וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד מאשימה את רוסיה בפשעי מלחמה - ותכננה לאפשר לצי שלה לתדלק בנמליה

מזכ"ל נאט"ו הביע ביקורת על חברת הברית, שמתכננת לאפשר לכלי השיט שעושים את דרכם לחופי סוריה לקבל אספקה בנמל במובלעת שלה בצפון אפריקה. לאחר הביקורת נמסר ממדריד כי רוסיה משכה את בקשתה לעגון בנמל, כך שהתכנית התבטלה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מזכ"ל נאט"ו ינס סטולטנברג ובכירים אחרים באירופה ביקרו את תכניתה של ספרד לאפשר לספינות קרב רוסיות לתדלק בשטחה בעודן עושות את דרכן לתקוף בסוריה. בעקבות זאת הודיע משרד החוץ במדריד כי יבחן מחדש את הנושא, וכעבור זמן מה מסר המשרד כי רוסיה משכה את בקשת העגינה, ועל כן התכנית בוטלה.

המשט הרוסי, שאותה מובילה נושאת המטוסית אדמירל קוזנצוב, היה אמור לעגון בנמל של המובלעת הספרדית סאוטה שנמצא בצפון אפריקה. ספרד הואשמה במוסר כפול לאחר שבשבוע שעבר הצטרפה לאלו הטוענים כי רוסיה ביצעה פשעי מלחמה בחאלב והביעה תמיכה ב"שחרור סוריה". סאוטה היא חלק מהאיחוד האירופי, אולם הסטטוס שלה בנאט"ו לא ברור ומאז 2011 לפחות 60 ספינות קרב רוסיות עגנו שם.

לקריאה נוספת בנושא
מורדים הנתמכים בידי אנקרה נהרגו בתקיפת אסד: "חאלב - קו אדום"
התיאום עם רוסיה דועך: נושאת המטוסים המגיעה לסוריה תיפגע בצה"ל

הצי הצפוני של חיל הים הרוסי, ובו נושאת המטוסים אדמירל קוזנצוב ושייטת פיוטר הגדול, לחופי נורבגיה. 19 באוקטובר 2016. רויטרס
נושאת המטוסים הרוסית בדרכה לים התיכון, בשבוע שעבר/רויטרס

במדריד התעקשו כי הסיוע לרוסים בסאוטה תמיד היה קשור לענייני מסחר והיה שקוף. מזכ"ל נאט"ו אמר אתמול כי "אנחנו מודאגים והבהרנו את הפוטנציאל שיש לכלי השיט להגביר את התקיפות האוויריות נגד אזרחים בחאלב". לדבריו, "כל מדינה בנפרד צריכה להחליט אם לתדלק ולצייד את כלי השיט הללו בנמלים שונים בדרך למזרח הים התיכון".

הברית מפקחת על תנועת כלי השיט מהצי הצפוני של רוסיה, שעושים את דרכם לאזור סוריה. בנאט"ו חוששים שמשם יצאו מפציצים לגיחות בצפון-מערב סוריה. בשבוע שעבר, הצי של בריטניה ליווה את המשט הרוסי בעודו עובר דרך תעלת למאנש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully