וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"באתי להסתכל לך בעיניים, שתזכור אותי": אחי הנרצח העיד בפני המחבל

7.11.2016 / 16:30

שנה לאחר הפיגוע בבית פנורמה בתל אביב, הגיע אלכסנדר, אחיו של ראובן אבירם, לאולם הדיונים ופנה למחבל. "הפחד הכי גדול הוא אובדן הקרובים שלנו. באוזבקיסטן חיינו עם מוסלמים בשלום, למה נגררת? קיבלת אישור להרוג?"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: ורד לידני

שנה לאחר שאחיו נרצח בדקירות סכין ליד בית פנורמה בתל אביב, הגיע היום (שני) אלכסנדר אבירם לדיון בבית המשפט המחוזי במסגרת שלב הטיעונים לעונש של המחבל ראאד חליל, שהורשע בשלוש עבירות של ניסיון רצח ובשני מעשי רצח – אחד מהם של ראובן, בן 51. "באתי לפה להסתכל לך בעיניים, שתזכור את המבט שלי ותזכור שגרמת צער להרבה משפחות", אמר אלכסנדר בדמעות.

"הפחד הכי גדול בחיים זה לאבד את הקרובים. למחוק את הטלפון שלהם מהזיכרון. איבדנו אח. איבדו אותו הרבה אנשים. משפחה גדולה, ולא רק משפחה - כל הקהילה שלנו, של יוצאי אוזבקיסטן. באוזבקיסטן חיינו ליד מוסלמים כל חיינו, לא ציפינו לזה, תמיד חיינו בשלום. חיינו בכבוד ובתרבות. למה נגררת? נתנו לך אישור להרוג? לאיזו רמה הגעת?", פנה לחליל. בשלב זה, ביקשה ממנו השופטת שרה דותן לא לצעוק.

עוד בנושא:
האב לחמישה שביצע את הפיגוע בתל אביב: "מתנצל על מה שעשיתי"
הבן גילה כי אביו נרצח בפיגוע בתל אביב מסרטון שהופץ בווטסאפ
המחבל בתל אביב החזיק באישור עבודה: "היה כשיר להיכנס לישראל"

זירת פיגוע הדקירה, בניין פנורמה, תל אביב, 19 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
זירת הפיגוע, לפני שנה/ראובן קסטרו
"שלא יראה אור ולא את הילדים שלו. שלא יהיה לו ביטחון ולא תהיה לו קרקע. שהכול יחסר בחיים, כמו שחסר לנו"

"הוא היה בבריאות מלאה", סיפר אלכסנדר בתחילת דבריו. "בזמן הרצח הוא היה בעבודה ויצא להפסקה. חיפשנו אותו באותן שעות, אחותי ואני, מבלי לדעת מה קרה. בווטסאפ, הבן שלו, אוריאל, קיבל את הסרטון שבו רואים איך אבא שלו שוכב בבית הכנסת, כולו מדמם. נסעתי לזהות אותו במכון לרפואה משפטית באבו כביר. התמונה הייתה מאוד קשה, הוא היה כולו תפור בפנים.

"כילד, ראובן היה רגוע ושקט, ותמיד עזר לאנשים והגן עליי. הוא היה איש של שלום. לבן שלו, שהיום בן שש, אין אבא כרגע. הייתה לו אימא שהיום, בגיל 78, לא יכלה לבוא לפה. היא כבר שנה בבית, בוכה כל היום, סובלת, לא ישנה. הרגליים שלה לא נשאו אותה לכאן. הצער שנגרם לאימא ולי ולאחותי שרה...", ניסה אלכסנדר להמשיך, אך נשבר בדמעות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
זירת פיגוע הדקירה, תל אביב, 19 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
חליל חיפש קורבנות בין הקומות עד שאזרחים השתלטו עליו. זירת הפיגוע/ראובן קסטרו

"אימא שלי ביקשה למסור שהיא מבקשת מהשופטים לגזור על הנאשם מוות או גזר דין הכי קשה שתמצאו לנכון", המשיך אבירם. "שהאדם הזה לא יראה אור ולא את הילדים שלו לעולם. שלא יהיה לו ביטחון ולא תהיה לו קרקע. שהכול יחסר בחיים, כמו שחסר לנו". בתום עדותו, הוצגה לבית המשפט הסכין ששימשה לביצוע הפיגוע.

מסע הרצח

מכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד ניצן שפיר מפרקליטות מחוז תל אביב, עולה כי ראאד חליל, אב לחמישה, החזיק בהיתר כניסה לישראל. ארבעה ימים לפני הפיגוע הגיע לבית אחיו, בבניין שבו ביצע את הפיגוע. ביום האירוע, נטל חליל סכין ממטבח המסעדה בקומת הקרקע בבניין פנורמה, והחל בחיפוש אחר קורבנות יהודים.

הוא עלה לקומה השנייה בבניין ורצח את ראובן ואת אהרון יסייב, בן 32, שהתפללו באותה בעת תפילת מנחה, בדקירות סכין מרובות, בעיקר בפלג גופם העליון. אהרון איבד מיד את הכרתו ומותו נקבע במקום האירוע. ראובן פונה לבית החולים ללא דופק, ומותו נקבע עם הגעתו. חליל ניסה לרצוח אזרחים נוספים תוך שהוא מנסה להיכנס לבתי עסק, אך האזרחים במקום לא אפשרו לו להיכנס.

בהמשך, ירד לקומה הראשונה בבניין, נכנס למחסן נעליים ושם דקר עובד בפלג גופו העליון תוך מאבק. בסמוך לכך, הגיע למחסן אזרח שנכח במקום, שעקב אחר חליל מהקומה השנייה כשהוא מצויד במוט ברזל והיכה בו. אל האזרח הצטרפו עובדי מחסן הנעליים, וכולם יחד הצליחו להשתלט עליו. העובד פונה לבית החולים איכילוב לטיפול רפואי ונזקק לאשפוז כשהוא פצוע במצב בינוני וחליל נתפס במקום על ידי כוחות הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully