וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג הימין בהולנד מואשם בהסתה: "יש לנו בעיה אדירה של מרוקאים"

31.10.2016 / 18:01

חירט וילדרס, שזוכה לתמיכה בסקרים כמעט כמו ראש הממשלה, עומד לדין בגין דברים שאמר נגד אזרחי המדינה המוסלמים. "כל מה שאמרתי היה נכון", נמסר מטעמו בפתח הדיון, שאותו הוא מחרים. העונש המקסימלי: שנתיים מאסר

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

חירט וילדרס, מנהיג מפלגת החירות ההולנדית המזוהה עם הימין הקיצוני, הגן היום (שני) על דבריו נגד מוסלמים בפתח משפטו, שבו הוא מואשם בהסתה לאפליה ולשנאה. לטענתו, בהצהרה מטעמו שהוקראה בפתח הדיון באמסטרדם, הוא לא עבר על החוק בדברים שאמר בעצרת בשנת 2014, אז תועד כשמכנה את המרוקאים החיים במדינה "חלאות" וקורא לצמצם את מספרם.

"זאת זכותי וחובתי בתור פוליטיקאי לדבר על הבעיות בארצו, מאשר שלהולנד יש בעיה מרוקאית אדירה", מסר בהצהרה שהוקראה על ידי אחד מעורכי דינו. וילדרס, שעומד בפני עונס מקסימלי של שנתיים מאסר וקנס של עד 7,400 אירו אם יורשע, סירב להיות נוכח במשפט, שאותו הוא מכנה רדיפה פוליטית. עוד נטען בהצהרה כי האישומים נגדו הם ניסיון לפגוע בחופש הביטוי שלו.

עוד בוואלה! NEWS:
זוועה בדנמרק: שרידי פליטה סורית ובנותיה נמצאו במקרר
איסלנד: מפלגת "הפיראטים" שילשה את כוחה - אך לא עמדה בציפיות
אחרי עשרה חודשים: המשבר הפוליטי בספרד הגיע לקיצו

מנהיג הימין הקיצוני של הולנד חירט וילדרס, 2016. רויטרס
לא חוזר בו. מנהיג הימין הקיצוני וילדרס/רויטרס

בהצהרתו, אמר וילדרס כי שיעור האזרחים ממוצא מרוקאי שמקבלים תמיכה כספית משירותי הרווחה ומעורבים בפשיעה הוא לא פרופורציונלי. "לא אמרתי שום דבר שהוא לא נכון", הוסיף. וילדרס זוכה ב-2011 מהסתה לשנאה אחרי שקרא להוציא מחוץ לחוק את הקוראן ולגרש "פושעים" מרוקאים. כ-400 אלף מרוקאים חיים בהולנד, כ-2% מכלל האוכלוסייה.

גזר הדין יינתן בדצמבר, בסמוך לבחירות לפרלמנט שיתקיימו ב-15 במרץ. וילדרס מקווה לגבור על מפלגתו השמרנית של ראש הממשלה מארק רואה, שעומד בראש קואליציה שברירית עם מפלגת הלייבור. סקר שפורסם בשבוע שעבר הצביע על כך שמפלגת החירות תכפיל את כוחה בבית התחתון בן 150 המושבים והיא מפגרת רק בשני מושבים אחרי מפלגת השלטון. על אף שהוא מעולם לא כיהן בתפקיד רשמי, עמדתו הנוקבת נגד הגירה ואסלאם השפיעה על השיח הפוליטי בהולנד בעשור האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully