וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מאז רצח רבין מנסים לעוות את ההיסטוריה ולייחס לי הסתה"

12.11.2016 / 21:52

ראש הממשלה התייחס בפייסבוק לגורמים הטוענים כי הסית נגד יצחק רבין טרם ההתנקשות בחייו, וצירף סרטון שבו נראה אומר כי רבין איננו בוגד. "רצח רבין היה רצח פוליטי מזעזע", אמר ברמז לדבריו של דוד ביטן. ברק: "נתניהו - המסית הראשי"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אוהד פיטר

(עצרת לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין בשבת שעברה)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר היום (שבת) בעמוד הפייסבוק שלו כי רצח רבין היה רצח פוליטי, וגינה בחריפות גורמים המנסים לדבריו לייחס לו את ההסתה שקדמה להתנקשות בחייו של ראש הממשלה לשעבר. "רצח רבין היה רצח פוליטי מזעזע שכולנו מוקיעים אותו", כתב נתניהו והוסיף: "מאז הרצח ישנם ניסיונות מתמשכים לעוות את האמת ההיסטורית ולייחס לי את ההסתה שקדמה לרצח".

לדברים הוא הוסיף סרטון המקבץ כמה קטעי ווידאו שצולמו טרם הרצח, ובהם הוא נראה מגנה את הקריאות החריפות שהושמעו אז נגד רבין. "הנה כמה דוגמאות מהדברים החד-משמעיים שאמרתי בגנות דברי הנאצה שכוונו נגד ראש הממשלה. תשפטו בעצמכם", כתב והפנה לצפייה בסרטון.

עוד בוואלה! NEWS:
שדד קשישה, העלים גופה ונמלט בזהות בדויה: זה החשוד ברצח בתאילנד
"משימות קרביות": אוניות מלחמה רוסיות הגיעו לחופי סוריה
פקיסטן: 30 הרוגים ועשרות פצועים בפיגוע של דאעש במקדש במערב המדינה

עצרת לציון 20 שנה לרצח רה"מ יצחק רבין ז"ל. אוקטובר 2015. ראובן קסטרו
"טקס לזכר רבין בשנה שעברה/ראובן קסטרו

בין היתר מוצג נאום שנשא נתניהו באפריל 1995, שבעה חודשים לפני הרצח, שבהם הבהיר לקהל כי רבין איננו בוגד. "הוא לא בוגד, הוא טועה בגדול, והוא גם יפנה את דרכו, אבל הוא איננו בוגד", אמר אז נתניהו. "יש לנו עסק עם יריבים פוליטיים לא עם אויבים, אנחנו בני עם אחד".

בהמשך מוצג ריאיון עם נתניהו מאוגוסט של אותה השנה, שלושה חודשים לפני הרצח, שבו הוא יוצא נגד הקריאות שהופנו לרבין. "זה לא ראוי, זה לא במקום, זה לא מוסרי, ואני אומר לאנשים האלה – תחדלו עם זה, כי כולנו נוקיע אתכם". בסרטון אף מובא קטע שצולם חודש לאחר הרצח בתכנית "פופוליטיקה", שבה אומר טומי לפיד כי לא ניתן להאשים את נתניהו בהסתה.

הפוסט של נתניהו בפייסבוק

הדברים של נתניהו מגיעים על רקע דבריו של חבר מפלגתו ויו"ר הקואליציה דוד ביטן, שאמר בשבוע שעבר כי רצח רבין לא היה רצח פוליטי. באירוע "שבתרבות" בתיאטרון חולון, שנערך טרם עצרת לזכרו של ראש הממשלה המנוח, אמר ביטן: "הערב אני לא הולך לעצרת של רבין, במקרה לא מסתדר לי". לדבריו. "אני בעד עצרת ממלכתית. אם הייתי צריך לקבל החלטה הייתי מממן את העצרת הזאת, ומקיים עצרת ממלכתית ולא עצרת של השמאל. לא מדובר ברצח פוליטי, זה לא היה רצח פוליטי וזה לא קשור לפוליטיקאים, אלא רצח שנעשה על ידי אדם שרצה לעצור תהליך".

"נתניהו היה ונותר המסית הראשי"

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התייחס הערב לדבריו של נתניהו בחשבון הטוויטר שלו וכתב כי ראש הממשלה "לא אשם ברצח רבין, אבל היה ונותר המסית הראשי אז בכיכר ציון וב'לוויה ברעננה'". ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) פנתה הערב אל נתניהו ואמרה: "בוא נדבר על כאן ועכשיו, על החיבור שאתה עושה בין אויבים מחוץ לאויבים מבית, בתעמולת בחירות, ברמיזות באמירות וחוקים. זה חייב להיפסק".

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה כי נתניהו היה ונותר שקרן. "שוב נתניהו מגנה את המעשים שלו בדיעבד ומבקש שימחאו לו כפיים - בדיוק כמו שהסית נגד הערבים בבחירות, ואחריו שניצח רץ להתנצל ולספר כמה העוול היה גדול", אמרה גלאון. "נתניהו יכול להכריז עד מחר שהיה נגד הרצח, זה לא ישנה את העובדה שהוא המרוויח הכי גדול ממנו ושבמבחן התוצאה הוא ממשיך כל יום לעודד אלימות ורדיפה כלפי ישראלים שמתנגדים לו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הימין, כיכר רבין. מרץ 2015. ראובן קסטרו
"יש לו עסק עם אויבים". נתניהו בעצרת ימין לפני הבחירות ב-2015/ראובן קסטרו

גם ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) התייחס לסוגיה, ואמר כי "מסית נשאר מסית. נתניהו הסית נגד רבין, והיום מסית מול מי שמזכיר לו שהסית. אף אחד לא יכול להעלים את תהלוכת ארון הקבורה שבראשה צעד נתניהו. אף אחד לא יוכל למחוק את עצרת ההסתה בכיכר ציון שבה נתניהו היה הנואם המרכזי לקול ההמון שצעק 'רבין בוגד'".

ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) אמר כי "נתניהו מנסה לשכתב את ההיסטוריה". ""מי שלח את צעירי הליכוד להפגין מול ביתו של רבין עם חבל תליה? מי התעלם מכרזות של רבין במדי אס-אס בכיכר ציון? מי צעד עם ארון מתים? מי התעלם בזמן אמת מקריאות 'רבין בוגד' בהפגנות הימין?", הוסיף. עוד אמר רוזנטל כי "רבין בעצמו ציין, שלושה ימים לפני הירצחו, שנתניהו צבוע ואחראי לאלימות".

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully