וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד מתנגדת לעודף חקיקה - אך תומכת ב"חוק הפורנו"

1.11.2016 / 8:40

שרת המשפטים תקפה לא פעם את "ההתערבות המוגזמת בחיי הפרט" מצד חברי הכנסת, שממהרים לחוקק חוקים ולפגוע בחירות. אך זה לא מנע ממנה להצביע בחוק של חברתה לסיעה, ח"כ שולי מועלם, לחסימת "תכנים לא הולמים" ברשת

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(עימות באולפן וואלה! NEWS על "חוק הפורנו")

חרף התנגדותה לעודף החקיקה הנהוג בכנסת, תמכה שרת המשפטים איילת שקד ב"חוק הפורנו" של ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי), שאושרה שלשום (ראשון) פה אחד בוועדת השרים לענייני חקיקה. תמיכתה של שקד בחוק נראית תמוהה לכל הפחות לנוכח הטענות שהעלתה לא מכבר, שלפיהן "החופש של האזרח בישראל נפגע עמוקות מהתחרות הזו שבין חברי הכנסת ומההתערבות המוגזמת בחייו".

החוק קובע כי ספקי אינטרנט יחויבו לחסום אתרים פורנוגרפיים ואתרים המכילים אלימות קשה לגולשים. צרכנים שיבקשו גישה לאתרים יוכלו לעשות זאת רק לאחר בקשה מפורשת מהספקים, שחויבו עד היום ליידע את הלקוחות על אפשרות החסימה – אך רבים מהם עדיין אינם מודעים לכך. החוק בעצם משנה את ברירת המחדל וקובע כי ספקי האינטרנט יעניקו ללקוחותיהם שירות סינון אתרים ותכנים פוגעניים, וכי מי שירצה לבטל זאת יוכנס למעין "רשימה" של צרכני פורנוגרפיה ותכנים דומים.

עוד בוואלה! NEWS:
"קל לצרוך פורנו מלקנות ארטיק": עימות באולפן על
"חוק הפורנו"

חוק הפורנו החדש הרבה יותר מזיק ממועיל

שרת המשפטים איילת שקד, ישיבת סיעת הבית היהודי, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
השרה שקד/נועם מושקוביץ

הפיכת ברירת המחדל עבור שירותי האינטרנט בישראל אינה עולה בקנה אחד עם טענותיה של שקד לגבי עודף החקיקה הנהוג בבית הנבחרים. "העומס הוא הבעיה המשנית הנוצרת ממספרן הגבוה של הצעות החוק, וחמור מכך – של החוקים המתקבלים", כתבה שקד לאחרונה במסמך בן 19 עמודים שבו שטחה את עמדתה. לטענתה, "בראש ובראשונה מדובר בבעיה הנוגעת לחירות, הפוגעת בנו הן כפרטים והן כחברה".

שרת המשפטים הסבירה במאמרה כי "בכל פעם שהכנסת תומכת בחוק שאמור לשרת תכלית ראויה ולפתור בעיה חברתית או כלכלית, בכל פעם שהמחוקק בוחר להביע אמון במנגנון נורמטיבי חדש, בכל פעם כזו אנו למעשה מרימים את ידנו כדי לתמוך בהצבעת אי-אמון המתרחשת באותו הרגע". היא הוסיפה כי בעיניה, החקיקה בישראל "הגיעה לרמה מסוכנת", וכי "את התחרות הבריאה בין העסקים במשק החלפנו בתחרות מזיקה בין חברי הכנסת".

מלשכתה של שקד נמסר כי הנוסח החדש של החוק שבו תמכה השרה רק מוסיף אמצעי ליידוע הצרכנים בדבר שירותי סינון האתרים. "צר לנו שהכתבה בחרה לעסוק במניפולציה לא נכונה של הדברים. נבהיר - שרת המשפטים תומכת במיעוט חקיקה ככל שניתן, מתוך הבנה שעודף חקיקה מכביד על האזרח", נמסר. "מי שיקרא את ההסכמות שעליהן הצביעו השרים, יבין שאין בהן כל רגולציה ובירוקרטיה חדשות. וזאת, אחרי שוועדת השרים דחתה את נוסח הצעת החוק המקורי. כבר כיום קיים חוק המחייב ספקיות אינטרנט ליידע את לקוחותיהן בדבר האפשרות להטיל חסימה על אתרים המכילים תכנים פוגעניים. ההצעה שאושרה מוסיפה אמצעי ליידוע הלקוחות על זכותם לקבל אינטרנט מסונן, באמצעות מייל או הודעת SMS. למעשה, ההצעה הנוכחית מבצעת התאמות לשנת 2016 של החוק הקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully