וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירה טוענת שצלם הפיץ תמונות עירום שלה ברשת: "הרס לי את החיים"

27.10.2016 / 17:41

שיר ביטון פרסמה פוסט נוקב בפייסבוק שבו האשימה צלם דוגמנות, שאת שמו לא חשפה, בהפצת תמונות עירום שלה ושל חברתה בלי רשותן: "חשב שהגוף שלנו הוא עניין ציבורי". היא קראה למי שנחשף לתמונות למחוק אותן

הפוסט של שיר ביטון, שהופצו תמונות עירום שלה, אוקטובר 2016. פייסבוק, צילום מסך
"אם זו הייתה האחות שלכם?". הפוסט שפרסמה ביטון בפייסבוק/צילום מסך, פייסבוק

שיר ביטון, צעירה שטוענת כי תמונות עירום שלה הופצו ברשת, פרסמה השבוע פוסט נוקב בפייסבוק ובו היא מאשימה את הצלם שצילם אותה ואת חברתה כי הפיץ את התמונות ברשת בלי ידיעתן של השתיים. ביטון תיארה את השתלשלות האירועים וכיצד הצליח הצלם, לדבריה, לצלם את השתיים בצורה חושפנית.

"אני והחברה הכי טובה שלי הוזמנו ליום צילומים שאמור היה להיות הכי רגיל שיש", כתבה ביטון בפייסבוק, "וזה מה שקרה בהתחלה, אבל אז הצלם החליט לשחק את המשחק שלו ואנחנו נשאבנו לתוך זה". היא סיפרה כי הוא הציג בפני השתיים תמונות של נשים שהוא צילם בעירום, והוסיף כי התמונות העלו להן את הביטחון עצמי. לדבריה, היא וחברתה חתמו על חוזה מול הצלם ואף הבהירו בעל פה כי אף תמונה לא תעלה לרשת בלי אישורן - וגם אם תמונה מסוימת עולה לרשת, אסור לצלם לתייג אותן בה ולקשר אותן אליה.

"מסתבר שהצלם חשב שהגוף שלנו הוא עניין ציבורי ושלכולם מגיע לראות אותו", כתבה ביטון, "אז בהחלטה טפשית הוא החליט שהוא מראה את זה לאנשים ומעלה את זה לאינטרנט". היא ציינה כי היא לא יודעת אילו תמונות עלו לרשת, כי "בין מה שהוא אמר לבין מה שהוא עשה היה הבדל ענק. הוא לא קיבל אישור על שום תמונה שלנו ואפילו לא שלח לנו אותה".

עוד בוואלה! NEWS:
האב מירושלים הנאשם באונס בנותיו ירצה תשע שנות מאסר בלבד
"אפשר לומר שלום לקיץ": גשמים החלו לרדת ברחבי הארץ
תומכי טראמפ מתעלמים מהסקרים ומצביעים ברגליים: "הוא ינצח"

נער בלפטופ בלילה. ShutterStock
הצעירה קראה למי שנתקל בתמונות שלהן - פשוט למחוק אותן/ShutterStock

ביטון פנתה גם אל אותם גולשים ששיתפו את התמונות, הפיצו אותן וחשפו את הפרופיל שלהן בפייסבוק. "אם זאת היתה החברה, האחות, האמא, הידידה שלכם?" שאלה. "לכל מעשה שלכם יש השלכות גדולות מאוד", הוסיפה ביטון, "זה החיים שלנו והפרטיות שלנו, וכרגע אין לנו כלום - לא מזה ולא מזה". היא קראה למי שנתקל באחת התמונות של השתיים למחוק אותן. "תבינו שזה החיים שלנו וזה לא צחוק. זה פוגע בנו, במשפחה שלנו ובסביבה שלנו. אנחנו כבר קרוב לשבועיים לא יוצאות ובקושי אוכלות". היא הוסיפה כי "כאישה, הגוף שלנו זה הדבר הכי חשוב לנו וזה שעשינו צילומים כאלה והם היו אך ורק לעצמנו, לחוויה שלנו ולא מעבר". היא ציינה כי הצילומים האלה "לא הופכים את הגוף שלנו למשהו ציבורי".

לצלם שלטענתה הפיץ את תמונות השתיים, אמרה ביטון "אני מאחלת לך שלמדת והבנת שהרסת לשתי בנות את החיים שלהן. מעניין איך היית מגיב אם זה היה קורה לבת שלך. טענת שזאת הפרנסה שלך והעבודה שלך - מה העבודה שלך, להרוס לאנשים את החיים?". היא שלחה גם מסר לבנות אחרות שעלולות למצוא את עצמן במצבים דומים: "הפוסט הזה נועד גם בשבילנו אבל חשוב לי באמת שלא יהיו בנות שיפלו לזה. גם אם הסכמתן להצטלם אם לא אישרתם לפרסם זה לא אתם אשמות. אל תהיו קורבן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully