מאתנו בכ-356 אלף קילומטר", אמר. הוא הוסיף כי "יתכנו השפעות פיזיות על כדור הארץ, כמו הגאות והשפל שיתחזקו. מי שרוצה להגדיל את האפקט כדאי שיצפה בזריחת הירח, כי כשרואים אותו ביחס לבתים או עצים נוצרת אשליה אופטית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ירח הסופר מון בו נצפה היום גדול ב 8% בלבד מגודלו של ירח מלא רגיל, הבהיר ד"ר יגאל פת-אל, ממצפה הכוכבים בגבעתיים. סופר מון היא תופעה שמתרחשת בדרך כלל בכל שנה. השנה התופעה תתרחש שלוש פעמים, כאשר ההבדל בין גודל הירח בין סופר מון למשנהו הוא של כאחוז בלבד. פת-אל ממליץ למי שיפספס את הסופר מון להמתין לדצמבר, אז צפוי סופר מון נוסף, מעט קטן יותר. לדברי פת-אל הירח היום יהיה בוהק גם משום שבנובמבר הירח המלא גבוה בהשוואה לחודשי הקיץ. הוא הדגיש כי לא צריך אמצעי מיוחד כדי להבחין בתופעה הייחודית, מספיק להרים מבט אל השמים.

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully