וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות בהלוויית הנער שנהרג בגבול מצרים: "אף נציג רשמי לא בא"

26.10.2016 / 19:00

נימר אבו עמאר בן ה-15 שנורה למוות אתמול על ידי צבא מצרים הובא למנוחות ביישובו לקיה בנוכחות בני משפחה ומכרים. "זה זלזול בנו, מדובר במשפחה שתורמת למדינה, אף נציג לא הגיע, אף אחד לא לוקח אחריות", מחה בן דודו

צילום: בני בן סימון, עריכה: ניר חן ושניר דבוש

מאות חברים, בני משפחה ושכנים זרמו היום (רביעי) לבית העלמין ביישוב לקיה, כדי להשתתף בהלווייתו של נימר אבו עמאר בן ה-15 שנהרג אתמול מירי צבא מצרים בסמוך לגבול. "אף אחד ממשרד הביטחון לא בא להלוויה", אמר סלאח אבו עמאר, בן דודו של נמיר, שמשפחתו עובדת במשרד הביטחון זה שנים רבות. "זה זלזול בנו, מדובר במשפחה שתורמת למדינה, אף נציג לא הגיע לבית האבלים, אף אחד לא לוקח אחריות".

לדבריו, "אם זה היה יהודי, הייתה תגובה לירי, לא יכול להיות שאף אחד לא מדבר איתנו, הייתי מצפה שאחד מהשרים היה מגיע לפה". הוא ציין כי הפקירו את אחיינו ללא שמירה. "אם היה חייל אחד במקום לא היה ירי, בדרך כלל כל יום יש אבטחה, באותו יום לא הייתה אבטחה, הפקירו אותו, זה אסון למשפחה". אביו של אבו עמאר הוסיף: "אני מאוכזב שאף אחד מהצבא וממשרד הביטחון לא הגיע".

בשעות הערב הודיע נשיא המדינה, ראובן ריבלין, כי יקיים מחר בשעות הצהריים ביקור תנחומים בבית המשפחה. ממשרד הביטחון נמסר כי נציגות בכירה של המשרד תגיע לביקור תנחומים בסוכת האבלים, בתיאום עם המשפחה.

עוד בוואלה! NEWS:
חייל נפצע מירי מרכב חולף מכיוון לבנון; צה"ל הגיב באש
דקרו תמונת התינוק ודרכו נשקים: אישום ב"חתונת השנאה"
אונסק"ו אישר החלטה שנויה במחלוקת נוספת נגד ישראל

הלוויתו של נמר באסם אבו עמר עובד קבלן של משרד הביטחון  בלקיה – נהרג ליד גדר הגבול במצרים. יניר יגנה
"הפקירו אותו". הלווייתו של נימר/יניר יגנה

פארס אבו עמאר אמר היום בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי המשפחה חשה אבל ואובדן כבד אך ממתינה לתחקיר המלא של משרד הביטחון על מנת להבין את השתלשלות האירועים. "אנחנו לא יודעים מה קרה. יהיה תחקיר מלא, יפיקו את כל המסקנות ויעדכנו אותנו בתוצאות", אמר.

לפי דבריו, אחיינו לא הועסק בידי משרד הביטחון, אלא הצטרף לקרוב משפחה אחר שעבד במקום וסייע לו ולחבריו, בין השאר בהכנת קפה. "הוא היה צריך להיות בבית הספר. הוא רצה להתלוות לדוד שלו, לראות מה הם עושים, איך הם עובדים", הוסיף.

אבו עמאר הסביר כי בני המשפחה סומכים על משרד הביטחון שיפיק את המסקנות מתחקיר האירוע אך הוסיף כי אביו של נימר כועס על כך שאפשרו לו להתקרב לאזור המסוכן. "זה מאוד טבעי שאבא שאיבד בן ואנחנו, כל המשפחה, איבדנו את הבן, שיאמר דברים כאלה. אנחנו מחכים לתוצאות, אבל זה הבן שלו ולכן הוא מדבר ככה", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הלוויתו של נמר באסם אבו עמר עובד קבלן של משרד הביטחון  בלקיה – נהרג ליד גדר הגבול במצרים. יניר יגנה, מערכת וואלה! NEWS
"הוא היה צריך להיות בבית הספר". הלוויית הנער/מערכת וואלה! NEWS, יניר יגנה

"הוא אזרח של המדינה לכל דבר. ילד ממושמע, חרוץ וטוב ולא בעייתי", אמר אבו עמאר על אחיינו. "הוא יצא לשם עם החבר'ה ללמוד איך בהמשך יוכל להתקדם ולראות אם אפשר להתגייס או מה לעשות. פשוט בא עם הדוד שלו לעבודה".

בתוך כך, היועצת המשפטית של המועצה לשלום הילד, עו"ד כרמית פולק-כהן, אמרה היום שניתן היה למנוע את המקרה, מאחר שהלימודים במגזר הערבי התקיימו אתמול כסדרם, על אף חופשת אסרו חג במערכת החינוך. לדבריה, השהות בקרבת הגבול מסוכנת ואינה מתאימה לנערים והגורמים בשטח מטעם החברה הקבלנית המבצעת את העבודות עבור משרד הביטחון היו אמורים לוודא כי לא מועסקים במקום נערים.

לדבריה של פולק-כהן, בעיות הקשורות לעבודת בני נוער קורות לעתים קרובות אך לא מתפרסמות בתקשורת וישנם חוקים עוד מקום המדינה המסדירים ומפקחים את נושא העסקתם של קטינים. "חבל שמחכים למקרים כאלה כדי להבין שצריך להגביר את האכיפה היזומה", אמרה.

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

(עדכון ראשון:18:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully