וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה גילה גמליאל: "צריך להפסיק לדבר על גיל פרישה לפי מגדר"

26.10.2016 / 21:30

השרה לשוויון חברתי התייחסה לקביעת מבקר המדינה ולפיה אין מנוס מהעלאת גיל הפנסיה לנשים, נוכח ההשלכות השליליות של הגיל המוגדר כיום - 62 לנשים ו-67 לגברים. "צריך לקבוע זאת לפי מקצועות, אסור להעלות את הגיל באופן שרירותי", אמרה בריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכת וידאו: ניר חן.

"צריך להפסיק לדבר על גיל פרישה לפי מגדר ולהגדיר את גיל הפנסיה לפי מקצועות" - כך אמרה היום (רביעי) השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. זאת, בתגובה לקביעתו של מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, שטען בדוח שפורסם היום כי אין מנוס מהעלאת גיל הפרישה לנשים, שעומד כיום על 62 לעומת 67 לגברים.

לדבריה, יש מקצועות שבהם לא ניתן לבוא ולקדם את גיל הפרישה, אולם במקצועות אחרים העובדים יכולים להמשיך לעבוד גם אחרי כן. "השיח בישראל הוא ארכאי ולא רלוונטי", אמרה השרה גמליאל, "אנחנו רואים שהרבה נשים מתחילות לצבור פנסיה בגיל מאוחר". היא הוסיפה כי נשים מובילות במרבית "מקצועות השחיקה", כך יוצא מצב שהן יוצאות מוקדם יותר לפנסיה - ועניות יותר.

גמליאל ציינה כי היא מתנגדת להעלאה שרירותית של גיל הפרישה באופן גורף. "יש מקצועות רבים שבהם צריך להעלות את גיל הפרישה לנשים וגברים ויש מקצועות שבכלל לא צריך להגביל את גיל הפרישה", אמרה. לטענתה יש צורך בוועדה מקצועית שתבחן את המקצועות השונים ותגיע להחלטות בנושא. "כיום גיל 70 הוא תחילת הדרך וצריך לבצע את ההתאמות הרלוונטיות. אסור להעלות את גיל הפרישה בצורה שרירותית. גם גברים אמורים להיות בגילאי פרישה גבוהים במקצועות שחיקה".

עוד בוואלה! NEWS:
הירי בנקודת התורפה של צה"ל בגבול לבנון מעצים את החשש מחטיפת חיילים
הרופא החשוד בסחר באיברים: כירורג שהורשע בעבר בגין עבירות זהות
האפגנית המפורסמת בעולם נעצרה בפקיסטן בחשד להונאה

חברת הכנסת גילה גמליאל, השרה לשיוויון חברתי. ראובן קסטרו
השרה גילה גמליאל/ראובן קסטרו

מבקר המדינה קבע בדוח שפורסם היום בהתייחסו לנושא גיל הפנסיה כי לדבר השלכות הרות גורל על המשק. "המשך אי העלאת גיל הפרישה לנשים אינו בר קיימא וצפויות לו השפעות שליליות מהותיות על המשק ועל הנשים המבוגרות הפורשות לפנסיה", כתב.

בדוח נכתב כי גיל הפרישה המוקדם לנשים מעמיס על קופת המדינה נטל של מיליארדי שקלים, ומעמיק אי השוויון ופערי ההכנסות בין גברים לנשים. מכיוון שנשים עובדות פחות שנים הן צוברות פחות זכויות פנסיוניות, ולכך נוספת אפליית השכר שגורמת לכך שהשכר הממוצע של נשים נמוך משל גברים. כתוצאה מכך חוות הנשים ירידה חדה יותר בהכנסה כשהן מגיעות לגיל הפרישה, ושיעורי העוני של נשים בגיל פרישה גבוהים בהרבה מזה של הגברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully