וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבי נשבר": פקיסטן תגרש את האפגנית המפורסמת בעולם למולדתה

שרבט גולה, שצילומה במחנה פליטים כילדה הפך לסמל, תגורש מפקיסטן לאחר שנעצרה עם תעודת זהות מזויפת. "רציתי לחיות בפקיסטן עד יום מותי, עשו לי את הגרוע מכל", אמרה בריאיון לסוכנות הידיעות הצרפתית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צולמה כשהייתה בת 12. תמונתה של גולן שהתנוססה על שער הנשיונל ג'יאוגרפיק/מערכת וואלה!, צילום מסך

שרבט גולה האפגנית, שצילומה כילדה בשנות ה-80 בנשיונל ג'אוגרפיק הפך לאחד המפורסמים בעולם, התראיינה לסוכנות הידיעות הצרפתית ואמרה כי היא "שבורת לב" לאחר שנודע לה כי תגורש מפקיסטן לארץ הולדתה אפגניסטן, ממנה נמלטה בהיותה ילדה.

גולה צולמה כשהייתה בת 12 על ידי הצלם סטיב מקקורי במחנה פליטים בצפון-מערב פקיסטן. התמונה התנוססה על שער מגזין הנשיונל ג'יאוגרפיק, שהפך לשער המוכר ביותר בתולדותיו. במשך 17 שנה זהותה של אותה הילדה לא הייתה ידועה, אך ב-2002 היא אותרה בכפר נידח, שם התחתנה עם אופה וילדה שלושה ילדים.

גולה, כיום בת 45, נעצרה בשבוע שעבר בחשד להונאה, לאחר שהתגלה כי נשאה תעודת זהות מזויפת. היא הודתה באשמה ונגזרו עליה 15 ימי מאסר שבתומם תגורש לאפגניסטן, החלטה שאותה הגדיר "אמנסטי" כ"חוסר צדק משווע".

עוד בוואלה! NEWS:
ואם יהיה תיקו? המדריך השלם לבחירות לנשיאות ארה"ב
יעל זאבי, אלמנתו של רחבעם זאבי, הלכה לעולמה בגיל 88
חיפש דגים ומצא פצצה: האם צוללן גילה נשק גרעיני בים?

שרבט גולה, שתמונתה התנוססה על שער הנשיונל ג'יאוגרפיק בשנת 1984, בשנת 2002. טוויטר, צילום מסך
"חוסר צדק משווע". גולה בשנת 2002/צילום מסך, טוויטר

על פי ההערכות, ישנם אלפי פליטים ששוהים בפקיסטן ונושאים תעודות זהות מזויפות. פקיסטן שימשה למקום מפלט למיליוני אפגנים שנמלטו מהמדינה לאחר הפלישה הסוביטית ב-1979, וכיום נמצאים בה על פי ההערכות, 1.4 מיליון פליטים.

"אפגניסטן היא רק המדינה שבה נולדתי", אמרה, "פקיסטן היא המולדת שלי ותמיד ראיתי בה כמדינה שלי. רציתי להיות בפקיסטן עד יום מותר אבל הם עשו לי את הדבר הגרוע מכל. זו לא אשמתי שנולדתי באפגניסטן. אני מדוכאת, לא נותרה לי אפשרות חוץ מלעזוב".

"במשך עשורים, היא הייתה הפליטה המפורסמת בעולם וסמל להכנסת האורחים הנדיבה של פקיסטן", אמר מתאם פעולות אמנסטי בדרום אסיה. "עכשיו, בשליחה חזרה למדינה שאותה לא ראתה במשך שנות דור וילדיה מעולם לא ראו, מצבה הפך לסמל ליחס האכזרי של פקיסטן לפליטים אפגנים".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully