וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בנקודת התורפה של צה"ל בגבול לבנון מעצים את החשש מחטיפת חיילים

26.10.2016 / 20:10

תחקיר התקרית שבמהלכה נפצע חייל באורח קל מירי מרכב חולף מגלה כי היא אירעה בנקודה הסמוכה לכפר כילא שבו מתגוררים שיעים תומכי חיזבאללה. עם זאת, נבדקת האפשרות כי חוליית מחבלים ממחנות הפליטים בדרום לבנון אחראית לו ללא ידיעת הארגון השיעי

צילום: המרכז הרפואי זיו בצפת, עריכת וידאו: ניר חן.

תחקיר שנערך באוגדה 91 בעניין תקרית הירי היום (רביעי) בגבול לבנון, שבמהלכה נפצע חייל צה"ל באורח קל, מעלה כי ארגון חיזבאללה לא היה מעורב בו. בצה"ל משקיעים מאמצים מודיעיניים בניסיונות לגלות מי אחראי לירי ונבדקת אפשרות כי מדובר בחוליית מחבלים שהגיעה ממחנות הפליטים הפלסטיניים שבדרום לבנון.

המקום שממנו ירה הרכב לעבר הכוח מוגדר בצה"ל נקודת תורפה, בשל הקרבה של הגדר אל הכפר כילא שבדרום לבנון. בכפר הלבנוני מתגוררים יותר מ-10,000 שיעים תומכי חיזבאללה. לפני כמה שנים החליטו בצה"ל להקים גדר מערכת גבוהה באורך של שני קילומטרים שחפורה היטב בקרקע בדומה לגדר בגבול עם מצרים. מטרתה היא למנוע הברחות סמים מהצד הלבנוני לישראל וחדירות מחבלים. בנוסף לכך, נפרסו בשטח אמצעים טכנולוגיים לאיסוף מודיעין.

הנחת העבודה בצה"ל היא כי חיזבאללה שולט בתנועות של גורמים קיצוניים במרחב, משתף פעולה באופן גלוי עם צבא לבנון ולכאורה לא מבוצעות במרחב הזה פעולות עוינות כלפי ישראל ללא ידיעת מפקדיו - למעט מקרים חריגים ביותר כמו התקרית היום. בצה"ל ימשיכו לתחקר את התגובה של כלל הכוחות בשטח והתצפיות על רקע החשש המתמיד מחטיפת חיילים בעתיד. פרטי האירוע הועברו למפקדי כוחות יוניפי"ל בגזרה שמתחקרים גם הם את האירוע.

לקריאה נוספת:
חייל נפצע מאש מרכב חולף מכיוון לבנון; צה"ל הגיב בירי
נסראללה: "המתח באזור גואה, אין פתרון מדיני למשבר בסוריה"

אזור ירי מכיוון לבנון. סמוך למטולה, 26 באוקטובר 2016. ג'יליס
זירת התקרית, היום/ג'יליס

לפי התחקיר, סמוך לשעה 12:00, פעל כוח שמנה שמונה חיילים, ארבעה מהם מחטיבת גולני, באבטחת עבודות שגרתיות ליד גדר המערכת מול רכס רמים. טנדר שחלף במהירות רבה בכביש שבצד הלבנוני של הגדר, על פני הנקודה שבה היה הכוח, פתח במפתיע באש. בתגובה השיבו הלוחמים הגיבו בירי והרכב התרחקה.

אלא שלאחר מכן זיהו הלוחמים כי המכונית החשודה מבצעת פניית פרסה וחוזרת אל הנקודה. חזרתה למקום הובילה לחילופי אש עם החמושים ברכב. הכוח זיהה פגיעה אך הנהג הצליח להימלט מהמקום ולהיעלם ולא ברור אם אחד המחבלים נפגע כתוצאה מהירי. אחד הלוחמים נפגע באורח מקליע שפגע בכף ידו ופונה לקבל טיפול רפואי בבית החולים זיו שבצפת.

חיזבאללה עסוק בשנים האחרונות עד צוואר בלחימה על אדמת סוריה ובבלימת הסתננות של מורדים לשטח לבנון. לכן, מעריכים בצה"ל כי הארגון אינו מעוניין בעימות עם ישראל ושהוא מתחזק את ההרתעה נגד ישראל בעיקר באמצעות נאומים קיצוניים של נסראללה ולא בפעילות גלויה על הגבול, למעט המקרה החריג שבו תקף שיירה של חטיבת גבעתי שנעה על גבול לבנון. כמו כן, שיטת הירי היום והרמה המבצעית של המחבלים לא מאפיינת את פעילות חיזבאללה. באותה התקרית, שאירעה בינואר 2015, נהרגו מפגיעת טילי הנ"ט רב-סרן יוחאי קלנגל וסמל ראשון דור חיים ניני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully