וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב ספרדי מברך על ניצחון טראמפ: "לא ילחץ כמו הנשיא הכושי"

11.11.2016 / 6:00

הרב מאיר מאזוז, פטרונו של יו"ר ש"ס לשעבר אלי ישי, הביע שביעות רצון מנשיא ארה"ב הנבחר. "יהיה אפשר לבנות בירושלים על אפם וחמתם של אויבנו ושונאינו", אמר לתלמידיו

ספק 500

לקולות היהודים החרדים בארצות-הברית אין כמעט כל משמעות בבחירות לנשיאות, אך אלה עוררו עניין גדול ברחוב החרדי המקומי וגם בישראל. כעת, הרבנים מגיבים לניצחונו של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ ולסיום כהונתו של הנשיא ברק אובמה. הרב מאיר מאזוז, המנהיג הרוחני במפלגת "יחד" של אלי ישי ומבכירי הרבנים הספרדים במגזר החרדי, השתמש בשפה חריפה כשדיבר על אובמה. "מגיע שיהיה נשיא לא לחצן כמו של פעם, כושי, לך. די גמרת את העבודה שלך. עכשיו יבוא אדם אחר", אמר.

הרב מאזוז, ימני בדעותיו, כמעט ציוני, אמר בשיעור לתלמידיו כי "אולי נעשה לנו נס שנבחר הנשיא טראמפ", וציין ש"יש לו חתן יהודי ובתו התגיירה כהלכה, שומרת שבת". הרב הביע תקווה שהנשיא הנבחר ישחרר את המרגל היהודי ג'ונתן פולארד מתנאי השחרור המגבילים: "מסכן, 30-20 שנה אסור וקשור. נכון, משוחרר מהכלא אבל בבית סגור".

עוד בוואלה! NEWS:
"האנרכיסטים מסרבים לחדול": הפגנות אלימות נגד הנשיא טראמפ
"הפגישה בין טראמפ לאובמה הייתה פחות מוזרה ממה שציפו"
תעלומה בקיבוץ: מי גנב את המחרשה של הפרדה "בובה"?

דונלד טראמפ בנאום ניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
"דונלד בגימטריה זה מזל טוב". טראמפ בנאום הניצחון, שלשום/רויטרס

הרב הידוע בחידודי לשון וגימטריות הוסיף כי "דונלד בגימטריה זה מזל טוב", והעלה את האפשרות ש"יהיה אפשר לבנות בירושלים על אפם וחמתם של אויבינו ושונאינו". לפני כשבועיים וחצי אף חתם הרב על מכתב שבו המליץ להצביע למועמד ש"יצהיר לשמור על זכויות עם ישראל ויבטל את ההקפאה בירושלים".

ההתבטאות של הרב מאזוז על תוצאות הבחירות בארצות הברית אינה היחידה. רבנים ומקובלים התבטאו בשמחה על ניצחונו של טראמפ. הרב דב קוק, מקובל ידוע במגזר הדתי והחרדי שמנהל אורח חיים סגפני ולא שגרתי אמר בבוקר שאחרי הבחירות: "ניצלנו מהעמלקית קלינטון". בסביבתו של הרב קוק הוסיפו כי הרב צם ל"נפילתה במשך שלושה ימים ולילות" והתפלל "להצלחתו של טראמפ". לדברי מקורבו, הוא שמח על כך ש"עברנו בשלום את שלטון אובמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממליץ להצביע לטראמפ. מכתבו של הרב מאזוז/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערב הבחירות ניבאו שני מקובלים את התוצאות. הרב רוני הכהן מגן יבנה ניבא כבר לפני חצי שנה כי טראמפ הולך לנצח בבחירות. חסידיו אומרים כי הוא ניחן ביכולות ניבוי מרשימות שכבר הוכיחו את עצמן בעבר. "הוא ניבא שגלעד ארדן יכבוש את המקום הראשון בפריימריז של מפלגת הליכוד, דוד ביטן יתברג במקום ה-16 ויוסי בכר ינצח את הבחירות בבת ים. גם הפעם הוא צדק".

הרב נתנאל שריקי, המכונה "רב המנהרות" משום שהוא מייחס לעצמו את קריסת מנהרות חמאס, ניבא בערב הבחירות את התוצאה לפיה הילרי קלינטון תנצח. הוא פרסם פתק ועליו רשם את התוצאה הסופית ובה גם את האחוזים שיקבל כל אחד מהמעומדים לנשיאות. אחרי ניצחונו של טראמפ, כשהתברר שטעה, אף אחד ממקורביו לא מסר תגובה בשמו.

אריה דרעי. ראובן קסטרו
"מוקדם לדבר על ההשלכות המידיות". דרעי/ראובן קסטרו

גם הפוליטיקאים החרדים, כמו רבים בפוליטיקה בישראל, לא הסתירו את השמחה מניצחונו של טראמפ. יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיע אתמול למועצה הדתית באשדוד, ואמר כי "עוד מוקדם לדבר על ההשלכות המידיות של בחירת טראמפ לנשיא ארצות הברית, אבל אין ספק שאפשר להודות לקדוש ברוך הוא. כל מחקי היהדות שחשבו להשתלט כאן על ארץ ישראל ולהנהיג את כל הרפורמות כדי להרוס, קיבלו את המכה שלהם". דרעי התייחס בדברים אלו לחברי תנועת היהדות הרפורמית החיים בארצות הברית, אשר תמכו בהילרי קלינטון.

דרעי המשיך במתקפה על חברי התנועה: "ההשפעה שלהם והאיום הגדול שלהם עלינו כמחזיקי הממשל בארצות הברית, הם מבינים שהכוח הזה נעלם מהם היום, ונוכל להמשיך בעזרת השם את חיזוק הדת והיהדות המסורתית, המסורה לנו מדור לדור. ואיך הרבה יהודים אמרו בימים האחרונים? אם יקרה כזה נס זה כבר הגיעו ימות המשיח. לכן, אנחנו באמת בתקופה של חבלי משיח שהכול התהפך לטובת עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully