וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מטרור: משפחות דיפלומטים אמריקנים נקראו לעזוב את איסטנבול

מחלקת המדינה הורתה לבני המשפחה המתלווים לעובדי הקונסוליה בעיר להתפנות, בשל מידע על כוונת ארגוני טרור לפגוע באזרחים אמריקניים. בשבוע שעבר קראה ארה"ב לאזרחיה שלא להגיע למדינה

עריכה: מתן חדד

(בווידאו: פיגוע בנמל התעופה "אטאטורק" שבאיסטנבול, יוני האחרון)

מחלקת המדינה האמריקנית הורתה אמש (ראשון) למשפחותיהם של עובדי הקונסוליה באיסטנבול לעזוב את טורקיה, מחשש למתקפת טרור נגד אזרחי ארצות הברית. לפי ההודעה, ההחלטה לפינוי המשפחות נעשתה "בהסתמך על מידע המצביע על כך שארגוני טרור ממשיכים במאמציהם האגרסיביים לפגוע באזרחי ארצות הברית שמתגוררים או מבקרים באזור איסטנבול". עוד נמסר כי "זרים ותיירים אמריקניים מהווים מטרה עבור ארגוני טרור בינלאומיים ומקומיים".

מדובר באזהרה השנייה שמוציאה מחלקת המדינה לאמריקנים בטורקיה בימים האחרונים – דבר המצביע את החשש בארצות הברית מהתגברות איום הטרור במדינה. ביום שני שעבר המליצה מחלקת המדינה לאזרחים המתכוונים לנסוע לטורקיה "לשקול בזהירות" את הצורך שלהם להגיע למדינה בתקופה זו.

עוד כתבות מהעולם:
באיראן רוצים לצמצם את ההוצאות להורג: "העונש הזה לא מרתיע"
הסיוט של קלינטון חזר: האם ה-FBI הכתיר את טראמפ לנשיא?
קלינטון: "עיתוי ההודעה על חידוש החקירה מטריד מאוד"

פיצוץ בנמל התעופה אטאטורק, איסטנבול, טורקיה. יוני 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בנמל התעופה "אטאטורק" שבאיסטנבול, יוני האחרון/רויטרס

בנוסף התריעה המדינה מפני הגעה לדרום-מזרח טורקיה – אזור הנתון למתקפות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בשל קרבתו לגבול עם סוריה, שבו גם מתנהל מבצע של הצבא הטורקי נגד המיליציה הכורדית (PKK). בשנה האחרונה אירעו כמה פיגועים בערים מרכזיות בטורקיה, בהן איסטנבול, הן על ידי הכורדים והן על ידי פעילי דאעש.

המטה הישראלי ללוחמה בטרור סיווג את טורקיה תחת רמת "איום קונקרטי גבוה" - רמה אחת לפני הדרגה הגבוהה ביותר. המטה ממליץ לאזרחים להימנע מביקורים במדינה, וקורא לאזרחים השוהים בה להימנע מהגעה לאתרי תיירות הומי אדם. לפי המטה, "עולים סיכונים מידיים לפיגועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully