וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד במפגש עם עיתונאים: אשלים את כהונתי ואשאר הנשיא עד 2021

בדברים שאמר לקבוצה של אמריקנים ובריטים, הבהיר נשיא סוריה כי לוחמיו ישיבו את השליטה על המדינה כולה, והוסיף: "זה לא תפקידכם לשנות את מוסדות המדינה". לדבריו, "איך אהיה נשיא אם אין לי תמיכה? זה לא סיפור מציאותי"

צלמים זמניים מורשים

(תיעוד ממל"ט חושף את ממדי ההרס בחאלב)

נשיא סוריה בשאר אסד הבטיח אמש (שני), במהלך פגישה עם קבוצה של שישה עיתונאים ויועצים אסטרטגיים בריטים ואמריקנים בארמונו בדמשק, כי ישלים את כהונתו השלישית כנשיא, ויישאר בתפקיד עד שנת 2021 – כך דווח בעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס". כמו כן, הוא דחה את הטענות על אחריותו האישית ללחימה במדינה, והאשים את ארצות הברית ואת הארגונים האסלאמיסטיים בזוועות מלחמת האזרחים.

בדבריו, בתום ועידה של יומיים שארגנה "האגודה הבריטית-סורית", בראשותו של פוואד אחרס, אביה של רעייתו, הוסיף אסד כי הוא בטוח שכוחות ממשלו ישיבו את השליטה על המדינה כולה. הנשיא הבהיר כי הוא נאבק לשמר את מוסדות המדינה. "טובים או רעים, זה לא תפקידכם לשנות אותם", הבהיר, בהתייחסות למדינות המערב.

עוד בוואלה! NEWS:
הקרב על חאלב נמשך: המורדים פתחו במתקפה נגד המשטר לשבירת המצור
פוטין: אובמה הפר את התחייבויתיו, סבלנותנו בסוריה אוזלת
האיחוד הטיל סנקציות על סוריה בשל המצב בחאלב - אך לא על רוסיה

נשיא סוריה בשאר אסד בריאיון לטלוויזיה דנית, 6 באוקטובר 2016. רויטרס
"אני הבחור הרע, שהורג את הטובים". אסד/רויטרס
"האזרחים למדו להעריך את המדינה"

לדבריו, "אני רק כותרת – הנשיא הרע, הבחור הרע, שהורג את הטובים. אתם מכירים את הסיפור הזה, אבל הסיבה האמיתית היא הפלת הממשלה. הממשלה לא מתאימה לקריטריונים של ארצות הברית". לטענת אסד, "למרות שאלפי סורים נהרגו בידי הטרוריסטים, אף אחד לא מדבר על פשעי מלחמה" מצד יריביו.

"בואו נניח שהאישומים האלה נכונים והנשיא הרג את עמו, וארצות הברית עוזרת לעם הסורי", הוסיף, "לאחר חמש שנים וחצי, מי היה תומך בי? איך אני יכול להיות נשיא אם העם שלי לא תומך בי?". הוא הוסיף, בגיחוך, "זה לא סיפור מציאותי".

לטענת הנשיא, התמיכה בו מגיעה מהציבור, שגם אם לא תומך במדיניות שלו או של מפלגתו, חוששים מהאלטרנטיבות של שלטון אסלאמיסטי קיצוני או התמוטטות המשטר. "הם למדו להעריך את המדינה", אמר. "זה מה שקירב אותם אלינו, לא בהכרח כי הם שינו את השקפתם הפוליטית". הוא הוסיף והדגיש את זכותו של כל סורי "להיות אזרח מלא, במלוא מובן המילה".

הריסות בחאלב שבסוריה בעקבות תקיפות צבאות סוריה ורוסיה בחודש אוקטובר. 21 באוקטובר 2016. רויטרס
המזרח התיכון צריך "מערכת הפעלה" חדשה. הריסות בחאלב/רויטרס

אסד התלוצץ על אהבתו המוכרת לטכנולוגיה ולגאדג'טים, ואף ציין כי רשתות סלולר דור רביעי הוכנסו לסוריה במהלך המלחמה. הוא הוסיף וטען כי האזור צריך "מערכת הפעלה" מנטלית חדשה, במקום הנוכחית, שמבוססת לדבריו על דת. הוא הסביר כי הדבר אינו בעייתי כשלעצמו, אולם הבהיר כי אידאולוגיות אסלאמיסטיות מבוססות על "פירוש רע", שתדלק את הלחימה במדינה. "אסלאמיזציה משמעה, 'אני לא מאמין באף אחד שלא נראה כמוני, מתנהג כמוני וחושב כמוני'", אמר אסד, "חילוניות משמעה חופש דת".

כשנשאל בנוגע לסוגיית המאסרים הפוליטיים, השיב הנשיא: "אין פוליטי, יש חוקי. הפושעים הפליליים הם אלה שהפרו את החוקים, בין אם מהיבט פוליטי, צבאי או ביטחוני". לדבריו, "אם הם תומכים בטרוריסטים, לא מדובר באסירים פוליטיים. אתם תומכים ברוצחים". אסד הוסיף כי הוא שחרר עשרות אלפי אסירים, במטרה לסלול את הדרך ל"פתרון לחברה שלנו". בנוגע לאסירים שמשפחותיהם טענו שלא שמעו מהם כבר כמה שנים, טען הנשיא כי מדובר בטענות שווא. "יש לכם מסמכים?", אמר, "ראיתם אותם בכלא?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully