וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכון הדמוקרטי לנתניהו: סגירת התאגיד - פגיעה בתקשורת החופשית

המכון שלח מכתב לראש הממשלה, לשרים ולחברי הקואליציה לפני הדיון שלהם בהצעת החוק של ח"כ ביטן. בהודעה החריפה נטען כי מדובר ב"תרגיל לוליינות חשבונאי שמעביר כספי ציבור מיד ליד"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

(יו"ר הקואליציה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS)

המכון הישראלי לדמוקרטיה יוצא למתקפה חריפה נגד הכוונה לסגור את תאגיד השידור הציבורי. הוא מתריע כי הצעת החוק לפירוק התאגיד של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) היא הצעה "שערורייתית". במכתב ששלח המכון לראש הממשלה בנימין נתניהו, לשרים ולחברי הקואליציה לקראת הדיון מחר בנושא בפורום ראשי הקואליציה מתריעים אנשי המכון: "ההצעה היא עץ אחד ביער של ניסיונות לערער את מעמדה של התקשורת הישראלית ולהכניסה למצב של חוסר ודאות. ללא עיתונות חופשית, המסוגלת למלא את תפקידה הביקורתי, לא מתקיימת דמוקרטיה, גם במובן הצר של המושג".

מחר צפוי ראש הממשלה לדון עם ראשי המפלגות בקואליציה על הצעת החוק של ביטן לפירוק תאגיד השידור הציבורי. ייתכן שתעלה גם יוזמה נוספת שמתגלגלת בשבועות האחרונים בלשכת ראש הממשלה לרפורמה כוללת בשידור הציבורי, שתוביל להקמת גוף חדש שיאחד חלקים מרשות השידור, הטלוויזיה החינוכית, התאגיד וגלי צה"ל. ההצעה מעוררת התנגדות בקרב ראשי הקואליציה.

יו"ר כולנו ושר האוצר משה כחלון הצטרף ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט וליו"ר ש"ס אריה דרעי, ושבר שתיקה בנושא בסוף השבוע, ואמר כי הוא מתנגד להצעת החוק של ביטן. ואולם, אם נתניהו יאמץ את הצעת ביטן, כל הסיעות מחויבות בסעיף מיוחד בהסכמים הקואליציוניים לתמוך בכל הרפורמות של שר התקשורת בנושא. שר הבריאות יעקב ליצמן אמר בשבוע שעבר ברדיו "קול חי" כי "בהסכם הקואליציוני חתמנו שבנושא התקשורת נצביע עם שר התקשורת נתניהו, ולכן בנושא 'התאגיד' נעשה כרצונו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה. אוקטובר 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"עץ אחד ביער של ניסיונות לערער את מעמדה של התקשורת". נתניהו/פול צלמים, אוהד צויגנברג

במכון הישראלי לדמוקרטיה שיגרו בסוף השבוע חוות דעת לחברי הכנסת וראשי סיעות הקואליציה, שבה תקפו בחריפות את הכוונה "לחסל" את התאגיד ואת "הניסיון הבוטה והגלוי של הפוליטיקאים להשתלט על אמצעי התקשורת בישראל".

תהליך סגירת רשות השידור ופתיחת התאגיד החדש היא אחת הרפורמות המשמעותיות ביותר עבור במדינת ישראל, כתבו אנשי המכון – הנשיא וחבר הכנסת לשעבר יוחנן פלסנר, סגן הנשיא מרדכי קרמניצר, וראש פרויקט תקשורת במכון, תהילה שוורץ אלטשולר, "הרס התהליך הזה עכשיו צריך ללמד לקח שהוא רחב עשרת מונים מהסיפור של השידור הציבורי. הלקח הוא שבמדינת ישראל כמעט בלתי אפשרי להעביר רפורמות משמעותיות בצורה עניינית".

בחוות הדעת מבקרים אנשי המכון בחריפות את התחשיב הכלכלי של הצעת החוק של ח"כ ביטן. לטענתם, מדובר ב"תרגיל לוליינות חשבונאי שמעביר כספי ציבור מיד ליד, מלא סתירות פנימיות במטרה לייצר אחיזת עיניים. אין בתחשיב ובהצעת החוק שמוביל ח"כ ביטן שום מודל עסקי חדש, שום חזון ולמעשה אפס יכולת להביט מעבר לשנת 2018 ולתכנן כיצד ייראה השידור הציבורי של ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully