וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת הציידים: מאות נמרי שלג נדירים נהרגים מדי שנה כ"פעולת תגמול"

דוח שפורסם בידי הקרן לשימור חיות הבר מבהיר כי הסיבה המרכזית להתמעטותם של נמרי השלג באסיה היא ציד בידי מקומיים, בעקבות טרף חיות המשק שלהם. "אם לא נבטיח הרמוניה בין בני האדם לנמרים המצב רק יחמיר"

נמרי השלג הנמצאים בסכנת הכחדה. ShutterStock
כארבעה נהרגים בשבוע, לרוב מידי ציידים. נמר שלג/ShutterStock

מאות נמרי שלג באסיה נהרגים מדי שנה בידי ציידים באופן לא חוקי, ש"נוקמים" את מותן של חיות המרעה שלהם – כך עולה מדוח שפרסם ארגון TRAFFIC השייך לקרן העולמית לשימור חיות הבר. לפי הדוח, בין 221 ל-450 נמרי שלג נהרגים בידי ציידים בשנה, כארבעה בשבוע, ולפי מומחים, הגורם המרכזי למוות הוא המקומיים שצדים את הנמרים הנדירים.

"לפי מרבית התצפיות, התיעודים ודעות המומחים רוב הנמרים נהרגים עקב חיכוכים עם בני האדם, ובפרט כתגמול על טריפת חיות משק", אמר ג'יימס קומפטון מהקרן לשימור חיות הבר. לטענתם של כותבי המחקר, ללא עימותים בין חיות הבר לתושבים המקומיים, מספרם של נמרי השלג היה היום גבוה הרבה יותר.

עוד בוואלה! NEWS:
חפיסה ביום: שימפנזה מעשנת הפכה לכוכבת גן החיות בפיונגיאנג
כך עמודי החשמל החשופים מסכנים את העוף הדורס הגדול בישראל
כשאמא זברה ואבא חמור: תתכוננו להתאהב בזונקי הכי מיוחד שיש

נמרי השלג הנמצאים בסכנת הכחדה. ShutterStock
רק 21% מציד נמרי השלג נעשה למטרות סחר. נמר שלג/ShutterStock

נמרי השלג חיים בטבע כיום, בין היתר, בסין, בנפאל, בהודו, בפקיסטן, במונגוליה וברוסיה, בדרך כלל ברכסי הרים בגבהים של אלף עד 5,400 מטרים מעל לפני הים. על פי הדוח, רק 21% ממקרי הציד של נמרי השלג התבצעו עבור סחר לא חוקי, אך עם זאת, לפי ההערכות גם הציידים הנוקמים מוכרים את עורותיהם, פרוותיהם וחלקי גופם של הנמרים לאחר מותם.

הקרן מציעה מספר פתרונות לשיפור המצב, כמו מתן תמריצים גדולים יותר לקהילות להגן על החיות המיוחדות, או סיפוק הגנה טובה יותר למשקי הבית של החקלאים המקומיים. "אם לא נעבוד יחד כדי להקטין באופן דרמטי את העימותים בין בני האדם לחיות הפרא ונבטיח כי קהילות ההר יוכלו להתקיים בהרמוניה עם נמרי השלג, המצב רק יחמיר", אמר רישי שארמה, שהשתתף בכתיבת הדוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נמרי השלג הנמצאים בסכנת הכחדה. ShutterStock
בקירגיזסטן המצב דווקא במגמת שיפור. נמרי שלג/ShutterStock

ואולם, התמונה לא עד כדי כך עגומה. ברקע שינויי האקלים והחיכוך עם בני האדם, נערכו כמה ניסיונות מוצלחים לשנות את המגמה. בקירגיזסטן למשל, החלה יוזמה במעורבות הממשלה ופעילי סביבה החלו להפוך אתר ציד לשמורת טבע, ולאחרונה תועדו נמרי השלג כשהם חוזרים לאזור.

"התמונות הראשונות שצולמו של החתולים הגדולים החמקמקים הללו היא תזכורת חזקה לכך שאם נעבוד יחד נוכל להבטיח את קיומן של חיות פרא כמו נמרי השלג, כל עוד נספק להם את הסביבה המוגנת שהם צריכים כדי לשרוד", אמרה סאלי קייס, פעילת סביבה שעבדה עם ממשלת קירגיזסטן על הקמת שמורת הטבע.

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully