וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מציינת שנה לטבח בפריז: "נאריך את מצב החירום"

13.11.2016 / 12:24

הנשיא הולנד השתתף בטקסים לחניכת גלעדי זיכרון באתרים שבהם התרחשה מתקפת הטרור שגבתה את חייהם של 130 איש. ראש הממשלה ואלס מבהיר: "מצב החירום שומר על הדמוקרטיה שלנו"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא צרפת פרנסואה הולנד פתח היום (ראשון) את אירועי יום הזיכרון לציון שנה למתקפת הטרור בפריז, שבה נהרגו 130 בני אדם. הולנד חשף גלעד שכוסה על ידי דגל צרפת באצטדיון הלאומי לזכרו של האדם היחיד שנהרג שם ושל הפצועים הרבים.

הולנד שמר על דממה בטקס שהתקיים מחוץ לסטאד דה פראנס, והוא לא צפוי לשאת דברים גם כשיחשוף את יתר הגלעדים בשבעת האתרים השונים שהותקפו על ידי אנשי דאעש, האחרון שבהם באולם בטקלאן. אתמול נערכה בו ההופעה הראשונה מאז הטבח.

במקומו של הנשיא הולנד דיבר בנו של ההרוג מנואל דיאס, תושב פורטוגל, שאמר כי אביו "הוא הוכחה לכך שהאינטגרציה אפשרית והכרחית" למאבק בקיצוניות. הוא התייחס לכך שחלק מהמחבלים במתקפה היו ממוצא אירופי. "תחי הסובלנות, תחי האינטליגנציה, תחי צרפת", אמר.

לקריאה נוספת בנושא
כוננות, פליטים ודאעש: שנה למתקפת הטרור בפריז – מה השתנה בצרפת?
צרפת: נחשפה זהותו של מפקד חוליות הטרור בפריז ובבריסל

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בטקס הנצחה לקורבנות מתקפת הטרור בשנה שעברה, פריז, צרפת. נובמבר 2016. רויטרס
הולנד מניח זר לזכר ההרוגים בפיגוע, היום/רויטרס
טקס הנצחה לקורבנות מתקפת הטרור בשנה שעברה, פריז, צרפת. נובמבר 2016. רויטרס
גלעד באחד מאתרי מתקפת הטרור בפריז/רויטרס

מאז הפיגועים בפריז, נמצאת צרפת במצב חירום. ראש הממשלה מנואל ואלס אמר אתמול בריאיון לרשת BBC כי היא הרשויות צפויות להאריך אותו במטרה "להגן על הדמוקרטיה שלנו". לדבריו, מטרת מצב החירום למנוע "מתקפות דומות לזאת שאירעה בניס".

ביולי הוארך מצב החירום בשישה חודשים אחרי שמשאית דהרה לעבר קהל שחגג את יום הבסטיליה בניס ודרסה 84 איש. במסגרת מצב החירום, לכוחות הביטחון יש סמכויות לבצע פשיטות ולשים חשודים במעצר בית. עם זאת, דוח רשמי קבע כי יש לכך "השפעה מוגבלת".

ראש הממשלה הוסיף כי על המדינה להישאר בכוננות לקראת הבחירות לנשיאות ולפרלמנט בין אפריל ליוני, שבמהלכן צפויה המפלגה הסוציאליסטית לאבד את השלטון. הולנד הוא הנשיא הכי פחות פופולרי בתולדות המדינה והוא טרם הכריז אם יתמודד על כהונה שנייה. ראש הממשלה לשעבר אלן ז'ופה, שמתמודד על הנהגת המפלגה השמרנית הוא המועמד המוביל לרשת את הולנד, אולם גם מנהיגת הימין הקיצוני מארין לה פן צפויה להתחזק ולהגיע לסיבוב השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully