וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל בתל אביב החזיק באישור עבודה: "היה כשיר להיכנס לישראל"

אמיר בוחבוט ואבי אשכנזי

19.11.2015 / 16:55

במערכת הביטחון אישרו כי המחבל, ראאד מסאלמה מאזור חברון, נבדק והותר לו לפני שבוע לעבוד בישראל. "מדובר באירוע חריג ביותר", אמר גורם ביטחוני. בחקירה חוזרת התברר כי עבד במסעדה סמוכה לבניין פנורמה. דיווח פלסטיני: כוחות הביטחון מכתרים את ביתו

צילום: סרטוני חובבים, יותם רונן, רויטרס; עריכה: שניר דבוש, טל רזניק

גורמים במערכת הביטחון אישרו היום (חמישי) לוואלה! NEWS כי ראאד מסאלמה, המחבל שדקר למוות שני בני אדם ופצע גבר נוסף כבן 50 באורח בינוני, החזיק באישור עבודה. לפי הגורמים, הוא נבדק על ידי מערכת הביטחון ונמצא כשיר להיכנס לישראל ולעבוד בה. מסאלמה, אב לחמישה בן 38 מכפר דורא שבגזרת חברון שעבד במסעדה שליד זירת האירוע, נתפס במקום על ידי הכוחות שהוזעקו למקום ונלקח לחקירה במשטרת מחוז תל אביב.

"מדובר באירוע חריג ביותר, שבמהלכו פלסטיני שקיבל אישור ועבר את הבדיקות המתאימות - מבצע פיגוע", טען גורם במערכת הביטחון. "אי אפשר לנתק את הסיבה לפיגוע מהעובדה שהמחבל ביקש לעשות פיגוע בתוך בית כנסת. יש פה עוד סממן למלחמת דתות". הוא ציין כי נושא זה ייבדק בחקירת שב"כ.

בחקירה חוזרת של המחבל עלה שהמחבל עבד במסעדה סמוכה לבניין פנורמה. על פי החקירה, לפני כשבוע קיבל המחבל אישור עבודה ושהייה בישראל. הפלסטינים מדווחים כי כוחות הביטחון מכתרים כעת את ביתו.

תפיסת המחבל בזירת פיגוע הדקירה, בניין פנורמה, תל אביב, 19 בנובמבר 2015. ראובן קסטרו
המחבל מובל מהזירה/ראובן קסטרו
ראאד מסאלמה המחבל מפיגוע הדקירה, בניין פנורמה, תל אביב, 19 בנובמבר 2015. מתוך טוויטר, צילום מסך
המחבל ראאד מסאלמה, אב לחמישה/צילום מסך, מתוך טוויטר

במסעדה שבה דווח תחילה כי בה המחבל עובד הסבירו שאין להם קשר לאיש. "הוא לא עבד כאן, אנחנו לא יודעים מי זה ואין לנו קשר לפיגוע", אמר אחד העובדים. מדובר באחת המסעדות הידועות בדרום תל אביב, המרוחקת כמה מאות מטרים בודדים מזירת הפיגוע בבניין פנורמה בדרום העיר.

במסעדה הבוכרית סיפר סועד שישב לשולחן יחד עם שלושה חברים, על הרגעים שבהם פרצה המשטרה למקום כשחשדה שבעליה העסיקו את המחבל. "ישבנו במסעדה ולפני שעה וחצי בערך, נכנסו למסעדה הרבה מאוד שוטרים כמה מהם עם כלי נשק שלופים. הם לקחו כמה עובדים ערבים לחלק האחורי של המסעדה ותחקרו אותם. היו פה הרבה מאוד שוטרים והם תשאלו גם את הבעלים".

סמוך לשעה 14:00 הגיע המחבל לבניין פנורמה שברחוב יצחק בן צבי בדרום תל אביב. הוא דקר אנושות שני גברים בשנות ה-30 לחייהם וגבר נוסף כבן 50. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו של אחד מהם בזירה, והפצוע האנוש השני מת מפצעיו בבית החולים איכילוב בעיר. הגבר בן ה-50, נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול בבית החולים איכילוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשך דקות ארוכות היה חשש לכך שבמקום נמצא מחבל נוסף שסייע לו. עובדי הבניין הונחו להסתגר בחדריהם, אך בתום סריקות נרחבות הוסר החשש להימצאות מחבל נוסף.

שמעון, שהיה אחד מאלו שסייעו לשוטרים להשתלט על המחבל שחזר בשיחה עם אולפן וואלה!NEWS את הרגעים הדרמטיים. "התפללנו 20-15 איש בבית עסק שמשמש בית כנסת", סיפר. "פתאום נכנס פנימה איש שכולו דימם. סגרנו את הדלתות, והמחבל ניסה בכוח להיכנס, אבל לא נתנו לו. המאבק נמשך שלוש דקות בערך".

לדבריו, "הייתה למחבל סכין כמו חרב, הוא צעק בערבית ורצה לשחוט פה את המתפללים. היה לנו מזל, הוא היה כבר עם חצי גוף בפנים, אבל הדפנו אותו החוצה ולא נתנו לו להיכנס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully