וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורדים בסוריה הודיעו על תחילת המבצע לשחרור בירת דאעש בסוריה

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, המורכבים בעיקר מכורדים, הפצירו בטורקיה "שלא להתערב" במבצע בא-רקה, שלדבריהם מתואם עם ארה"ב. זאת לאחר אזהרותיה של אנקרה, כי לא תאפשר להם להגיע למעוז הארגון

עריכה: שניר דבוש

קואליציית מורדים המורכבת ברובה מלוחמים כורדים הודיעה היום (ראשון) על תחילת המבצע לשחרור א-רקה, מעוז דאעש בסוריה. זאת לטענתם בתיאום עם הקואליציה הבינלאומית שבהובלת ארצות הברית, שטרם התייחסה לכך באופן רשמי. גורם אמריקני מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי "החל השלב הראשון" בבידוד העיר.

בהצהרה שמסרו מהעיירה עין עיסא קראו בכירי "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" לטורקיה "שלא להתערב בענייניה של סוריה". הם אמרו כי הוסכם על כך בשיחות עם וושינגטון. באנקרה הזהירו בשבועות האחרונים כי לא יאפשרו למיליציה הכורדית (YPG) להשתתף במבצע.

לפי מפקדי המורדים, ששחררו כבר שטחים רבים מידי דאעש בצפון המדינה, מטרת מבצע "זעם הפרת" יהיה שחרור א-רקה. הם קראו לאזרחים להתרחק מעמדות של הארגון, שמותקף גם במוסול, מעוזו בעיראק השכנה. ארצות הברית הכריזה כי שתי המתקפות יתנהלו במקביל והיום הביע בכך תמיכה גם שר ההגנה של צרפת.

לקריאה נוספת בנושא
ראש ממשלת עיראק בחזית מוסול: "אם בדאעש רוצים לחיות - שייכנעו"
ארדואן במסר לארה"ב: כוחותינו יפעלו לכיבוש מעוז דאעש בסוריה
בעיצומו של הקרב במוסול: ארה"ב נערכת לשחרור "בירת דאעש" בסוריה

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים מודיעים על תחילת המבצע לשחרור א-רקה, סוריה, מדאעש, 6 בנובמבר 2016. רויטרס
ראשי המורדים מכריזים על תחילת המבצע, היום/רויטרס

טורקיה פועלת בצפון סוריה מאז אוגוסט והיא תומכת בארגוני מורדים הנלחמים בין היתר גם בכורדים. הנשיא רג'פ טייפ ארדואן הצהיר כי על צבא טורקיה לקחת חלק במתקפה. באנקרה רואים ב-YPG ארגון טרור ומאשימים אותה בשיתוף פעולה עם עם המחתרת הכורדית (PKK) הפועלת בדרום-מזרח טורקיה.

בסוף החודש שעבר שוחח ארדואן על המתקפה הצפויה בא-רקה עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה. הוא אמר לו כי צבא טורקיה יתקדם לעבר העיר, אחרי שיושלם כיבוש העיירה אל-באב, שבשליטת דאעש, ומנביג', ששוחררה על ידי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים באוגוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully