וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תימן: עשרות אסירים נהרגו במתקפה סעודית על שני בתי כלא

מטוסי הקואליציה תקפו מטה של החות'ים במערב המדינה, ופגעו באסירים שנכלאו בשל התנגדותם למורדים השיעים. נשיא תימן הגולה דחה את הצעת האו"ם להסדר שנועד להביא לסיום הלחימה הארוכה בין הצדדים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: מתקפה סעודית בצנעא שבה נהרגו 140 איש, החודש)

עשרות אסירים ולוחמים בשורות המורדים החות'ים בתימן נהרגו הלילה (ראשון) במתקפה של הקואליציה בהובלת ערב הסעודית על שני בתי כלא במערב המדינה – כך מסרו גורמים רפואיים וביטחוניים מעיר הנמל אל-חדידה, שמצפון לה אירעה התקיפה. לפי הדיווחים, מטוסי הקואליציה פגעו בבניין המשמש מטה של כוחות הביטחון של המורדים, ובו שני הכלא שרוב האסירים בהם נכלאו בשל התנגדותם למורדים השיעים.

לפי גורמים בתימן, 60 בני אדם נהרגו בשתי מתקפות של מטוסי הקואליציה על הבניין. אתמול דווח כי 18 אזרחים, בהם ילדים, נהרגו במתקפה של הקואליציה באזור מגורים בעיר תעז שבמערב המדינה.

תקיפה של הקואליציה בהובלת ערב הסעודית על אולם שבו נערך ניחום אבלים בצנעא, בירת תימן, אוקטובר 2016. רויטרס
גופה שהוצאה מבין ההריסות בתקיפת הקואליציה בצנעא בתחילת החודש/רויטרס

מוקדם יותר החודש נהרגו 140 בני אדם במתקפה סעודית בצנעא, בירת תימן הנמצאת תחת שליטת החות'ים, ו-525 נוספים נפצעו. האירוע גרר ביקורת בינלאומית חריפה, שהודתה במעשה והודיעה כי תחקור את התקרית, אך טענה כי מה שהוביל לפגיעה בחפים מפשע היה "מידע מוטעה" שקיבלה מבעלי ברית של הממשלה.

בתוך כך, נשיא תימן הגולה, עבד רבו מנסור האדי, דחה אתמול את הצעת האו"ם להסדר שיביא לסיום הלחימה. זאת, בטענה כי מדובר ב"פרס" למורדים. במסגרת הצעת האו"ם, הובטח למורדים החות'ים מקום בממשלה העתידית. כמו כן, ההסכם מסיר כמה מסמכויותיו של הנשיא בתמורה לנסיגת החות'ים מערים מרכזיות.

(עדכון ראשון: 8:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully