וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4,000 אירו ליום: שר בלגי מעדיף להיקנס מלקלוט משפחה מחאלב

3.11.2016 / 1:00

בית הדין במדינה קבע כי עליה להעניק אשרות הומניטריות למשפחה המתגוררת בעיר השסועה, אך שר ההגירה מסרב בשל החשש מיצירת תקדים, ונקנס עד כה ביותר מ-30 אלף אירו. עורך הדין של המשפחה: "שלא יבכה על פליטים שטובעים בים התיכון"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(הפצצה של מטוסי צבא אסד בחאלב, לפני כחודשיים)

שר ההגירה של בלגיה מסרב להעניק אשרות הומניטריות למשפחה מהעיר הנצורה חאלב, על אף שנקנס ב-4,000 אירו ליום בשל אי קיום צו בית משפט. עורך דינה של המשפחה, אוליבייר סטיין, מסר אתמול (רביעי) לסוכנות הידיעות אי-פי כי בית הדין הבלגי פסק כבר בפעם השלישית כי יש להעניק למשפחה, שני הורים וילדים בני החמש והשש, את האשרות. לדבריו, מאחר שאין קונסוליה בלגית בסוריה, אב המשפחה נאלץ לעזוב את משפחתו ולנסוע לביירות כדי להגיש את הבקשה.

חברי המשפחה, המתגוררים בעיר נאמור שבבלגיה, הציעו להעניק להם מחסה ומזון, אך השר טען כי קשריהם עם המשפחה המבקשת להיקלט במדינה הם רעועים וכי אם תוענק להם אשרה, הדבר יהווה תקדים שיפרוץ את הסכר לדרישות אחרות. עוד טען השר כי על השלטון, ולא על בתי המשפט, להחליט בנושא מדיניות האשרות במדינה.

השר, תיאו פרנקן, שמשרדו מפקח על סמכויות האשרה של בלגיה, נפגש עם פקיד הוצאה לפועל מטעם בית הדין שדרש אלף אירו עבור כל אדם בכל יום בו האשרות לא נשלחות. סכום הקנס עומד כעת על יותר מ-30 אלף אירו, ובסמכותו של פקיד ההוצאה לפועל לעקל רכוש בשווי הקנס. "אנחנו מתכוונים להשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותנו כדי להילחם בפרשה", אמר פרנקן לרשת הרדיו הממלכתית RTBF ביום שלישי.

עוד בנושא:
"מתי יעצרו את זה?": עשרות ילדים ומורים נהרגו בהפצצת בית ספר בסוריה
הקרב על חאלב נמשך: המורדים פתחו במתקפה נגד המשטר לשבירת המצור
אסד במפגש עם עיתונאים: אשלים את כהונתי ואשאר הנשיא עד 2021

שר ההגירה של בלגיה, תיאו פרנקן. AP
"הצענו לו להניח זה ולשכוח מהקנס, אך הוא סירב". השר פרנקן/AP

לדברי עו"ד סטיין, המשפחה מעוניינת רק במציאת מקלט ולא בעזרה כספית. "הצענו לו את ההזדמנות להניח לזה, פשוט להעניק לנו את האשרות ולשכוח מהקנס, אבל הוא סירב. הוא זה ששם את עצמו במצב שבו עומדות בפניו שתי האפשרויות – קנס או סנקציות. הוא גורם למשלם המיסים הבלגי לשלם כשהוא לא מעניק את האשרות האלה", אמר.

עוד הוסיף עורך הדין כי "חברי המשפחה יכולים להוכיח שהם נמצאים בסכנת מוות מידית. זה מקרה מאוד מיוחד וסיפקנו הוכחות לכך". לדבריו, השר "לא יכול לבכות על פליטים שטובעים בים התיכון, ואז להכריח אנשים לסכן את חייהם".

העיר חאלב שבצפון סוריה היא המוקד המרכזי של הקונפליקט במדינה. מזרח העיר נתון לתקיפות אוויריות תכופות של כוחות רוסיים וסוריים, ולדברי המורדים מאות אנשים נהרגו שם בשבועות האחרונים. על פי הערכת האו"ם, 275 אלף בני אדם לכודים בעיר.

(עדכון ראשון: 23:33)

חאלב, סוריה. AP
מאות אנשים נהרגו בשבועות האחרונים, מאות אלפים מוגדרים לכודים. העיר חאלב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully