וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 שקל לשעה עם ארנבת: האישה שמשכירה בעלי חיים בתשלום

28.10.2016 / 9:50

מנהלת "חיות המילניום" ברמת גן תועדה על ידי וואלה! NEWS במצלמה נסתרת, כשהיא מציעה חיות להשכרה: "אצלי כולם עובדים". חרף טענות השכנים וכמה הליכים משפטיים מצד ארגוני זכויות בעלי חיים, היא אומרת: "אני לא מבינה מה לא בסדר"

צילום: אור רביד, עריכה: ניב מעוז

חנות החיות "חיות המילניום", בשכונת מרום נווה שברמת גן, מציעה ללקוחותיה בעלי חיים להשכרה בתשלום, ולדברי פעילים למען זכויות בעלי חיים ותושבי האזור, השירות המפוקפק פועל כבר כמה שנים. מנהלת החנות נשמעה אומרת בתיעוד במצלמה נסתרת של וואלה! NEWS כי "אצלי כל בעלי החיים עובדים, בדרך כלל זה 30 שקלים לשעה". לדבריה, "יש לי המון חיות. אני משכירה את כולם, ארנבות, שרקנים וכלבים - אצלי כולם עובדים - זאת העבודה שלי".

בהמשך הסבירה המנהלת כיצד השיטה עובדת, ואף הציעה לכתב וואלה! NEWS שהתחזה ללקוח "להתרשם" מבעלי החיים בביתה. "תגיעו אליי בערב אחרי סיום שעות העבודה בחנות, תתרשמו מבעלי החיים, תשלמו עבור הזמן שתרצו להחזיק בבעל החיים, תשאירו לי צ'ק ביטחון ותקחו את החיה", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
נער בן 12 חשוד בכך שהתעלל בסוס והיכה אותו עד זוב דם בראש העין
שפך נוזל לא מזוהה על כלבים: תושב אילת מואשם בהתעללות בבע"ח
"אכזרי": שבעה חודשי מאסר נגזרו על תושב ירושלים שהתעלל בכלבתו

חנות המילניום, מרכז מסחרי מרום נווה רמת גן. אוקטובר 2016. מור שאולי
"בעלי החנות לא נתן לנו לפקח". חנות החיות ברמת גן/מור שאולי

סיון, המתגוררת בשכנות לחנות החיות, סיפרה: "יום אחד לקחתי את הכלב שלי לטיול בגינת כלבים, ואל הפארק הגיעו גברת מבוגרת והנכדה שלה. שאלנו אותן על הכלב, ובהתלבות הן סיפרו שאותה מנהלת חנות מזמינה כל משכיר פוטנציאלי לביתה, ומציעה לו את אחד מבעלי החיים שלה". לדבריה, "כואב לנו לראות 'מסחרה' כזאת בבעלי החיים התמימים. עבור רובנו, בעלי החיים הם כמו ילדים ובני משפחה, הם אינם חפצים או צעצועים שייזרקו לארגז המשחקים בסוף יום".

אתי אלטמן, דוברת "תנו לחיות לחיות", סיפרה: "ניהלנו שני הליכים נגד החנות, והגשנו בקשה לצו מניעה נגד החנות". לדבריה, הבקשה הסתיימה בהסדר פשרה שכלל את המשך פעילות החנות תחת פיקוח של העמותה. "בעלי החנות לא כיבד את הסדר הפשרה ולא נתן לנו לפקח, ולכן פנינו בהליך של בקשה לביזיון בית משפט", הסבירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חנות המילניום, מרכז מסחרי מרום נווה רמת גן. אוקטובר 2016. מור שאולי
"על כל דבר משלמים היום". חנות "חיות המילניום" ברמת גן/מור שאולי

עוד נמסר מ"תנו לחיות לחיות" כי "בעבר גילינו עבירות חמורות על חוק צער בעלי חיים בחנות 'חיות המילניום' ופעלנו נגדה במספר הליכים משפטיים. אנו מגנים כל סחר בבעלי חיים באשר הוא". על פי הודעת העמותה, "השכרת בעלי חיים לפי שעה הופכת את בעל החיים לחפץ או כלי. כפי שלא היינו שוכרים ילד לשעה, כך זה פסול לשכור כלב לשעה. אנחנו נשקול את צעדינו ובמידת הצורך נפעל פעם נוספת בהליכים משפטיים נגד חנות זו על מנת למנוע פגיעה בבעלי חיים ולהגן עליהם".

בשיחה עם וואלה! NEWS, מנהלת החנות שללה בתחילה כל קשר לתיעוד, ואמרה: "אני לא משכירה בעלי חיים לשעה עם חשבונית. אינני מכירה את הטענות האלה". עם זאת, בהמשך היא אישרה כי היא משכירה לכל דורש את בעלי החיים הפרטיים שלה. "אני לא מבינה מה הבעיה להוציא כלב לטיול שיעשה את צרכיו, זה ממש כמו בייביסיטר של כלב", טענה. "מדובר ביציאה לטיול עם בעלי החיים, מדובר בפנסיון לבעלי חיים, על כל דבר משלמים היום. אני לא מבינה מה לא בסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully