וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא מקסיקו לטראמפ: "נברך על שיתוף פעולה, אך לא נשלם על חומה"

10.11.2016 / 2:45

אנריקה פנייה נייטו התקשר כדי לברך את הנשיא הנבחר דונלד טראמפ על נצחונו במירוץ לבית הלבן, והשניים דנו בשיתוף הפעולה בין המדינות בסוגיות ביטחוניות. "דו שיח הוא הדרך הטובה ביותר עבור מקסיקו"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: גל מחאות במקסיקו לקראת הפגישה בין טראמפ לפניה נייטו, אוגוסט)

נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו התקשר אמש (רביעי) לנשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, כדי לברך אותו על ניצחונו במרוץ לבית הלבן. השניים הסכימו להיפגש עוד לפני שיושבע טראמפ לתפקיד בחודש ינואר הקרוב, ויהפוך לנשיא באופן רשמי.

במהלך נאום שנשא אמש אמר פניה נייטו כי הוא מבקש למצוא "קרקע פורייה" לשותפות עם ארצות הברית. "דו שיח ליצירת הסכמה הוא עדיין הדרך הטובה ביותר עבור מקסיקו, והממשלה שלי תחפש הזדמנויות שיועילו לשתי המדינות בשלב החדש שנפתח ביחסים ביניהן", אמר.

בשיחתם דנו השניים ביעדים חדשים לשיתוף הפעולה בין המדינות, שיעסקו, בין היתר, בסוגיות ביטחוניות. הנשיא המקסיקני הוסיף בשיחה כי ברצונו לחזק את ההגנה על זכויות אזרחי מקסיקו ברחבי העולם. עם זאת, למרות האיחולים החמים, במדינה הובהר כי על אף שתשתף פעולה עם טראמפ לטובת שני הצדדים, לא תשלם על בניית חומה בגבולה עם ארצות הברית, כפי שהצהיר הנשיא הנבחר לאורך הקמפיין שלו.

עוד בוואלה! NEWS:
כורי הפחם שהמליכו את טראמפ וחשבון הנפש של התקשורת
"אובמה מקווה שטראמפ לא יחפש נקמה נגד קלינטון"
ניצחון הכפר על העיר: "אמריקה השנייה" הביאה לניצחון טראמפ

נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו נואם לאחר זכיית דונלד טראמפ, 9 בנובמבר 2016. רויטרס
תקף את טראמפ בחריפות בתחילת הקמפיין. פניה נייטו בנאום לאחר ניצחון טראמפ, אמש/רויטרס

הקמפיין של המועמד הרפובליקני לנשיאות נשען במידה רבה על תכניתו הקשוחה להתמודדות עם המהגרים הבלתי-חוקיים בארצות הברית. התכנית שהציג במהלך הקמפיין כוללת כמה שלבים, בהם בניית חומה בגבול מקסיקו, מעצר מהגרים בלתי-חוקיים מיד אחרי שחצו את הגבול, גירוש והקשחת תנאי הכניסה לארצות הברית. "נבנה חומה גדולה לאורך הגבול עם מקסיקו, ומקסיקו תשלם על החומה", אמר. "הם עוד לא יודעים את זה, אבל הם הולכים לשלם על זה".

בחודש ספטמבר האחרון נועדו טראמפ ופניה נייטו במקסיקו סיטי, ובמסיבת העיתונאים שכינסו לאחר פגישתם הם מסרו כי נושא התשלום עבור החומה לא נידון ביניהם. אולם מאוחר יותר, טען פניה נייטו כי הבהיר לטראמפ שממשלתו לא תשלם על כך. טראמפ, מצדו, שב וטען בנאומו באריזונה כי "מקסיקו תשלם על החומה".

בתחילת הקמפיין ביקר פניה נייטו את טראמפ באופן חריף ואף השווה אותו למנהיגים פשיסטיים כמו אדולף היטלר ובניטו מוסוליני. אולם לאחר הפגישה האחרונה בין השניים דובר ממשלת מקסיקו מסר כי המועמד הרפובליקני "הבין את החששות" מצד מקסיקו סיטי. "זה היה טראמפ אחר", הסביר.

דונלד טראמפ ואנריקה פנייה נייטו נשיא מקסיקו במקסיקו סיטי, אוגוסט 2016. AP
ייפגשו עוד לפני השבעת טראמפ. טראמפ ופניה נייטו בפגישתם במקסיקו סיטי, ספטמבר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully