וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המתנגד האחרון: נעצר עורך עיתון ביקורתי לארדואן

31.10.2016 / 9:00

המשטרה עצרה את עורך העיתון החילוני ג'ומוהרייט, שבעבר חשף את מעורבות טורקיה בסוריה. פשיטות נערכו בבתי מנהלים וכתבים בעיתון, בחשד שהם קשורים לפתהוללה גולן. אתמול הודחו עשרת אלפים עובדי ציבור נוספים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(ארדואן במסר לארה"ב: אנחנו נפעל לשחרור א-רקה)

משטרת טורקיה עצרה היום (שני) את העורך הראשי של עיתון אופוזיציה חילוני ופשטה על בתיהם של מנהלים ושל כתבים בעיתון – כך דיווחו רשת CNN בשפה הטורקית וכלי תקשורת אחרים. התביעה הוציאה צווי חיפוש ל-13 מנהלים ועיתונאים בעיתון ג'ומוהרייט, כולל לעורך מוראט סבונג'ו וליו"ר העיתון. לפי CNN, אחד מכתבי העיתון נעצר בבירה אנקרה.

העיתון הפרו-ממשלתי יני שפק פרסם באתר שלו כי החקירה נפתחה בעקבות קשריהם לכאורה למטיף הגולה פתהוללה גולן, המואשם על ידי הרשויות באנקרה בתכנון ההפיכה הכושלת ביולי, כמו גם למחתרת הכורדית (PKK).

העורך הקודם של העיתון ג'אן דונדאר נשלח לשש שנות מאסר לאחר שהורשע בפרסום סודות מדינה, כשחשף את מעורבותה של טורקיה במלחמה בסוריה. עונשו גרם לחשש בקרב ארגוני זכויות אדם וממשלות המערב מפגיעה בחופש הביטוי תחת שלטונו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן.

אתמול פיטרה טורקיה עשרת אלפים עובדי ציבור נוספים וסגרה עוד 15 כלי תקשורת, בשל קשריהם לכאורה לגולן ולארגוני טרור. יותר ממאה אלף איש כבר הודחו או הושעו ו-37 אלף נעצרו מאז המרד הכושל בחודש יולי, שהוביל לצעדים חסרי תקדים. לדברי ארדואן, המהלך הכרחי כדי לחסל את הרשת החשאית שהקים גולן בתוך מוסדות המדינה.

לקריאה נוספת על טורקיה
חשש מטרור: משפחות דיפלומטים אמריקנים נקראו לעזוב את איסטנבול
ארדואן מחזיר את עונש המוות: אין לי ספק שהפרלמנט יאשר זאת

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, 29 באוקטובר 2016. רויטרס
הפשיטה נמשכת. ארדואן, שבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully