וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה פיגועים של א-שבאב תוך 24 שעות; 75 אלף סומלים נעקרו מבתיהם

12 אזרחים נהרגו בפיגוע בבית מלון בצפון-מזרח קניה, לאחר שחוליות של הארגון הסומלי האסלאמיסטי תקפו בסיס צבאי והתנקשו בבכיר המודיעין הסומלי. עם התגברות הלחימה, עשרות אלפים נאלצו להימלט מבתיהם בשבועות האחרונים

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

לפחות 12 בני אדם נהרגו אתמול (שלישי) במתקפה של לוחמי ארגון הטרור הסומלי א-שבאב בבית מלון באזור מנדרה, בצפון-מזרח קניה. המתקפה כללה פיצוץ מטען חבלה, שהוביל לקריסת חלק מבית המלון. עד כה, שישה שורדים חולצו מההריסות, וכוחות ההצלה ממשיכים בחיפוש בזירה.

שלשום תקפה חוליה של א-שבאב בסיס של כוח שמירת השלום של האו"ם ושל האיחוד האפריקני בסומליה באמצעות משאית תופת ומחבלים מתאבדים, וחוליה נוספת ירתה למוות בבכיר מודיעיני סומלי. זאת, במסגרת מאמציה של הקבוצה, שאיבדה מכוחה בשנים האחרונות, להשתלט על סומליה ולהביא לפירוק כוח שמירת השלום, המורכב מחיילים מקניה, ג'יבוטי, אוגנדה, אתיופיה ומדינות נוספות. לטענת הארגון, 17 חיילים מג'יבוטי נהרגו במתקפה.

עוד בוואלה! NEWS:
סומליה: יותר מ-20 נהרגו בפיצוץ מכונית תופת מחוץ למלונות בבירה
סומליה: לפחות 13 נהרגו בפיגוע כפול ליד שדה התעופה בבירה
סומליה: 18 אזרחים נהרגו בפיגוע שכוון נגד כוחות הצבא

זירת פיגוע של א-שבאב, מנדרה, קניה, 25 באוקטובר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בקניה, אתמול/רויטרס
זירת פיגוע של א-שבאב, מנדרה, קניה, 25 באוקטובר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בקניה, אתמול/רויטרס

המתקפות האחרונות מגיעות לצד הישגים נוספים לארגון בהשתלטות על שטחים במדינה, לקראת הבחירות הכלליות הקרבות במדינה. מלשכת האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים נמסר כי יותר מ-75 אלף בני אדם נאלצו להימלט מבתיהם בשלושת השבועות האחרונים, בשל לחימת הארגון בסומליה.

בהודעה רשמית, נמסר כי "החשש הוא שהעימות יימשך יותר מהצפוי, ויותר ויותר אנשים ייעקרו מבתיהם". רבים מהעקורים הם נשים, ילדים ואזרחים מבוגרים, שחלקם נמלטו מבתיהם הזמניים במחנות פליטים, לאחר שכבר עזבו את בתיהם פעם אחת בשל הסכסוך המתמשך. "תחילת העונה הגשומה צפויה להשפיע על העקורים, ובעיקר על אלה שמעבירים את הלילה בחוץ", עוד נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully