וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד ב"חתונת השנאה": סבו של עלי דוואבשה - שתמונתו נדקרה באירוע

27.10.2016 / 0:13

חוסיין דוואבשה זומן לספר על דוכן העדים על הפיגוע שגבה את חיי נכדו, בתו ובעלה. "להעיד מולם יהיה כמו לראות את מי ששרף את הבית", אמר בשיחה עם וואלה! NEWS. מלבד הסב יעידו במשפט 34 עדי תביעה, ובהם חוקרים, אורחים בחתונה וצלמים בה

שנה לפיגוע בדומא - אחמד דוואבשה עדיין מתאושש, המשפחה רוצה צדק: "מצית נוסף מסתובב חופשי"/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שי ענבל, עריכת וידאו: שניר דבוש ואביב אירגז

פרסום ראשון: חוסיין דוואבשה, סבו של הפעוט עלי דוואבשה ואביה של ריאם שנרצחו ביולי 2015 בפיגוע הצתה, יעיד נגד הנאשמים בדקירת תמונת קרובי משפחתו במהלך "חתונת השנאה". "להעיד מולם יהיה כמו לראות את מי ששרף את הבית. מי שדקר תמונה יכול לדקור גם בן אדם", אמר אתמול(רביעי) דוואבשה בשיחה עם וואלה! NEWS. מלבד הסב, יעידו במשפט 34 עדי תביעה, ובהם חוקרים, נוכחים בחתונה והצלמים שתיעדו את האירוע.

13 בני אדם, בהם חמישה קטינים בני 14 עד 17, שהשתתפו ב"חתונת השנאה" בדצמבר 2015, הואשמו אתמול בבית משפט השלום בירושלים בגין הסתה לאלימות או לטרור. בכתב האישום מתוארת החתונה שפורסמה לראשונה בחדשות 10 כאירוע שבו הושמעו שירי נקמה בפלסטינים, הונפו כלי נשק ובקבוקים דמויי בקבוקי תבערה. בשיאו של התיעוד הונפו תמונות של התינוק עלי דוואבשה שנרצח חצי שנה קודם לכן בפיגוע ההצתה בכפר דומא, והנאשמים נצפו דוקרים אותן בסכין, וקוראים קריאות מסיתות.

לקריאה נוספת:
דקרו את תמונת התינוק ודרכו רובים: אישום נגד משתתפי "חתונת השנאה"
רצח המשפחה בדומא: האם מחבל נוסף מסתובב חופשי?
"לא יום שמח": שנה אחרי הפיגוע, אחמד דוואבשה השתחרר מבית החולים

אחמד דוואבשה וסבו חוסיין לפני שחרורו מבית החולים שיבא בתל השומר, 22 ביולי 2016. מגד גוזני
"מי שדקר תמונה יכול לדקור גם בן אדם". חוסיין דוואבשה ונכדו אחמד, שאותו הוא מגדל/מגד גוזני

"שאלו אותי איך אירעה השריפה", סיפר דוואבשה על עדותו במשטרה על התקרית לקראת כתב האישום שהוגש היום. "אני אעיד על השריפה, על המצב של הבית, איפה היו החדרים, איפה החלונות". דוואבשה העיד במשטרה בתור נציג המשפחה. בעדותו הוא התבקש לזהות את תמונת בני המשפחה שהונפה בחתונה.

"חייבים לעשות צדק איתם, הם צריכים לקבל את העונש שמגיע להם", הוסיף הסב, שמטפל כיום באחמד דוואבשה בן השש, היחיד ששרד את השריפה. "כבר הרבה זמן אנחנו רוצים שיגישו את כתב האישום הזה ושיקבלו עונש כמו שמגיע להם, היום שבו ראינו את סרטון החתונה היה קשה כמו היום ששרפו את המשפחה שלי. איך אפשר לעשות דבר כזה? צריך לעשות איתם צדק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פעילי ימין חוגגים בחתונה ומניפים נשקים ונועצים סכין בתמונת התינוק עלי דוואבשה. דצמבר 2015. חדשות 10, צילום מסך
"חייבים לעשות צדק איתם". דקירת תמונתו של עלי דוואבשה בחתונת השנאה/צילום מסך, חדשות 10

בינואר האחרון הואשם עמירם בן אוליאל, שהשליך בקבוקי תבערה לעבר בית דוואבשה בכפר דומא וגרם לשריפה שגבתה את חייהם של עלי דוואבשה, אמו ריאם ואביו סעד. אחמד, שהיה אז בן ארבע נכווה קשות ועדיין מחלים פיזית ונפשית מפצעי השריפה. "כל יום יש לי סכין בלב מדברים שאחמד אומר", סיפר הסב. "לפני כמה ימים הוא מצא ציפור מתה, הוא הביא אותה לקבר של אימא שלו וביקש ממנה למסור לאימא שלו בשמיים דרישת שלום ממנו".

גם חוקרים רבים במפלג הפשיעה הלאומנית בימ"ר ש"י צפויים להעיד במשפט "חתונת השנאה". בנוסף להם, יעידו אורחים שתיעדו את האירוע במצלמותיהם, בעלי האולם שבו נערכה החתונה, ומשתתפים ועדים נוספים שיתייחסו לכלי הנשק שהונפו במהלך החתונה.

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully