וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בן גוריון ידע: ירושלים ועמונה הן אותו דבר

עופר ענבר

2.11.2016 / 20:48

מי שנאבק על ההתיישבות אינו לוקה בעיוורון אסטרטגי, אלא אלו שעוד מתבססים על העבר כאשר בפנינו ניצב עתיד מדינת ישראל. דעה

צעדה מעפרה לעמונה – מחאת התושבים על הכוונה לפנות את עמונה. מירי צחי, מערכת וואלה! NEWS
למשפחות יש כוחות ותעצומות נפש . מחאת תושבי עמונה/מערכת וואלה! NEWS, מירי צחי

מפלגות הבית היהודי והליכוד, חלקים מהציבור הדתי-לאומי, ולצערי גם חילונים, לוקים בעיוורון אסטרטגי, שכן אם צריך למסור את הנפש הרי שעמונה ושאר חלקי ההתיישבות הם העיקר כעת ולא ירושלים.

"ירושלים מאז ולתמיד" ו"ירושלים לנצח נצחים" הם רק חלק ממשפטים שמוכרים בעולם כולו ולא רק בארץ. נכון, ישנה סכנה ממשית שהרוב הציוני בעיר יאבד והיא תיפול לידי ידיים חרדיות, אך עשייתו של ראש העיר ניר ברקת - אירועי התרבות, פיתוח העיר וחיבורה לגוש עציון - מחזקת אותה בפני העולם כולו כבירת העם היהודי. מקור ההגירה השלילית מירושלים הוא נדל"ני. דירת ארבעה חדרים בעיר עולה כמו בית פרטי עם גינה על חצי דונם בשפלה, וזוגות צעירים מתוסכלים ונלחמים בשביל לשרוד. שום מגזר לא יוכל לגבור על התדמית שנטבעה בעולם ולפיה ירושלים היא בירת העם היהודי. הבעיה מתחילה בחלקה המזרחי, שם "הוחלט" כבר - לא על הנייר וללא הסכמת ישראל – על שייכות פלסטינית, ושם הבעיה מורכבת יותר, בשל הרוב הערבי באזור.

מלחמת התודעה

בן גוריון פעל לא רק לכיבוש ירושלים. הוא ידע – אסטרטגית וביטחונית - שישנה חשיבות בהעברת הכוחות מהשפלה לבקעת הירדן ובעצם למנוע פלישה מהמזרח. זה היה נכון לפני 70 שנה, אך כיום האסטרטגיה אחרת. המדינות הסובבות אותנו לא יפלשו לישראל והן מתמקדות בהגנה עצמית מפני הטרור וההקצנה הדתית האסלאמית בשטחן. על כן, עלינו להפנות מבט ומשאבים לטובת ההתיישבות ההולכת ובועטת ביהודה והשומרון.

חרב הריסת יישובים ביהודה ושומרון מונחת מעל ראשי אלפי משפחות שהתבססו שם מסיבות אידיאולוגיות, אך גם על בסיס אינטרסים של המדינה, שידעה כי אותם ישובים ימנעו פלישה לשטחה. הבאת היהודים לאזור החלה מיד עם תום מלחמת ששת הימים, ומאז הגיעו להתיישב שם כמעט מיליון בני אדם. כפי שישראל פעלה לאורך השנים לקבע בפני העולם את מעמד ירושלים כבירת העם היהודי, מלחמת התודעה כיום צריכה להיות על עמונה, נתיב האבות, עפרה, בית אל, מודיעין עילית ועוד עשרות יישובים. שם עליה להשקיע את מרצה, זמנה וכספה.

זהו אינו בזבוז משאבים. למשפחות יש כוחות ותעצומות נפש להיאבק על ביתן, כפי שיש להם כוחות להיאבק על ירושלים ועל כל מקום אחר בישראל. מבחינתן ירושלים ועמונה הן אותו דבר. מי שנאבק על ההתיישבות אינו לוקה בעיוורון אסטרטגי, אלא אלו שעוד מתבססים על העבר כאשר בפנינו ניצב עתיד מדינת ישראל.

הכותב הוא סמנכ"ל משרד יחסי ציבור ואסטרטגיה "לרנרקום", המנהל את קמפיין עמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully