וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: ערכנו מתקפה נגד שני בכירי אל-קאעדה באפגניסטן

דובר הצבא פיטר קוק אמר כי התקיפה כוונה נגד שני מנהיגים בארגון הקיצוני, בהם אחד הנחשב לבכיר ביותר באפגניסטן. לדבריו, השניים תכננו מתקפות נגד ארצות הברית ופעלו לגיוס לוחמים. טרם התברר אם המנהיגים חוסלו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: מנהיג טליבאן באפגניסטן ובפקיסטן חוסל בתקיפה אמריקנית, אפריל)

ארצות הברית ערכה בשבוע שעבר מתקפה נגד שני בכירים בארגון אל-קאעדה באפגניסטן - כך חשף הלילה (חמישי) דובר הפנטגון פיטר קוק. מדובר בתקיפה הראשונה זה כמה שנים שמטרתה חיסול אחד ממנהיגי הארגון באפגניסטן. לדבריו, וושינגטון טרם הצליחה לאשר רשמית את מותם וראיות לכך מזירת הפגיעה עדיין נבדקות.

אחד הבכירים שנגדו כוונה המתקפה הוא פארוק אל-קטאני, שהיה מנהיג הארגון בצפון אפגניסטן ומונה על ידי בכירי אל-קאעדה להקמת מקומות מפלט במדינה. "הוא היה מתכנן בכיר של מתקפות נגד ארצות הברית ויש לו היסטוריה ארוכה של תכנון מתקפות קטלניות נגד הכוחות האמריקניים ובעלי בריתנו", אמר קוק.

הבכיר השני הוא בילאל אל-עוטבי, שלפי קוק "היה מעורב במאמצים להקמה מחדש של מקומות מפלט באפגניסטן, שמהם יוטל איום על המערב. כמו כן הוא השקיע מאמצים הגיוס ואימון לוחמים זרים".

עוד ידיעות מהעולם:
הקרב על מוסול: דאעש שלח "יחידות מתאבדים" לקראת כניסת הכוחות
חודשיים אחרי האסון: שתי רעידות אדמה חזקות פקדו את מרכז איטליה
האפגנית המפורסמת בעולם נעצרה בפקיסטן בחשד להונאה

נחתים אמריקאים בעיר מארג'ה שבמחוז הלמנד. רויטרס
לארה"ב עדיין כוחות רבים במדינה. חיילים אמריקנים באפגניסטן/רויטרס

גורם רשמי בממשל אמר כי ארצות הברית חיפשה אחר אל-קטאני במשך ארבע שנים, וכי במאמצים לאיתורו השתתפו כמה סוכנויות מודיעין. הוא ציין כי אל-קטאני נחשב לבכיר ביותר בארגון באפגניסטן, בעוד אל-עוטבי נחשב למקום שני או שלישי.

התקיפה לא כוונה נגד המנהיג הנוכחי של אל-קאעדה באפגניסטן, איימן אל-זוואהיר, אך נחשבת יוצאת דופן בשל הוצאתה לפועל כחמש שנים מאז ההפצצה האחרונה שנועדה לחסל בכיר בארגון. מוקדם יותר החודש נמסר מהפנטגון כי בוצעה תקיפה אווירית נגד מנהיג אל-קאעדה במחוז אידליב שבסוריה, שם חוסל פעיל הארגון, אזרח מצרים, שנחשב לבעל קשרים לאוסאמה בן לאדן. מלבד הפצצה זו, ביצעה ארצות הברית תקיפות רבות בסוריה ובעיראק שמטרתן חיסול בכירים בארגוני טרור, ובמשך השנה החולפת אף תקפה יעדי אל-קאעדה וא-שבאב בסומליה ובתימן.

כוחות אמריקניים פועלים באפגניסטן בעיקר לשם אימון וייעוץ לכוחות הצבא האפגני, כמו גם לשם תחזוקת כוח לוחמה בטרור שנועד לפגוע במטרות של אל-קאעדה. בחודש יוני האחרון הוענקה לפנטגון הסמכות לתכנן מבצעים לחיסול חמושי טליבאן, ובינואר נתן נשיא ארצות הברית ברק אובמה רשות למפקדים באפגניסטן לחסל פעילי "המדינה האסלאמית" (דאעש).

(עדכון ראשון: 01:40)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully