וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה תעניק חנינה לאלפי הומואים שהורשעו בשל נטייתם המינית

21.10.2016 / 13:10

הממלכה פתחה ביוזמה המכונה "חוק טיורינג", שמטרתה לנקות מאשמה בריטים, רובם אינם בחיים, שהורשעו בשל קיום יחסי מין עם גברים מתוקף חוקים שבוטלו לפני עשרות שנים. לא ידוע אם אוסקר וויילד, שהורשע ב"הפקרות", יזכה גם הוא לחנינה

מצעד הגאווה בלונדון, 1993. AP
יחסי מין הומוסקסואליים היו אסורים בממלכה עד שנת 1967. מצעד הגאווה בלונדון, 1993/AP

חנינה תוענק לאלפי גברים בריטים שהורשעו ביחסי מין הומוסקסואליים – כך הודיעה אתמול (חמישי) ממשלת בריטניה. בכך ינוקה שמם של המורשעים, שרובם כבר אינם בין החיים. המורשעים שעדיין חיים יזכו גם למחיקת הרישום הפלילי בעניינם.

יחסים הומוסקסואליים היו אסורים באנגליה עד שנת 1967, ורק בשנת 2001 הורד גיל ההסכמה ליחסים הומוסקסואליים ל-16, והושווה לגיל ההסכמה ביחסים הטרוסקסואליים. לורד ג'ון שרקי, שפעל להענקת החנינות, אמר כי 65 אלף גברים הורשעו בעוון הומוסקסואליות, וכי 15 אלף מהם עדיין חיים. המורשעים נעצרו בברים, בבתי קפה ובשירותים ציבוריים, ולעיתים אף בפרטיות ביתם. "זה חשוב מאוד שנחון את האנשים שהורשעו בעבירות מין והיום היו נחשבים חפים מפשע", אמר שר המשפטים הבריטי, סאם גיימה. החנינות יוענקו לגברים בלבד, כיוון שיחסי מין לסביים לא היה מעולם מנוגדים לחוק בבריטניה, על אף שהיו מקרים בהם הורשעו לסביות מתוקף תקנות שונות.

עוד בוואלה! NEWS:
סערה בבריטניה: עוזר של מחוקק חשוד שאנס אישה בבניין הפרלמנט
לה פן: אם אבחר לנשיאה, אאסור על יהודים לחבוש כיפות בצרפת
עשרות אלפים הפגינו נגד נישואי גאים בצרפת: "מצביעים בעד המשפחה"

המחזאי הבריטי אוסקר וויילד. AP
לא ידוע אם נכלל ברשימה. אוסקר וויילד/AP

לתכנית החנינות הוענק השם "חוק טיורינג", על שם המתמטיקאי הבריטי אלן טיורינג, שבמהלך מלחמת העולם השניה השתתף בפיצוח הצופן של מערכת ההצפנה "אניגמה" של צבא גרמניה ותרם בזאת רבות לניצחון בעלות הברית במלחמה. טיורינג הורשע בהומוסקסואליות ונגזר עליו טיפול בהורמונים נשיים על מנת לדכא את יצרו המיני. הוא התאבד בשנת 1954 כשהוא בן 42. בשנת 2013, לאחר מאבק ציבורי שנמשך שנים, הוענקה לו חנינה על ידי המלכה אליזבת.

גם המחזאי האירי אוסקר וויילד הורשע בעבירות מסוג זה, במהלך מאבק נרחב ב"תופעה" שהתקיים בסוף המאה ה-19. על וויילד נגזרו שנתיים של עבודות כפייה לאחר שהואשם ב"הפקרות רבתי", הומוסקסואליות בלשון התקופה. עם זאת, לא ידוע אם וויילד ייכלל ברשימת מקבלי החנינה, כיוון שמשרד המשפטים במדינה הודיע כי לא ימסור את שמותיהם ופרטיהם של הגברים.

במסגרת חוק טיורינג יוענקו החנינות רק לאלה שהורשעו בעבירות שאינן נחשבות כיום פשעים. גברים שקיימו יחסי מין עם גברים אחרים שלא נתנו את הסכמתם לכך, או שהיו בני פחות מ-16 באותה העת, לא יזכו לחנינה, וכך גם גברים שהורשעו בקיום יחסי מין בשירותים ציבוריים, דבר שעדיין נחשב עבירה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מצעד הגאווה בלונדון, 2016. GettyImages
"נזק אמיתי שנגרם על ידי חוקים הומופוביים". מצעד הגאווה בלונדון, השנה/GettyImages

"לא הייתי אשם בכלום", אמר ג'ורג' מונטגיו, בן 93, פעיל זכויות להט"ב וסופר שמתגורר בברייטון, אנגליה והורשע בעבירות הומוסקסואליות בשנות ה-70, לרשת BBC. "הייתי אשם רק בהיותי במקום הלא נכון בזמן הלא נכון. השם שלי היה ב'רשימת ההומואים' שהיתה למשטרה באותם הימים", אמר, והוסיף כי הוא "לא מוכן לקבל את החנינה". מונטגיו תיאר את אלן טיורינג כגיבור, אך הדגיש שהוא מתנגד לחנינה שניתנה לו לאחר מותו. "במה הוא היה אשם?", שאל. "הוא היה אשם רק במה שאני הייתי אשם: נולדנו מסוגלים להתאהב רק בגברים".

לורד שרקי אמר שחנינה היא "כנראה הדרך הטובה ביותר להכיר בנזק האמיתי שנגרם על ידי חוקים הומופוביים אכזריים ובלתי הוגנים". הוא הוסיף כי הוא מקווה "שהרבה אנשים ירגישו בדיוק כך היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully