וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער פלסטיני הורשע בסיוע להרג לבלוביץ' ונידון ל-9 שנות מאסר

31.10.2016 / 12:18

אלכסנדר לבלוביץ' לקה בלבו עקב אבנים שיודו לעבר רכבו בערב ראש השנה אשתקד, שמסמל את תחילת גל הטרור. תחילה הואשם הנער ממזרח ירושלים, יחד עם ארבעה נוספים, בעבירות הריגה - אך בהסדר הטיעון חומרתן הופחתה. גזר דינו עדיין טעון אישור של בית המשפט

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

בית המשפט המחוזי הרשיע היום (שני) את אחד הנערים שהיה מעורב בתקרית יידוי האבנים שגרמה למותו של אלכסנדר לבלוביץ' בערב ראש השנה בשנה שעברה, באירוע שסימל את תחילת גל הטרור האחרון. הנער, ששמו אסור בפרסום, הואשם תחילה, יחד עם עוד ארבעה צעירים מצור באהר שבמזרח ירושלים, בעבירות הריגה, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה וחבלה חמורה. אך במסגרת הסדר טיעון שנחתם בין הצדדים והתקבל על ידי בית המשפט, הופחתה חומרת העבירות והוא הורשע בעבירות סיוע להריגה, סיוע לסיכון חיי אדם וסיוע לחבלה חמורה.

כמו כן, במסגרת ההסדר הוחלט כי ייגזרו על הנער תשע שנות מאסר, אולם גזר הדין טעון עדיין אישור של בית המשפט שיתקבל לאחר הגשת תסקיר בעניינו של הנער. בנוסף לכך, הוסכם גם כי הוא יפצה את משפחת ההרוג ב-10,000 שקלים. עורך הדין סימון חדאד, המייצג את הנער, אמר: "מרשי הודה בעבירות של סיוע להריגה, סיוע לחבלה בכוונה מחמירה ושמונה עבירות של סיכון חיי אדם. בנסיבות העניין ולאור הרקע והאג'נדה הפוליטית שהייתה קשורה קשר הדוק ביותר לתיק זה, אני יכול להיות בהחלט מרוצה מההסדר".

לקריאה נוספת:
הפיגוע בערב ראש השנה: חמשת המחבלים הואשמו בהריגה
בג"ץ ביטל את צווי אטימת בתי הנאשמים בהריגת אלכסנדר לבלוביץ'
"שמתי בצד את הכאב": בת ההרוג בפיגוע האבנים שטיפלה במחבלת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רכבו של לבלוביץ' בזירת הפיגוע, בערב ראש השנה אשתקד/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבלוביץ', בן 64, היה בדרכו חזרה מארוחת החג, כשאבנים יודו על רכבו בשכונת ארמון הנציב שבירושלים. הוא לקה בלבו והרכב הידרדר לוואדי. לבלוביץ' פונה לבית החולים, שם נקבע מותו, בעקבות אירוע הלב.

חמישה תושבי מזרח ירושלים בני 16-19 הואשמו במעורבותם במות לבלוביץ' בפיגוע האבנים. בכתב האישום צוין כי החמישה ביצעו את מעשיהם כפעולת תגמול על אירועי הר הבית. הנאשמים טענו כי הם אינם מזדהים עם אף ארגון טרור, ושלא התכוונו להרוג אף אדם. חלק מהם אף עבדו בעסקים ישראליים במערב ירושלים. אף שהפיגוע בוצע בערב ראש השנה, מחקירתם לא עלה קשר ספיציפי לחג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully