וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: אובמה הפר את התחייבויתיו, סבלנותנו בסוריה אוזלת

27.10.2016 / 23:08

נשיא רוסיה דיבר על שורת נושאים הנוגעים למדיניות החוץ של ארצו, ואמר כי וושינגטון אשמה בכישלון הפסקת האש. "אין לנו ברירה אלא לטהר את חאלב", הבהיר. על הבחירות בארה"ב: "יש שם היסטריה לגבינו"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין האשים היום (חמישי) את הממשל האמריקני בהפרה של כל ההתחייבויות שלו, כולל אלו הנוגעות לסוריה, מה שהוביל לקריסת הפסקת האש במדינה. בנאום בפני מומחים למדיניות חוץ בכנס בדרום המדינה הוא הזהיר כי גם לסבלנות של ארצו בסוריה יש גבולות.

פוטין אמר כי הוא מוכן לעבוד יחד עם הנשיא החדש שייבחר בארצות הברית – יהיה מי שיהיה - ולדון בכל מחלוקת. לדבריו, ארצו מפגינה איפוק בסוריה, אך היא יכולה לאבד את סבלנותה. "לכל דבר יש גבולות. אנחנו עלולים להגיב", הבהיר פוטין, מבלי לפרט למה הוא מתכוון. המתקפה הנרחבת שבה פתחו רוסיה וסוריה בחאלב הובילו להידרדרות נוספת ביחסים עם המערב.

נשיא רוסיה אמר כי אין ברירה אלא "לטהר" את קן הטרור בחאלב, חרף העובדה שנמצאים בעיר עוד אזרחים רבים. לדבריו, הרג של אזרחים בעימותים הם דבר מצער בכל מקום, לא רק בחאלב, והצביע על ההרוגים באזור מוסול. "הפעמונים צריכים לצלצל לזכרם של כל הקורבנות החפים מפשע, לא רק בחאלב", אמר לקהל. עם זאת, הוא אמר כי אין בכוונתה של רוסיה להתערב במלחמה בעיראק או במשבר בלוב.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, 27 באוקטובר 2016. רויטרס
מצר על מותם של אזרחים חפים מפשע. פוטין, היום/רויטרס

פוטין התייחס גם לבחירות בארצות הברית. לדבריו, פוליטיקאים אמריקנים יוצרים היסטריה לגבי "איום רוסי בדיוני" על הבחירות לנשיאות, מתוך רצון להסיח את דעתם של הבוחרים ממחשבותיהם. פוטין הוסיף כי הוא מתקשה להאמין שמישהו חושב ברצינות שמוסקבה מסוגלת להשפיע על המרוץ.

הממשל האמריקני מאשים את הקרמלין במתקפת סייבר נגד מוסדות המפלגה הדמוקרטית, ואילו מועמדת המפלגה לנשיאות הילרי קלינטון כינתה את יריבה דונלד טראמפ "בובה" של פוטין. על המיליארדר אמר נשיא רוסיה כי הוא "ללא ספק מתנהג בצורה שחצנית, אך אני חושב שיש לכך סיבה". פוטין טען כי הוא "הוא בחר בדרך שדרכה יוכל לגעת בלבם של הבוחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully